Anonym bruker Skrevet 12. november 2019 #1 Skrevet 12. november 2019 Flere som ikke gleder seg? Hvorfor gleder du deg ikke til jul? Del din historie her. Her er min: Har galleproblemer, kan ikke spise julemat pga fett. Har allergier, kan ikke spise alternativet til julemat (heller ikke godteri som inkluderer sjokolade, marsipan, vingummi, potetgull, kake, riskrem). Det var den gleden, jeg er sykt bitter pga det og det spiser meg opp. Men det er nå én ting... Men: Ungene mine oppfører seg ikke når vi åpner pakker heller, de går i samlebånd-modus. Blir zombier som ikke gleder seg over noe. Hva gjør jeg for å stoppe det? Og hvis noen skal snakke om hvorfor man feirer jul, blir det bare krangling. Guri, som jeg gruer meg til kranglingen! Det er 2 stykker i min familie som kontinuerlig leter etter noe å enten "ta" andre på, eller noe å krangle med folk om. Og de gir seg ikke heller, de er helt syke når de først setter igang, og personangrepene, vulgariteten, språkbruken kjenner ingen grenser. Jeg opplever også krenkelser ofte. Så har du de sammenkomstene som går knirkefritt, det er grunnen til at jeg har takket ja. Det er ikke alltid kjipt. Noen ganger går det veldig bra. Jeg kommer til å dra hjem dersom det blir uhyggelig å oppholde seg der, selvfølgelig, men jeg kjenner bare at jeg virkelig ikke gleder meg til julaften og det er trist. For egentlig så elsker jeg jula! Elsker maten, å gi og åpne gaver, stemningen, filmene, all spenningen. Ikke i år, nei, gruer meg bare og kjenner bare på stress og bekymringer. Føler jeg må forberede meg mentalt, på en måte... Anonymkode: b972e...b35
Anonym bruker Skrevet 12. november 2019 #2 Skrevet 12. november 2019 Fordi jeg er alene uten egen familie, og føler meg som et veldedighetsprosjekt som folk ikke kan la sitte alene Anonymkode: 93f34...647
Anonym bruker Skrevet 12. november 2019 #3 Skrevet 12. november 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Fordi jeg er alene uten egen familie, og føler meg som et veldedighetsprosjekt som folk ikke kan la sitte alene Anonymkode: 93f34...647 Skjønner hva du mener, det høres ikke noe godt ut. Takker du nei til det, da? Anonymkode: b972e...b35
Anonym bruker Skrevet 12. november 2019 #4 Skrevet 12. november 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skjønner hva du mener, det høres ikke noe godt ut. Takker du nei til det, da? Anonymkode: b972e...b35 Nei, da blir jeg sett på som enda mer stusselig. Og de mener det nok ikke sånn som det av og til kommer ut, men det er sånn jeg føler det. Jeg tror jeg hadde hatt det like fint med å være alene hjemme, men det er ikke helt akseptabelt. Jeg føler meg aldri så ensom, som når det sånne typiske familiehøytider og man sitter på første rekke til andres lykke. Anonymkode: 93f34...647
Anonym bruker Skrevet 12. november 2019 #5 Skrevet 12. november 2019 Barn og gaver, siden du spør om råd. Vi lar bare en og en åpne, etter tur, inkludert de voksne. Alle ser på den som pakker opp, gaven blir vist fram og kommentert (positivt) og det blir som regel repetert hvem som gav gaven også. Barna får litt oftere gaver siden de har flere, men ellers går runden fra yngst til eldst. Det er koselig, synes vi da. Anonymkode: e1c39...473
Anonym bruker Skrevet 12. november 2019 #6 Skrevet 12. november 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, da blir jeg sett på som enda mer stusselig. Og de mener det nok ikke sånn som det av og til kommer ut, men det er sånn jeg føler det. Jeg tror jeg hadde hatt det like fint med å være alene hjemme, men det er ikke helt akseptabelt. Jeg føler meg aldri så ensom, som når det sånne typiske familiehøytider og man sitter på første rekke til andres lykke. Anonymkode: 93f34...647 Barna dine da? Anonymkode: b972e...b35
Anonym bruker Skrevet 12. november 2019 #7 Skrevet 12. november 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Barn og gaver, siden du spør om råd. Vi lar bare en og en åpne, etter tur, inkludert de voksne. Alle ser på den som pakker opp, gaven blir vist fram og kommentert (positivt) og det blir som regel repetert hvem som gav gaven også. Barna får litt oftere gaver siden de har flere, men ellers går runden fra yngst til eldst. Det er koselig, synes vi da. Anonymkode: e1c39...473 Men det er jo nøyaktig det vi gjør Og alltid har gjort De må også takke pent dersom giveren er tilstede. Anonymkode: b972e...b35
Anonym bruker Skrevet 12. november 2019 #8 Skrevet 12. november 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Barna dine da? Anonymkode: b972e...b35 Har ikke, sier jo at jeg ikke har egen familie Anonymkode: 93f34...647
Anonym bruker Skrevet 12. november 2019 #9 Skrevet 12. november 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har ikke, sier jo at jeg ikke har egen familie Anonymkode: 93f34...647 Åja, tenkte siden dette er et foreldreforum Anonymkode: b972e...b35
Anonym bruker Skrevet 12. november 2019 #10 Skrevet 12. november 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, da blir jeg sett på som enda mer stusselig. Og de mener det nok ikke sånn som det av og til kommer ut, men det er sånn jeg føler det. Jeg tror jeg hadde hatt det like fint med å være alene hjemme, men det er ikke helt akseptabelt. Jeg føler meg aldri så ensom, som når det sånne typiske familiehøytider og man sitter på første rekke til andres lykke. Anonymkode: 93f34...647 Kan du ikke jukse deg fri? Gjør en avtale et sted og "bli syk" dagen før eller julaften? Om du vil være alene og slippe å bli sett på som stusselig er det lov med en løgn mener nå jeg. Anonymkode: bd810...918
Anonym bruker Skrevet 12. november 2019 #11 Skrevet 12. november 2019 Jula er ikke årets høydepunkt for meg heller. Aller mest pga barndommen. Pappa sin jul var å få snike til seg mest mulig alkohol på kortest mulig tid... Ble aldri krangling og sånn. Men bare dårlig, ekkel stemning... Så jeg har liksom ingen skikkelig gode juleminner. Prøver å skape noen med min egen familie. Har tre fantastiske barn som er gode og takknemlige for alt de får. Og det er bra, fordi vi har det trangt økonomisk pga min sykdom. Og samboeren min takker det ved å drikke akkurat litt mer en han bør... Historien gjentar seg kan man si. Anonymkode: dca84...a83
Anonym bruker Skrevet 12. november 2019 #12 Skrevet 12. november 2019 Må bare si at jeg har to venninner som ikke har egen familie. Syns det er superhyggelig om de kommer til oss, så det er ikke et veldedighetsprosjekt å invitere. Anonymkode: 394e5...265
Anonym bruker Skrevet 12. november 2019 #13 Skrevet 12. november 2019 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Åja, tenkte siden dette er et foreldreforum Anonymkode: b972e...b35 Til din informasjon så kan jeg ikke få barn, har innsett det etter flere forsøk Anonymkode: 93f34...647
Anonym bruker Skrevet 12. november 2019 #14 Skrevet 12. november 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Til din informasjon så kan jeg ikke få barn, har innsett det etter flere forsøk Anonymkode: 93f34...647 Javel. Anonymkode: b972e...b35
Anonym bruker Skrevet 12. november 2019 #15 Skrevet 12. november 2019 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Til din informasjon så kan jeg ikke få barn, har innsett det etter flere forsøk Anonymkode: 93f34...647 Uff, da må det vel være salt i såret å være på et foreldreforum? Men uansett, ikke se på deg selv som et veldedighetsprosjekt da, er sikker på at folk faktisk synes det er koselig å ha deg på besøk. Ellers kan du jo takke nei og bidra på et arrangement på julaften, givende og koselig arbeid. Anonymkode: ed796...ebf
Anonym bruker Skrevet 12. november 2019 #16 Skrevet 12. november 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Flere som ikke gleder seg? Hvorfor gleder du deg ikke til jul? Del din historie her. Her er min: Har galleproblemer, kan ikke spise julemat pga fett. Har allergier, kan ikke spise alternativet til julemat (heller ikke godteri som inkluderer sjokolade, marsipan, vingummi, potetgull, kake, riskrem). Det var den gleden, jeg er sykt bitter pga det og det spiser meg opp. Men det er nå én ting... Men: Ungene mine oppfører seg ikke når vi åpner pakker heller, de går i samlebånd-modus. Blir zombier som ikke gleder seg over noe. Hva gjør jeg for å stoppe det? Og hvis noen skal snakke om hvorfor man feirer jul, blir det bare krangling. Guri, som jeg gruer meg til kranglingen! Det er 2 stykker i min familie som kontinuerlig leter etter noe å enten "ta" andre på, eller noe å krangle med folk om. Og de gir seg ikke heller, de er helt syke når de først setter igang, og personangrepene, vulgariteten, språkbruken kjenner ingen grenser. Jeg opplever også krenkelser ofte. Så har du de sammenkomstene som går knirkefritt, det er grunnen til at jeg har takket ja. Det er ikke alltid kjipt. Noen ganger går det veldig bra. Jeg kommer til å dra hjem dersom det blir uhyggelig å oppholde seg der, selvfølgelig, men jeg kjenner bare at jeg virkelig ikke gleder meg til julaften og det er trist. For egentlig så elsker jeg jula! Elsker maten, å gi og åpne gaver, stemningen, filmene, all spenningen. Ikke i år, nei, gruer meg bare og kjenner bare på stress og bekymringer. Føler jeg må forberede meg mentalt, på en måte... Anonymkode: b972e...b35 Hva med å feire alternativ jul? Dropp gaver og gi pengene til et godt formål. Delta på julaften for alle og bruk kvelden til å gjøre noe godt for andre. Anonymkode: be601...931
Anonym bruker Skrevet 12. november 2019 #17 Skrevet 12. november 2019 Ikke-reelle problemer: Å bli oppgitt fordi folk oppfører seg dårlig og likevel velge å treffe dem... Relle problemer: Miste både mammaen og pappaen din til kreft i 2019, 60 år gamle... Begge var helt friske forrige jul. Så ja, det blir en trist jul, men ikke fordi jeg skal irritere meg over hva andre mennesker gjør eller ei... Anonymkode: 46fad...8c6
Anonym bruker Skrevet 12. november 2019 #18 Skrevet 12. november 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Men det er jo nøyaktig det vi gjør Og alltid har gjort De må også takke pent dersom giveren er tilstede. Anonymkode: b972e...b35 Her har vi en jente som pakker opp og tar seg god tid. Hun setter pris på hver gave.. men bestemor sitter og presser på for å få fortgang o pakkeåpningen. Hva fader venter hun på? Her har barna vært tålmodig hele dagen, sittet under et laaangt måltid og maser ikke om å åpne pakker. Og når vi begynner gaveåpning så sitter da bestemor og peser på for å bli fortest mulig ferdig. Det holder på å klikke for meg! Anonymkode: b663c...9c2
Anonym bruker Skrevet 12. november 2019 #19 Skrevet 12. november 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke-reelle problemer: Å bli oppgitt fordi folk oppfører seg dårlig og likevel velge å treffe dem... Relle problemer: Miste både mammaen og pappaen din til kreft i 2019, 60 år gamle... Begge var helt friske forrige jul. Så ja, det blir en trist jul, men ikke fordi jeg skal irritere meg over hva andre mennesker gjør eller ei... Anonymkode: 46fad...8c6 😢😢😢❤️❤️❤️ Anonymkode: b663c...9c2
Anonym bruker Skrevet 12. november 2019 #20 Skrevet 12. november 2019 Jeg gleder meg ikke heller. Pappaen min døde i år, og mammaen min reagerte med å blokke ut meg og barna og heller vie sitt liv til alkohol og menn. Har heller ingen søsken eller annen familie å være sammen med. Så blir bare meg og barna. Julaften gjør vi fin med god mat og gaver, men romjula er lang og ensom. Skulle ønske vi fikk en invitasjon en gang ❤️ Anonymkode: 0c81f...4cc
Anonym bruker Skrevet 13. november 2019 #21 Skrevet 13. november 2019 On 11/12/2019 at 4:40 PM, Anonym bruker said: Flere som ikke gleder seg? Hvorfor gleder du deg ikke til jul? Del din historie her. Her er min: Har galleproblemer, kan ikke spise julemat pga fett. Har allergier, kan ikke spise alternativet til julemat (heller ikke godteri som inkluderer sjokolade, marsipan, vingummi, potetgull, kake, riskrem). Det var den gleden, jeg er sykt bitter pga det og det spiser meg opp. Men det er nå én ting... Men: Ungene mine oppfører seg ikke når vi åpner pakker heller, de går i samlebånd-modus. Blir zombier som ikke gleder seg over noe. Hva gjør jeg for å stoppe det? Og hvis noen skal snakke om hvorfor man feirer jul, blir det bare krangling. Guri, som jeg gruer meg til kranglingen! Det er 2 stykker i min familie som kontinuerlig leter etter noe å enten "ta" andre på, eller noe å krangle med folk om. Og de gir seg ikke heller, de er helt syke når de først setter igang, og personangrepene, vulgariteten, språkbruken kjenner ingen grenser. Jeg opplever også krenkelser ofte. Så har du de sammenkomstene som går knirkefritt, det er grunnen til at jeg har takket ja. Det er ikke alltid kjipt. Noen ganger går det veldig bra. Jeg kommer til å dra hjem dersom det blir uhyggelig å oppholde seg der, selvfølgelig, men jeg kjenner bare at jeg virkelig ikke gleder meg til julaften og det er trist. For egentlig så elsker jeg jula! Elsker maten, å gi og åpne gaver, stemningen, filmene, all spenningen. Ikke i år, nei, gruer meg bare og kjenner bare på stress og bekymringer. Føler jeg må forberede meg mentalt, på en måte... Anonymkode: b972e...b35 hvorfor har du behov for og dele dette? fordi du søker støtte?? ELSKER JULEN ❤️ lei slike innlegg om dette Anonymkode: c664e...23e
Anonym bruker Skrevet 13. november 2019 #22 Skrevet 13. november 2019 Mamma døde i vår, så dette blir første jul uten henne. Hun elsket julen, så det blir skikkelig tøft å feire jul i år. Derfor gruer jeg meg.. Anonymkode: 91e1f...d4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå