Gå til innhold

NEI. Jeg gleder meg ikke til jul.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som ikke gleder seg? Hvorfor gleder du deg ikke til jul? Del din historie her.

Her er min: 

Har galleproblemer, kan ikke spise julemat pga fett. Har allergier, kan ikke spise alternativet til julemat (heller ikke godteri som inkluderer sjokolade, marsipan, vingummi, potetgull, kake, riskrem). Det var den gleden, jeg er sykt bitter pga det og det spiser meg opp. Men det er nå én ting... Men:

Ungene mine oppfører seg ikke når vi åpner pakker heller, de går i samlebånd-modus. Blir zombier som ikke gleder seg over noe. Hva gjør jeg for å stoppe det?

Og hvis noen skal snakke om hvorfor man feirer jul, blir det bare krangling. Guri, som jeg gruer meg til kranglingen! Det er 2 stykker i min familie som kontinuerlig leter etter noe å enten "ta" andre på, eller noe å krangle med folk om. Og de gir seg ikke heller, de er helt syke når de først setter igang, og personangrepene, vulgariteten, språkbruken kjenner ingen grenser. Jeg opplever også krenkelser ofte.

Så har du de sammenkomstene som går knirkefritt, det er grunnen til at jeg har takket ja. Det er ikke alltid kjipt. Noen ganger går det veldig bra. Jeg kommer til å dra hjem dersom det blir uhyggelig å oppholde seg der, selvfølgelig, men jeg kjenner bare at jeg virkelig ikke gleder meg til julaften og det er trist. For egentlig så elsker jeg jula! Elsker maten, å gi og åpne gaver, stemningen, filmene, all spenningen. Ikke i år, nei, gruer meg bare og kjenner bare på stress og bekymringer. Føler jeg må forberede meg mentalt, på en måte...

Anonymkode: b972e...b35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi jeg er alene uten egen familie, og føler meg som et veldedighetsprosjekt som folk ikke kan la sitte alene

Anonymkode: 93f34...647

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fordi jeg er alene uten egen familie, og føler meg som et veldedighetsprosjekt som folk ikke kan la sitte alene

Skjønner hva du mener, det høres ikke noe godt ut. Takker du nei til det, da?

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner hva du mener, det høres ikke noe godt ut. Takker du nei til det, da?

Nei, da blir jeg sett på som enda mer stusselig. Og de mener det nok ikke sånn som det av og til kommer ut, men det er sånn jeg føler det. Jeg tror jeg hadde hatt det like fint med å være alene hjemme, men det er ikke helt akseptabelt. Jeg føler meg aldri så ensom, som når det sånne typiske familiehøytider og man sitter på første rekke til andres lykke.

Skrevet

Barn og gaver, siden du spør om råd. Vi lar bare en og en åpne, etter tur, inkludert de voksne. Alle ser på den som pakker opp, gaven blir vist fram og kommentert (positivt) og det blir som regel repetert hvem som gav gaven også. Barna får litt oftere gaver siden de har flere, men ellers går runden fra yngst til eldst. Det er koselig, synes vi da.

Anonymkode: e1c39...473

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, da blir jeg sett på som enda mer stusselig. Og de mener det nok ikke sånn som det av og til kommer ut, men det er sånn jeg føler det. Jeg tror jeg hadde hatt det like fint med å være alene hjemme, men det er ikke helt akseptabelt. Jeg føler meg aldri så ensom, som når det sånne typiske familiehøytider og man sitter på første rekke til andres lykke.

Barna dine da?

Skrevet

Barn og gaver, siden du spør om råd. Vi lar bare en og en åpne, etter tur, inkludert de voksne. Alle ser på den som pakker opp, gaven blir vist fram og kommentert (positivt) og det blir som regel repetert hvem som gav gaven også. Barna får litt oftere gaver siden de har flere, men ellers går runden fra yngst til eldst. Det er koselig, synes vi da.

Anonymkode: e1c39...473

Men det er jo nøyaktig det vi gjør :) Og alltid har gjort :) De må også takke pent dersom giveren er tilstede.

Skrevet

Barna dine da?

Har ikke, sier jo at jeg ikke har egen familie

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke, sier jo at jeg ikke har egen familie

Åja, tenkte siden dette er et foreldreforum :o 

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke jukse deg fri?

Gjør en avtale et sted og "bli syk" dagen før eller julaften? Om du vil være alene og slippe å bli sett på som stusselig er det lov med en løgn mener nå jeg. 

Anonymkode: bd810...918

Skrevet

Jula er ikke årets høydepunkt for meg heller. Aller mest pga barndommen. Pappa sin jul var å få snike til seg mest mulig alkohol på kortest mulig tid... Ble aldri krangling og sånn. Men bare dårlig, ekkel stemning...

Så jeg har liksom ingen skikkelig gode juleminner. Prøver å skape noen med min egen familie. Har tre fantastiske barn som er gode og takknemlige for alt de får. Og det er bra, fordi vi har det trangt økonomisk pga min sykdom. Og samboeren min takker det ved å drikke akkurat litt mer en han bør... Historien gjentar seg kan man si.

Anonymkode: dca84...a83

Skrevet

Må bare si at jeg har to venninner som ikke har egen familie. Syns det er superhyggelig om de kommer til oss, så det er ikke et veldedighetsprosjekt å invitere.

Anonymkode: 394e5...265

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åja, tenkte siden dette er et foreldreforum :o 

Til din informasjon så kan jeg ikke få barn, har innsett det etter flere forsøk

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Javel.

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff, da må det vel være salt i såret å være på et foreldreforum?

Men uansett, ikke se på deg selv som et veldedighetsprosjekt da, er sikker på at folk faktisk synes det er koselig å ha deg på besøk. Ellers kan du jo takke nei og bidra på et arrangement på julaften, givende og koselig arbeid.

Anonymkode: ed796...ebf

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Flere som ikke gleder seg? Hvorfor gleder du deg ikke til jul? Del din historie her.

Her er min: 

Har galleproblemer, kan ikke spise julemat pga fett. Har allergier, kan ikke spise alternativet til julemat (heller ikke godteri som inkluderer sjokolade, marsipan, vingummi, potetgull, kake, riskrem). Det var den gleden, jeg er sykt bitter pga det og det spiser meg opp. Men det er nå én ting... Men:

Ungene mine oppfører seg ikke når vi åpner pakker heller, de går i samlebånd-modus. Blir zombier som ikke gleder seg over noe. Hva gjør jeg for å stoppe det?

Og hvis noen skal snakke om hvorfor man feirer jul, blir det bare krangling. Guri, som jeg gruer meg til kranglingen! Det er 2 stykker i min familie som kontinuerlig leter etter noe å enten "ta" andre på, eller noe å krangle med folk om. Og de gir seg ikke heller, de er helt syke når de først setter igang, og personangrepene, vulgariteten, språkbruken kjenner ingen grenser. Jeg opplever også krenkelser ofte.

Så har du de sammenkomstene som går knirkefritt, det er grunnen til at jeg har takket ja. Det er ikke alltid kjipt. Noen ganger går det veldig bra. Jeg kommer til å dra hjem dersom det blir uhyggelig å oppholde seg der, selvfølgelig, men jeg kjenner bare at jeg virkelig ikke gleder meg til julaften og det er trist. For egentlig så elsker jeg jula! Elsker maten, å gi og åpne gaver, stemningen, filmene, all spenningen. Ikke i år, nei, gruer meg bare og kjenner bare på stress og bekymringer. Føler jeg må forberede meg mentalt, på en måte...

Hva med å feire alternativ jul? Dropp gaver og gi pengene til et godt formål. Delta på julaften for alle og bruk kvelden til å gjøre noe godt for andre.

Anonymkode: be601...931

Skrevet

Ikke-reelle problemer: Å bli oppgitt fordi folk oppfører seg dårlig og likevel velge å treffe dem...

Relle problemer: Miste både mammaen og pappaen din til kreft i 2019, 60 år gamle... Begge var helt friske forrige jul.

Så ja, det blir en trist jul, men ikke fordi jeg skal irritere meg over hva andre mennesker gjør eller ei...

Anonymkode: 46fad...8c6

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo nøyaktig det vi gjør :) Og alltid har gjort :) De må også takke pent dersom giveren er tilstede.

Her har vi en jente som pakker opp og tar seg god tid. Hun setter pris på hver gave.. men bestemor sitter og presser på for å få fortgang o pakkeåpningen.

Hva fader venter hun på?

Her har barna vært tålmodig hele dagen, sittet under et laaangt måltid og maser ikke om å åpne pakker. Og når vi begynner gaveåpning så sitter da bestemor og peser på for å bli fortest mulig ferdig. Det holder på å klikke for meg! 

Anonymkode: b663c...9c2

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke-reelle problemer: Å bli oppgitt fordi folk oppfører seg dårlig og likevel velge å treffe dem...

Relle problemer: Miste både mammaen og pappaen din til kreft i 2019, 60 år gamle... Begge var helt friske forrige jul.

Så ja, det blir en trist jul, men ikke fordi jeg skal irritere meg over hva andre mennesker gjør eller ei...

Anonymkode: 46fad...8c6

😢😢😢❤️❤️❤️

Anonymkode: b663c...9c2

Skrevet

Jeg gleder meg ikke heller. Pappaen min døde i år, og mammaen min reagerte med å blokke ut meg og barna og heller vie sitt liv til alkohol og menn. Har heller ingen søsken eller annen familie å være sammen med. Så blir bare meg og barna. Julaften gjør vi fin med god mat og gaver, men romjula er lang og ensom. Skulle ønske vi fikk en invitasjon  en gang ❤️

Anonymkode: 0c81f...4cc

Skrevet
On 11/12/2019 at 4:40 PM, Anonym bruker said:

Her er min: 

hvorfor har du behov for og dele dette? fordi du søker støtte?? ELSKER JULEN ❤️ lei slike innlegg om dette

Anonymkode: c664e...23e

Skrevet

Mamma døde i vår, så dette blir første jul uten henne. Hun elsket julen, så det blir skikkelig tøft å feire jul i år. Derfor gruer jeg meg..

Anonymkode: 91e1f...d4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...