Anonym bruker Skrevet 11. november 2019 #1 Skrevet 11. november 2019 Er man lykkeligere hvis man har god økonomi? Anonymkode: fce54...d11
Anonym bruker Skrevet 11. november 2019 #2 Skrevet 11. november 2019 Jeg tror man er lykkeligere hvis man ikke har bekymringer for økonomien. Jeg tror også at det er fint å ha råd til å kunne kjøpe alt en trenger, men ikke nødvendigvis alt en ønsker seg. Det å ha noe å jobbe mot, og strekke seg etter, er en fin ting... Anonymkode: 1d917...446
Anonym bruker Skrevet 11. november 2019 #3 Skrevet 11. november 2019 Here we go again... Nok penger, slik at man ikke trenger å hele tiden leve med store økonomiske bekymringer, vil gjøre lykkeligere hvis man sammenligner med det å være fattig eller stadig ha store økonomiske bekymringer for å greie seg. Fravær av store eksistensielle bekymringer gjør selvfølgelig lykkeligere. Penger i seg selv kan ikke gjør lykkelig, men det penger kan gi kan definitivt gjøre lykkeligere. Fravær av økonomiske bekymringer, muligheter for å delta mer sosialt, mulighet for å f.eks. søke privat helsehjelp, ha trygghet i egen bolig, lettere å komme seg rundt pga. en bil og råd til å bruke den, kjøpe opplevelser. Ja, penger kan definitivt gi mer lykke. Men nok penger er ingen vaksine mot ulykke, man kan likevel bli syk, oppleve alvorlige tap osv. Men selv da vil det være lettere å gå gjennom de tingene med god økonomi enn om man i tillegg må slite med store økonomiske bekymringer, ikke ha sikkerhet i egen bolig, ikke vite hvordan dekke grunnleggende behov osv. Anonymkode: f8b97...3f2
Anonym bruker Skrevet 11. november 2019 #4 Skrevet 11. november 2019 Jeg er ikke sikker på at veldig mye penger gir veldig mye lykke, men jeg er sikker på at mangel på penger kan gjøre deg ulykkelig. Anonymkode: ed139...975
Gjest KenCreek Skrevet 11. november 2019 #5 Skrevet 11. november 2019 Ja. Man er lykkeligere når man har god økonomi.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2019 #6 Skrevet 11. november 2019 Definitivt Anonymkode: 5e2a2...207
Anonym bruker Skrevet 11. november 2019 #7 Skrevet 11. november 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er man lykkeligere hvis man har god økonomi? Anonymkode: fce54...d11 Mindre bekymret i hvertfall. Anonymkode: fd522...fdd
Anonym bruker Skrevet 11. november 2019 #8 Skrevet 11. november 2019 Ja, det er i hvert fall det forskning sier. Men lykken avtar ved en årsinntekt på rundt 800 000, om jeg husker riktig. Anonymkode: 2929d...23e
Anonym bruker Skrevet 11. november 2019 #9 Skrevet 11. november 2019 Alt er i alle fall mye enklere hvis man har økonomien på stell. Men penger i seg selv skaper ikke nødvendigvis lykke. Anonymkode: d8000...98a
Anonym bruker Skrevet 11. november 2019 #10 Skrevet 11. november 2019 Jeg er i hvert fall det! Har levd med stram økonomi i maaange år, nå har jeg romslig økonomi. Det er befriende og tillater meg å delta på flere hyggelige aktiviteter enn før, noe som gir glede. Samt at det fjerner mange bekymringer. Anonymkode: 94b65...019
Syngensang Skrevet 11. november 2019 #11 Skrevet 11. november 2019 Det einaste som er sikkert er at ein har fleire bekymringar og større sjanse for å være ulukkeleg når ein har for lite pengar. Så om mangel på pengar gjer deg ulukkeleg, og det gjer det vel, når ein må snu på kvar ei krone og ikkje kan kjøpe gursdsgsgåver osv, så blir du nok lukkelegare med betre økonomi.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2019 #12 Skrevet 11. november 2019 Er ulykkelige med dårlig økonomi og mye bunner i penger. Så ja hadde vært lykkelig med god økonomi. Hadde det bare vært mulig å få, Anonymkode: 5a3eb...25a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå