Gå til innhold

Å nei, snart er det juletrefest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det arrangeres alltid i desember, et par uker før julaften. 
Har ikke tid.
Har ikke lyst.
Har ikke ork.

Var på det i fjor og det var et dårlig opplegg. Problemet er bare at de som sitter i fau truer folk med at de må lage 50 porsjoner grøt og levere det selv om man er bortreist den helgen osv. Er seff bare å ignorere, men da blir de sure.

Anonymkode: deb60...41c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så grusomt!

Anonymkode: 8c1e4...811

Skrevet (endret)

Juletrefest før jul blir vel bare helt feil? Merkelig skole. Har knapt rukket å sette opp tre!

Endret av KellyTaylor
Skrevet

Juletrefest  er i januar, får du forklare. Og grøttvang kan de glemme.

Anonymkode: 27a53...8cb

Skrevet
5 minutter siden, KellyTaylor skrev:

Juletrefest før jul blir vel bare helt feil? Merkelig skole. Har knapt rukket å sette opp tre!

Ja, jeg er helt enig i det. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, du kunne få prøvd deg på de fedrene og mødrene der :P

Jeg er helt enig, oppvokst med at slikt holdes i januar. Men neida, de skal ha det like før jul. Gjerne uka før og for den saks skyld. Passer IKKE.

Skrevet

Men da kan du vel engasjere deg i FAU og jobbe frem en endring? 

her droppet vi det helt. Mange sa at det aldri kom til å skje, men noen av oss engasjerte oss inn der og fikk endring. Vi satte opp alternativt opplegg på en annen tid av året som genererte mer penger og hadde mye bedre oppslutning. God stemning over hele linja nå.

Er du misfornøyd, - gjør noe! Det er garantert flere enn deg som er irritert 

Anonymkode: 0265d...8fa

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men da kan du vel engasjere deg i FAU og jobbe frem en endring? 

her droppet vi det helt. Mange sa at det aldri kom til å skje, men noen av oss engasjerte oss inn der og fikk endring. Vi satte opp alternativt opplegg på en annen tid av året som genererte mer penger og hadde mye bedre oppslutning. God stemning over hele linja nå.

Er du misfornøyd, - gjør noe! Det er garantert flere enn deg som er irritert 

Anonymkode: 0265d...8fa

Vi er allerede engasjerte i FAU. På skolen. Dette er barnehagen... Kan ikke være med i begge.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er allerede engasjerte i FAU. På skolen. Dette er barnehagen... Kan ikke være med i begge.

Kan du vel? 

Og altså, du gruer for en fest som varer et par timer i ukesvis på forhånd? Har du for lite å bedrive eller? 

Anonymkode: 82840...c94

Skrevet

Jeg hadde IKKE spist grøt som er laget rundt omkring på diverse kjøkken. Trodde ikke det var lov? I vår barnehage MÅ all mat lages i barnehagens lokaler og kjøkken. Selv arrangement som FAU står for må lages på et «godkjent» kjøkken. 

Anonymkode: 30d40...cdf

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo bare feil valg av ord. Grøtfest som dette egentlig er holdes i desember. 

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du vel? 

Og altså, du gruer for en fest som varer et par timer i ukesvis på forhånd? Har du for lite å bedrive eller? 

Nei, kan ikke det. Nei, jeg har ikke lite å drive med. 

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde IKKE spist grøt som er laget rundt omkring på diverse kjøkken. Trodde ikke det var lov? I vår barnehage MÅ all mat lages i barnehagens lokaler og kjøkken. Selv arrangement som FAU står for må lages på et «godkjent» kjøkken. 

Aner ikke, men det er det vi får beskjed om. Det er jo det samme med kaker da, de kommer jo fra "rundt omkring". Om sommeren må man komme med hjemmelaga mat til sommeravslutningen.

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo bare feil valg av ord. Grøtfest som dette egentlig er holdes i desember. 

Nei. Det er juletrefest. Danser rundt juletreet.

Skrevet

HI her

Det jeg EGENTLIG gruer meg til er å ignorere hele greiene, får angst av det. 

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du vel? 

Det kan jeg også finne på å gjøre, altså å grue meg til noe i flere uker uansett hvor kort tid det tar. Jeg er travel firebarnsmor, så har nok å gjøre.

Anonymkode: cdb07...39e

Skrevet

Det er bare å takke høflig nei. Hvis dere ikke skal delta på grøtfesten, trenger dere heller ikke stille med noe.

Anonymkode: a3a61...9b6

Skrevet

Husker en gang det ble arrangert reflekskveld (!) på skolen. Kunne ikke komme men måtte uansett stille med kake 😉🤪

Anonymkode: a86c5...437

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Husker en gang det ble arrangert reflekskveld (!) på skolen. Kunne ikke komme men måtte uansett stille med kake 😉🤪

Anonymkode: a86c5...437

Hva i alle dager er reflekskveld?

Anonymkode: 3774d...e0d

Skrevet

Enig. Det er noe hele tiden. Jeg blir gal av høstfest, FN-dag,  halloween, julefest, vinterfest, karneval, påskevandring, osv osv. Og det skal spises pølser og kaker.  Jeg spyr snart. 

Anonymkode: bcbbc...5af

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig. Det er noe hele tiden. Jeg blir gal av høstfest, FN-dag,  halloween, julefest, vinterfest, karneval, påskevandring, osv osv. Og det skal spises pølser og kaker.  Jeg spyr snart. 

Anonymkode: bcbbc...5af

Er jo bare å ikke gå, da. Så lenge alle går, tror FAU at dette er velkomne aktiviteter. Vi går bare på det vi vil (og da bidrar vi, selvfølgelig!), og har på alle disse årene aldri hatt noen problemer med det.

Jeg meldte meg for øvrig inn i FAU i barnehagen til ene barnet ene og alene for å få ned antallet aktiviteter. Og lyktes med det.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er jo bare å ikke gå, da. Så lenge alle går, tror FAU at dette er velkomne aktiviteter. Vi går bare på det vi vil (og da bidrar vi, selvfølgelig!), og har på alle disse årene aldri hatt noen problemer med det.

Jeg meldte meg for øvrig inn i FAU i barnehagen til ene barnet ene og alene for å få ned antallet aktiviteter. Og lyktes med det.

Er det så veldig mange sånne aktiviteter i barnehagen da? Kan ikke huske at det var så mange der jeg jobbet i hvert fall, og det meste ble arrangert av barnehagen

Skrevet

Men hva syns barna da? Det er sikkert gøy for dem at foreldrene er med på juletrefest, uansett når den måtte være. 

Hadde det vært bedre om de kalte det noe annet? 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, du kunne få prøvd deg på de fedrene og mødrene der :P

Jeg er helt enig, oppvokst med at slikt holdes i januar. Men neida, de skal ha det like før jul. Gjerne uka før og for den saks skyld. Passer IKKE.

Å, jeg trodde de på jobben min var skikkelig dårlig på å planlegge da jeg fikk invitasjon til juletrefest for de ansattes barn i januar 😅 Jeg er vant til at det er i romjula.

Men dersom noen sier at du må bidra, så sier du bare "nei, dessverre". I stedet for å grue deg til å si det så blr du glede deg, det føles utrolig bra etterpå!

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er det så veldig mange sånne aktiviteter i barnehagen da? Kan ikke huske at det var så mange der jeg jobbet i hvert fall, og det meste ble arrangert av barnehagen

Ja, det var det, og det var det som var problemet. Nå er det ikke det lengre. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...