Gå til innhold

Juleavslutning eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk mail fra kontaktlærer i sted ang juleavslutning, og han ønsket at den skulle forskyves til januar / februar. Atte æ? Grunnen var fordi at det er så mye før jul, men kjernen til problemet er nok læreren selv som har barn på forskjellige steder ( barnehage,småtrinn og u.skole) og ikke orker å engasjere seg i klassen sin. 

Det samme var til sommeren og da tok vi foreldre over. 

Er dette normalt?? Har flere barn selv og aldri opplevd slikt noen gang!

Anonymkode: b2b8f...a75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fire barn og har opplevd det flere ganger, men da er det oss foreldre som har bestemt at vi skal ha en restefest etter jul istedenfor juleavslutning da.

Det viktigste er jo det sosiale, bli med barna på skolen, møte andre foreldre osv. Om det skjer i desember eller januar er ikke så viktig, ihvertfall ikke når ungene er eldre enn 7 år :)

Har vært veldig koselig å ha restefest også, alle har tatt med seg rester av julekaken også har vi hatt en foreldrefest med loddsalg, sang og det som hører med.

Anonymkode: ae3ed...d1b

Skrevet

Aldri opplevd. Men la foreldrene ordne det. Er  jo deres barn.

Anonymkode: 987a7...85a

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har fire barn og har opplevd det flere ganger, men da er det oss foreldre som har bestemt at vi skal ha en restefest etter jul istedenfor juleavslutning da.

Det viktigste er jo det sosiale, bli med barna på skolen, møte andre foreldre osv. Om det skjer i desember eller januar er ikke så viktig, ihvertfall ikke når ungene er eldre enn 7 år :)

Har vært veldig koselig å ha restefest også, alle har tatt med seg rester av julekaken også har vi hatt en foreldrefest med loddsalg, sang og det som hører med.

Anonymkode: ae3ed...d1b

Jo den der ser jeg :) Problemet som jeg ser det er at det skal være stor juletrefest på skolen i januar og føler da at "kvoten" for det sosiale er oppbrukt.  Fler av ungene har allerede begynt å glede seg til sang, kos og hygge i desember.

Skrevet

Hadde sagt at dét var en god idé og så bestemt meg for å droppe festen i januar. 

Enten har du juleavslutning, eller så driter du i det. Jeg synes ikke sånt er hyggelig uansett, så deilig å slippe det.

Anonymkode: 64e1c...bf5

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aldri opplevd. Men la foreldrene ordne det. Er  jo deres barn.

Anonymkode: 987a7...85a

Ja gjett om! Vi kommer til å ordne dette fint uten kontaktlærer. Synd at vedkommende er så lite intr i klassen sin.

HI

Skrevet

Her har vi lærere som er veldig interessert i klassene sine, men de arrangerer likevel aldri avslutningene (ikke til jul og ikke til sommeren). Det er det klassekontaktene og resten av foreldrene som gjør. Man finner selvsagt en dag som passer lærer også slik at denne kan være med på i alle fall deler av festen, men læreren kommer som gjest og har ingen oppgaver. 

Også her har vi gått vekk fra juleavslutning og tar heller en samling i oktober og kanskje en på nyåret. Det er alt for travelt i desember for de fleste. Vi har forøvrig alltid en liten samling i desember.  En av de siste dagene før jul arrangerer skolen julefrokost der de foreldre eller besteforeldre som har anledning kan spise frokost på skolen sammen med barna (alle tar med noe pålegg og så lager man buffé). Noen ganger opptrer barna med en sang eller et dikt.

Anonymkode: e214c...4fe

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Her har vi lærere som er veldig interessert i klassene sine, men de arrangerer likevel aldri avslutningene (ikke til jul og ikke til sommeren). Det er det klassekontaktene og resten av foreldrene som gjør. Man finner selvsagt en dag som passer lærer også slik at denne kan være med på i alle fall deler av festen, men læreren kommer som gjest og har ingen oppgaver. 

Også her har vi gått vekk fra juleavslutning og tar heller en samling i oktober og kanskje en på nyåret. Det er alt for travelt i desember for de fleste. Vi har forøvrig alltid en liten samling i desember.  En av de siste dagene før jul arrangerer skolen julefrokost der de foreldre eller besteforeldre som har anledning kan spise frokost på skolen sammen med barna (alle tar med noe pålegg og så lager man buffé). Noen ganger opptrer barna med en sang eller et dikt.

Anonymkode: e214c...4fe

Julefrokost husker jeg et av barna mine hadde og var kjempekoselig.  Takk for at du frisket opp minnene 👍

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...