Gå til innhold

Jeg er skeptisk til leger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opplever dette ofte, og nå generaliserer jeg veldig! Snakker altså ikke bare om fastleger her, men også om spesialister, overleger og kirurger.

- Legen har ikke lest journalen din når du kommer inn til timen, og aner ikke hva timen dreier seg om, forventer også at du komprimerer 6 år med sykdom til noe du kan gjengi i løpet av 15 sekunder.

- De kan ingenting om det som ikke er helt A4.

- Legenes "livbøye" er å skylde på angst når de ikke umiddelbart kommer på hva som feiler pasienten. De gir seg litt med det etter skriftlig beskjed fra psykolog eller psykiater om at symptomene ikke er angstrelatert.

- De lytter ikke ordentlig på hva pasienten sier, og mister fokus lett. F.eks. hvis du har eksem på hånda så glemmer de at du kommer til timen for noe helt annet enn eksem på hånda.

- Det de skriver i epikrisen/journalen er stort sett noe annet enn det man snakket om, og endel viktig informasjon forsvinner.

Anonymkode: 3d0a4...181

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er heldigvis forskjell på leger.

Men at mange leger er stresset og overarbeidet og dermed ikke får gjort en optimal jobb er nok dessverre ikke helt uvanlig. 

Anonymkode: bcd14...fe7

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men at mange leger er stresset og overarbeidet og dermed ikke får gjort en optimal jobb er nok dessverre ikke helt uvanlig. 

Nei, dessverre, og det skulle ikke vært på den måten der. Jeg er enda ikke utredet etter mange, mange år og kjenner at jeg gir opp snart.

Skrevet

Jeg har dessverre samme erfaring, og nesten verre med spesialistene enn fastlegene. Nå har jeg fått en ny fastlege som synes å være en god lege, så er optimistisk til det.