Gå til innhold

Kan man dra på legevakten i nabokommunen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi bor sånn til at legevakten i den kommunen vi bor i er 25 minutters kjøring i motsatt retning av der akuttmottaket og sykehuset er. Sønnen min brakk armen i går, og da måtte vi først kjøre 25 minutter til legevakt, vente der, for så å få beskjed om å dra til akuttmottaket fordi legevakten ikke har skadestue. Da ble det over en time kjøring dit. Om vi isteden kunne ha dratt på legevakten i nabokommunen, som er 10 minutter unna oss, og i riktig retning om man skal til sykehuset, så hadde vi spart han for en god del vondt. Hver sving og hver dump i veien gjorde vondt, og vi kunne ha brukt langt kortere tid. Istedenfor 90 minutter i bil, så hadde samlet kjøring blitt på ca 35 minutter. Kan vi velge legevakt en annen gang, eller må vi gå på den i vår kommune?

Anonymkode: 29224...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan vel velge den du vil? Tenk om jeg (bergenser) hadde behov for legevakt i Oslo? (Skjønner at det er dårlig sammenligning).

Jeg hadde dratt til den nærmeste, ikke nødvendigvis den som «tilhørte» meg.

Anonymkode: 6851d...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du kan vel velge den du vil? Tenk om jeg (bergenser) hadde behov for legevakt i Oslo? (Skjønner at det er dårlig sammenligning).

Jeg hadde dratt til den nærmeste, ikke nødvendigvis den som «tilhørte» meg.

Anonymkode: 6851d...9a0

Det sier seg jo selv om man er på en annen kant av landet. Nabokommuner blir jo litt annerledes. 

Anonymkode: 29224...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt avvist ved distriktslegevakt fordi jeg hadde tilhørighet i Bergen. Da jeg forklarte at jeg var på helgetur i Os fikk jeg komme likevel. 

Anonymkode: 3097f...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som fastboende må du bruke den som hører til kommunen der du bor. Som feriegjest må du bruke den som er i nærheten. 

 

Anonymkode: 32815...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bruke den som er i din kommune.

MEN det er et unntak og det er at man kan besøke den legevakten som er nærmest hvis en skader seg utenfor bostedskommunen.

Så HI kan lyve om hvir og når skaden skjedde og dra dit hun vil, men det ser veldig dumt ut hvis det skjer gjentatte ganger.

Anonymkode: 6ea93...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver gang vi skal på legevakten så ringer jeg den som ligger i nabokommunen å tar en løgn om at jeg er på besøk der,å de har alltid sagt ja til at vi kan komme der. For der er det ca 30 minutter ventetid,men legevakten vi hører til har venninen min mange ganger måtte sitte 4 timer å vente før de kommer til legen.

Anonymkode: 624ae...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår nabokommune avviser de som tilhører tilstøtende kommune, kommer man fra en annen kant av landet får man komme. 

Anonymkode: 1c83c...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som fastboende må du bruke den som hører til kommunen der du bor. Som feriegjest må du bruke den som er i nærheten. 

 

Anonymkode: 32815...96c

Stemmer ikke! Jeg bor i en kommune og måtte ha legevakt i sommer. Fikk komme til den som er nærmest meg kommunemessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...