Anonym bruker Skrevet 10. november 2019 #1 Skrevet 10. november 2019 Vurderer å søke på en jobb med 3 skift. Det er dag/kveld/ natt. Noen er faringer med det? har bare jobbet dagtid før... Lurer også på om man tjener bedre på kveld/ natt? eventuelt hvor mye? Anonymkode: 1a4be...fd4
Anonym bruker Skrevet 10. november 2019 #2 Skrevet 10. november 2019 Jeg synes det var tungt å gå 3 skift, var sjeleglad når jeg sluttet med det. Selv om jeg var ung og en skikkelig natteravn, så sleit jeg litt med skiftene mellom alle 3 vakter, følte aldri jeg hadde ordentlig fri. Anonymkode: 6de3a...e7b
Anonym bruker Skrevet 10. november 2019 #3 Skrevet 10. november 2019 Jeg tjener ca 7000 mer i måneden på å jobbe skift. Jobber ikke natt. Anonymkode: 37055...232
Anonym bruker Skrevet 10. november 2019 #4 Skrevet 10. november 2019 Men det er ganske mye... Anonymkode: 1a4be...fd4
Anonym bruker Skrevet 10. november 2019 #5 Skrevet 10. november 2019 Jeg gikk fra dagjobb til turnus. grunnlønnen var ca det samme, men tilleggene og mulighet for ekstravakter, gjør at jeg har gått opp ca 160.000 i året. Absolutt verdt det. Men så må man også tenke på om man klarer å jobbe natt, og hele tiden snu døgnrytmen. Noen på jobben min sliter med det, både unge og eldre. For meg var det midt i blinken, jeg har plutselig tid til et sosialt liv, er ikke konstant sliten lengre, får alltid nok søvn, synes det er deilig med fri midt i uka. Aldri mer 08-16 jobb for meg ihvertfall 😊 Anonymkode: 502e3...073
Anonym bruker Skrevet 10. november 2019 #6 Skrevet 10. november 2019 Jeg jobber turnus, men ikke natt. Jeg liker i grunnen å jobbe både dag og kveld, liker egentlig dag best, men synes det er veldig greit å ha fri på dagen innimellom, og jobbe helg, og ha fridager midt i uka. Jeg har ca 4500,- ekstra i tillegg pr mnd. Har også helligdagstillegg når det er helligdager, hadde 2700,- på februar lønna, var for jula. Var da snakk om 8 timer. Har kun jobbet et par nattevakter i min karriere, natt er ikke noe for meg. Men om du søker på det, og jobber sånn en periode, så får du jo prøve det, dersom du har vanskelig med å jobbe nattevakter, så kan det jo la seg gjøre å gi dem bort, eller å bytte dem bort. Anonymkode: 2d2a0...80c
Anonym bruker Skrevet 11. november 2019 #7 Skrevet 11. november 2019 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobber turnus, men ikke natt. Jeg liker i grunnen å jobbe både dag og kveld, liker egentlig dag best, men synes det er veldig greit å ha fri på dagen innimellom, og jobbe helg, og ha fridager midt i uka. Jeg har ca 4500,- ekstra i tillegg pr mnd. Har også helligdagstillegg når det er helligdager, hadde 2700,- på februar lønna, var for jula. Var da snakk om 8 timer. Har kun jobbet et par nattevakter i min karriere, natt er ikke noe for meg. Men om du søker på det, og jobber sånn en periode, så får du jo prøve det, dersom du har vanskelig med å jobbe nattevakter, så kan det jo la seg gjøre å gi dem bort, eller å bytte dem bort. Anonymkode: 2d2a0...80c Det er det jeg tenker også. Må jo bare prøve. Det er ikke mulig å bytte bort nattvaktene, men det er ikke jobbing i helger. Anonymkode: 1a4be...fd4
Anonym bruker Skrevet 11. november 2019 #8 Skrevet 11. november 2019 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg gikk fra dagjobb til turnus. grunnlønnen var ca det samme, men tilleggene og mulighet for ekstravakter, gjør at jeg har gått opp ca 160.000 i året. Absolutt verdt det. Men så må man også tenke på om man klarer å jobbe natt, og hele tiden snu døgnrytmen. Noen på jobben min sliter med det, både unge og eldre. For meg var det midt i blinken, jeg har plutselig tid til et sosialt liv, er ikke konstant sliten lengre, får alltid nok søvn, synes det er deilig med fri midt i uka. Aldri mer 08-16 jobb for meg ihvertfall 😊 Anonymkode: 502e3...073 Det er jo veldig mye... Veit ikke hvordan jeg fungerer i nattjobb, men må jo prøve. Må jo si at lønn har mye å si her også 😄 Det er kun jobbing i ukedager Anonymkode: 1a4be...fd4
Anonym bruker Skrevet 11. november 2019 #9 Skrevet 11. november 2019 Jeg jobber kun nattevakter, er glad for at jeg ikke har tredelt turnus, det hadde blitt for slitsomt for meg. Merker at kroppen ikke tåler nattarbeid like godt som før, så spørs hvor lenge til jeg holder ut som nattarbeider. Fordelen med nattevakter er bedre lønn pga tillegg, mye fri mellom vaktene og at det er en egen rolig atmosfære på arbeidsplassen om natta. En slipper alt stresset som ofte er på dagtid. Anonymkode: eddc5...d71
Anonym bruker Skrevet 11. november 2019 #10 Skrevet 11. november 2019 Jobber du 3-delt turnus har du rett på redusert uketimetall da Det er ikke for alle, men absolutt noe å vurderere om du får det til å gå opp med familie og liv. Anonymkode: 2c4d5...46b
Anonym bruker Skrevet 11. november 2019 #11 Skrevet 11. november 2019 Jobber 50% tredelt turnus. Har faste tillegg på ca 80 000. Variable tillegg (helligdager, endret arbeidstid fra dag til kveld/natt) utgjør rundt 40 000 til 50 000. Anonymkode: b6e50...40d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå