Gå til innhold

Dårlige unnskyldinger - barnehage


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Empati skal selvsagt bare gjelde for mor, ikke barna.

Anonymkode: 2eb1e...99c

Empati utviser man jo mot den man snakker med. Du har jo ikke møtt mine barn. Men de som har møtt dem synes de er flotte barn som har trygg tilknytning og har det bra og kommer godt overens med andre barn. Veldig takknemlig for at det er sånn til tross for ting vi har vært gjennom. Var redd for at sykdom og død hos besteforeldrene skulle prege dem mer, og vi var åpne med dem om det hele tiden, men de tok det veldig fint.

Dessuten vokser barna mine opp med to foreldre som er glad i hverandre og uten krangling eller kjekling hjemme. Men slike ting spiller vel liten rolle når de må være mer enn 8 timer i barnehagen hos enkelte her inne. Jaja. Nå logger jeg meg ut, blir jo bare misforstått her inne 

Anonymkode: 00c20...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber på en avdeling med 1åringer. Vi har i løpet av de to siste månedene tatt inn 3nye barn. 2 av fedrene til disse barna er i pappaperm, de starter i jobb i januar. Begge leverer ettåringene sine i barnehagen før kl 08.00 og henter dem rundt kl 16... DE HAR PAPPAPERM!!! Ja jeg blir sjokkert! Og lei meg på vegne av disse små 11-12 mnd gamle barna. De skulle fått vært hjemme og knyttet bånd med pappaen sin, istedenfor blir de sendt i barnehagen fordi «de trives så godt der.» 

At folk som jobber må ha barna sine i barnehagen er en selvfølge, om de tar seg en fridag innimellom så er det ingen som reagerer på det. Men jeg blir oppgitt over at flere av ettåringene «mine» skal komme i barnehagen i romjulen, mens storesøsken og foreldrene skal ha fri. Syns ikke dere det er merkelig? 

Når det er sagt så er det langt i fra alle foreldre som gjør dette. De aller fleste vil tilbringe mest mulig tid sammen med barna sine og bruker barnehagen når de har behov for det. 

Anonymkode: b9b43...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber på en avdeling med 1åringer. Vi har i løpet av de to siste månedene tatt inn 3nye barn. 2 av fedrene til disse barna er i pappaperm, de starter i jobb i januar. Begge leverer ettåringene sine i barnehagen før kl 08.00 og henter dem rundt kl 16... DE HAR PAPPAPERM!!! Ja jeg blir sjokkert! Og lei meg på vegne av disse små 11-12 mnd gamle barna. De skulle fått vært hjemme og knyttet bånd med pappaen sin, istedenfor blir de sendt i barnehagen fordi «de trives så godt der.» 

At folk som jobber må ha barna sine i barnehagen er en selvfølge, om de tar seg en fridag innimellom så er det ingen som reagerer på det. Men jeg blir oppgitt over at flere av ettåringene «mine» skal komme i barnehagen i romjulen, mens storesøsken og foreldrene skal ha fri. Syns ikke dere det er merkelig? 

Når det er sagt så er det langt i fra alle foreldre som gjør dette. De aller fleste vil tilbringe mest mulig tid sammen med barna sine og bruker barnehagen når de har behov for det. 

Anonymkode: b9b43...c9b

Jo, det høres veldig rart ut. Og derfor tenker jeg at kanskje er det noe der du ikke vet? Da mannen min hadde pappaperm fikk mammaen hans kreft og døde få uker etterpå. Hadde han kunnet levere i barnehagen da hadde han nok gjort det. Han hadde det veldig veldig vondt og det var vanskelig for han å være tilstedet. Endte opp med at han sykmeldte seg og jeg tok over permisjonen hans.

Hva vet du om hva som skjer i disse familiene sine liv? 
 

Be kind, everyone is fighting a battle you know nothing about 

Anonymkode: 00c20...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber på en avdeling med 1åringer. Vi har i løpet av de to siste månedene tatt inn 3nye barn. 2 av fedrene til disse barna er i pappaperm, de starter i jobb i januar. Begge leverer ettåringene sine i barnehagen før kl 08.00 og henter dem rundt kl 16... DE HAR PAPPAPERM!!! Ja jeg blir sjokkert! Og lei meg på vegne av disse små 11-12 mnd gamle barna. De skulle fått vært hjemme og knyttet bånd med pappaen sin, istedenfor blir de sendt i barnehagen fordi «de trives så godt der.» 

At folk som jobber må ha barna sine i barnehagen er en selvfølge, om de tar seg en fridag innimellom så er det ingen som reagerer på det. Men jeg blir oppgitt over at flere av ettåringene «mine» skal komme i barnehagen i romjulen, mens storesøsken og foreldrene skal ha fri. Syns ikke dere det er merkelig? 

Når det er sagt så er det langt i fra alle foreldre som gjør dette. De aller fleste vil tilbringe mest mulig tid sammen med barna sine og bruker barnehagen når de har behov for det. 

Anonymkode: b9b43...c9b

Det burde faktisk ikke være lov. Hva er vitsen med foreldrepermisjon hvis den ikke utnyttes til å være forelder? 

Anonymkode: 1c2c0...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det med pappaperm ser vi ofte ! Det burde vært strengt forbudt !! Mottar penger fra staten for å ha alenetid ! Hadde min mann gjort noe sånn hadde jeg ikke klart å sett på han. Enn at det finnes så sløve menn. Håper virkelig de ordner en lov mot det der !! 

Anonymkode: 8d089...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det høres veldig rart ut. Og derfor tenker jeg at kanskje er det noe der du ikke vet? Da mannen min hadde pappaperm fikk mammaen hans kreft og døde få uker etterpå. Hadde han kunnet levere i barnehagen da hadde han nok gjort det. Han hadde det veldig veldig vondt og det var vanskelig for han å være tilstedet. Endte opp med at han sykmeldte seg og jeg tok over permisjonen hans.

Hva vet du om hva som skjer i disse familiene sine liv? 
 

Be kind, everyone is fighting a battle you know nothing about 

Anonymkode: 00c20...1d7

Hvorfor skal alt unnskyldes?

Anonymkode: 3fbfc...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal alt unnskyldes?

Anonymkode: 3fbfc...f7a

Nei, hvorfor i all verden skal man prøve å forstå folk i stedet for å dømme?! 

Anonymkode: 00c20...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får dere barn når dere går rundt å prøver å få mest mulig fri fra dem !? I tillegg har de det ikke bra i helgene heller  !?? Hjelpes. Burde ikke barnevernet hjulpet til da ? Avlastingshjem ? Fosterhjem ? Barnehagen kan aldri erstatte foreldrene, så disse barna må jo mangle omsorg. Tror dere barna tar skade av at dere rydder kjøkkenet mens de ser på ? Vil tro enhver unge ville satt pris på hvert ekstra minutt med mor eller far !  Blir sjokka jeg 🙈

 

Anonymkode: 8d089...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, hvorfor i all verden skal man prøve å forstå folk i stedet for å dømme?! 

Anonymkode: 00c20...1d7

Du tror det alltid er triste historier som ligger bak. Da er du rimelig naiv

Anonymkode: 3fbfc...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det høres veldig rart ut. Og derfor tenker jeg at kanskje er det noe der du ikke vet? Da mannen min hadde pappaperm fikk mammaen hans kreft og døde få uker etterpå. Hadde han kunnet levere i barnehagen da hadde han nok gjort det. Han hadde det veldig veldig vondt og det var vanskelig for han å være tilstedet. Endte opp med at han sykmeldte seg og jeg tok over permisjonen hans.

Hva vet du om hva som skjer i disse familiene sine liv? 
 

Be kind, everyone is fighting a battle you know nothing about 

Anonymkode: 00c20...1d7

Jeg kjenner dem, de forteller meg/oss det aller meste. De har søsken i barnehagen. Pappa er hjemme og mekker bil! 

Jeg er fullt klar over at ting kan skje, og at folk kan ha behov for barnehageplass selv om de ikke jobber. 

Men det er ikke snakk om engangshendelser, det er helt vanlig at pappaer har perm og leverer barna i barnehagen. 

Og det jeg sier nå forteller jeg selvsagt ikke til verken foreldre eller medarbeidere! Jeg sier det her fordi jeg er anonym og kan få ut litt gruff😉

Anonymkode: b9b43...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det høres veldig rart ut. Og derfor tenker jeg at kanskje er det noe der du ikke vet? Da mannen min hadde pappaperm fikk mammaen hans kreft og døde få uker etterpå. Hadde han kunnet levere i barnehagen da hadde han nok gjort det. Han hadde det veldig veldig vondt og det var vanskelig for han å være tilstedet. Endte opp med at han sykmeldte seg og jeg tok over permisjonen hans.

Hva vet du om hva som skjer i disse familiene sine liv? 
 

Be kind, everyone is fighting a battle you know nothing about 

Anonymkode: 00c20...1d7

Selvsagt finnes det gode grunner til at man noen ganger må gjøre det på den måten, men jeg nekter å tro at de gjelder flesteparten av dem som gjør dette. 

Jeg kan ikke skjønne at det er lov! Her sabler den blå regjeringen bort den ene goden etter den andre, men at staten skal betale for både lønnet permisjon OG barnehageplass det går under radaren? Er det for at det i hovedsak gjelder menn?

Den ene mannen jeg vet om som gjorde dette hadde hovedpermisjonen pga at mor var selvstendig næringsdrivende, og der hadde barnet 100 % plass fra 6 mnd og var fulle dager i barnehagen mens far brukte permisjonen til å fiske! Og det var ingen andre underliggende årsaker enn at han likte å ha barnefri. 

Anonymkode: ecab0...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tror det er mange stusslige fedre der ute. Enn å falle for noe sånt da. Tenk om de pengene kunne bli brukt på eldreomsorg heller. Må være så demotiverende å gå på jobb i barnehagen å ta i mot en på 11 måneder så drar far på fisketur med lønn fra staten. 

Anonymkode: 8d089...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Oi. Empati, hvor er du? Borte :o

Anonymkode: 00c20...1d7

Hva mener du? Jeg sier jo at jeg har forståelse for at hun mener de har det bedre i barnehagen ved de tilfellene. Men hun sier jo også at barna har det bedre i barnehagen enn hjemme i helgene også. Jeg har ikke så mye empati med det nei, det er bare trist og foreldrene bør gå i seg selv. 

Anonymkode: d95bc...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg håper du en dag utvikler mer forståelse og empati. 

Anonymkode: 00c20...1d7

Hvor er empatien for barna?

Anonymkode: 3fbfc...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du? Jeg sier jo at jeg har forståelse for at hun mener de har det bedre i barnehagen ved de tilfellene. Men hun sier jo også at barna har det bedre i barnehagen enn hjemme i helgene også. Jeg har ikke så mye empati med det nei, det er bare trist og foreldrene bør gå i seg selv. 

Anonymkode: d95bc...82e

Beklager, så nå at at det var du selv som svarte meg. Men igjen, jeg har forståelse for de situasjonene du nevner i det første innlegget ditt vedrørende sykdom og dødsfall i familien. Jeg mener bare at jeg ikke er enig i resten av det du skriver. Mangler ikke empati av den grunn, men vi er kanskje uenig om hvem av dere jeg skal ha empati for og i hvilke situasjoner. 

Anonymkode: d95bc...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Heldigvis for meg så kjenner jeg mine barn best og vet hva som er til det beste for mine barn. :) Og det ER til det beste for dem, både at jeg får unna alt det husarbeidet jeg får på en slik fridag. Får støvsugd og vasket rommene deres og sånne ting som bidrar til et godt inneklima og bedre helse for dem. Får vasket badene som også er til det beste for dem. Får handlet ting vi trenger, som også jo er til det beste for dem :P Og i tillegg får jeg ladet batteriene mine med et bad, litt egentid, og de som ikke forstår at det er til det beste for barna at foreldre får gjøre det av og til er det ikke håp for at skal forstå så mye :o 
 

I tillegg døde begge mannen min sine foreldre i år, og jeg tok et par fridager sammen med han der vi var sammen, og ja, det var absolutt det beste for barna våre at jeg hjalp han med den prosessen. Han og vi er på et mye bedre sted nå.

Men sånn bortsett fra den biten av det, vet jeg at barna mine har det veldig bra i barnehagen. Mye bedre enn de gjerne har det i helgene. Vi voksne har vært MYE syke (barna våre har, heldigvis, et mye bedre immunforsvar enn oss), og å være hjemme med foreldre som har feber og hodepine og som har sovet lite, tror jeg ikke er til det beste for barna. Vi har vært syke kanskje to helger hver måned de siste månedene! Vi har begge fått frikort av alle legebesøkene...

Jeg tror at å styre ting ut fra samvittighet aldri er bra. Man skal aldri gjøre noe fordi man har dårlig samvittighet eller skammer seg. Det er helt feil motivasjon. Og IKKE til det beste for barna, hverken at man gjør det eller at man lærer dem at man skal gjøre ting fordi man har dårlig samvittighet eller påføre noen skam.

Jeg er åpen med barna mine om at jeg skal ha en fridag og hva jeg skal gjøre, og har noen ganger spurt om de vil være sammen med meg. Men de vil heller i barnehagen, og huske/perle/leke familie med den og den venninnen. De har masse de har lyst å gjøre og gleder seg til. De har MYE energi, som barnehagen er mye bedre på å kanalisere enn vi er, med sin store flotte lekeplass og de er mye i skogen også.

Jeg tror ikke, men vet at det er til det beste for barna mine å være der.❤️
 

Og jada, i ferier koser vi oss når vi kan, men tre juler på rad har vi hatt influensa eller kraftige forkjølelser, og det har blitt ganske kjedelig og stusselig for barna mens vi har vært syke.

Anonymkode: 00c20...1d7

Men hvorfor er det så viktig for deg å lade batteriene, men barna dine skal ikke få samme mulighet? 

Anonymkode: 4b501...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...