Anonym bruker Skrevet 10. november 2019 #1 Skrevet 10. november 2019 Om du som er i permisjon med baby leverer storesøsken 9-15 for å leke og ikke med far 7.30-16.30. Om du som har seinvakt fra 13.00 leverer ungen 9 istedenfor 7.30. Om du som venter på ny jobb leverer 9-15. Om du som sover etter nattevakt henter etter å ha sovet ut i 15 tiden. Om far som er i permisjon, leverer ungen i barnehagen den siste uken for innkjøring noen timen heller enn å levere 7-16 hver dag mens han heller pusser opp hus i 5 uker. Hadde ikke staten spart mye da ? Hadde det vært færre slitne barn ? Hadde flere opplagte pedagoger på jobb ? Mindre sykdom ? ( skjønner det ikke er helt svart/hvitt ) noen evner ikke å ta vare på barna sine og da er vel barnehagen bedre uansett. Anonymkode: e0d5a...e4b
Anonym bruker Skrevet 10. november 2019 #2 Skrevet 10. november 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om du som er i permisjon med baby leverer storesøsken 9-15 for å leke og ikke med far 7.30-16.30. Om du som har seinvakt fra 13.00 leverer ungen 9 istedenfor 7.30. Om du som venter på ny jobb leverer 9-15. Om du som sover etter nattevakt henter etter å ha sovet ut i 15 tiden. Om far som er i permisjon, leverer ungen i barnehagen den siste uken for innkjøring noen timen heller enn å levere 7-16 hver dag mens han heller pusser opp hus i 5 uker. Hadde ikke staten spart mye da ? Hadde det vært færre slitne barn ? Hadde flere opplagte pedagoger på jobb ? Mindre sykdom ? ( skjønner det ikke er helt svart/hvitt ) noen evner ikke å ta vare på barna sine og da er vel barnehagen bedre uansett. Anonymkode: e0d5a...e4b Åj her kommer du til å få respins!Noe du er ute etter. Da jeg var hjemme med baby hadde jeg bhgplass til storesøster på 5 år, hun var mer hjemme/hentet tidligere og da fikk jeg tilbakemld fra bhg om at det hadde vært fint om hun var der mer.De ville ikke hun skulle «falle ut av gruppa».Jeg synes det var fint de sa ifra for jeg tenkte på slike som deg at «jeg har jo mulighet til å ha henne hjemme så da føler jeg at jeg «må» det for å ikke overbelaste bhg)...helt teit tenkt! Nå går minstemann i bhg.Jeg har en jobb hvor jeg ikke er ferdig før 16, dvs at han er siste som blir hentet i bhg enkelte dager.Jeg kan ikke endre på det.Pappaen henter hvis han er ferdig før meg. Jeg tenker at barnehagen er der for at barna skal ha det godt og trygt når foreldre er på jobb.Hvis de synes det er pes å følge en vanlig arbeidsdag så håper jeg de sier opp.Da har de ingenting i en bhg å gjøre. Jeg elsker bhg vår💗De gir oss aldri dårlig samvittighet heldigvis og er alltid blid og imøtekommende💗 Anonymkode: 1ef99...3b3
Anonym bruker Skrevet 10. november 2019 #3 Skrevet 10. november 2019 Så klart de ikke gir deg dårlig samvittighet! De får jo betalt for å si det kunden vil høre ! De gjør sitt beste. Selvfølgelig trenger en 5 åring gå i barnehagen nesten hver dag. Det er jo ikke det som blir sagt. Men om du leverte 5 - åringen 7-17 hver dag så er det forferdelig ufint. De får da nok ut av dagen ved å bli levert 9-15 ! Anonymkode: e0d5a...e4b
Anonym bruker Skrevet 10. november 2019 #4 Skrevet 10. november 2019 Stort sett er det jo akkurat sån det er, i hvertfall her. Anonymkode: 58719...731
Anonym bruker Skrevet 10. november 2019 #5 Skrevet 10. november 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om du som er i permisjon med baby leverer storesøsken 9-15 for å leke og ikke med far 7.30-16.30. Om du som har seinvakt fra 13.00 leverer ungen 9 istedenfor 7.30. Om du som venter på ny jobb leverer 9-15. Om du som sover etter nattevakt henter etter å ha sovet ut i 15 tiden. Om far som er i permisjon, leverer ungen i barnehagen den siste uken for innkjøring noen timen heller enn å levere 7-16 hver dag mens han heller pusser opp hus i 5 uker. Hadde ikke staten spart mye da ? Hadde det vært færre slitne barn ? Hadde flere opplagte pedagoger på jobb ? Mindre sykdom ? ( skjønner det ikke er helt svart/hvitt ) noen evner ikke å ta vare på barna sine og da er vel barnehagen bedre uansett. Anonymkode: e0d5a...e4b Er det slik det er tiltenkt altså? Eller har du fortenkt deg? Det kan skje den beste. Hvordan tenker du at staten sparer? Det må vel være bemanning for oss som jobber og har barn det i 9 timer. Anonymkode: a6368...1a6
Anonym bruker Skrevet 10. november 2019 #6 Skrevet 10. november 2019 Tenk så fint å spise frokost med 1 voksen og de 5 som har foreldrene på jobb heller enn 1 voksen og 15 barn, der 10 egentlig kunne spist hjemme. Ser du ikke at den ansatte og alle barna på sikt hadde fått en bedre hverdag og mye mindre sykdom blant de voksne. Om du ikke skjønner det er du dum !!! Anonymkode: e0d5a...e4b
Anonym bruker Skrevet 10. november 2019 #7 Skrevet 10. november 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så klart de ikke gir deg dårlig samvittighet! De får jo betalt for å si det kunden vil høre ! De gjør sitt beste. Selvfølgelig trenger en 5 åring gå i barnehagen nesten hver dag. Det er jo ikke det som blir sagt. Men om du leverte 5 - åringen 7-17 hver dag så er det forferdelig ufint. De får da nok ut av dagen ved å bli levert 9-15 ! Anonymkode: e0d5a...e4b Er du virkelig så tett ? Barnet mitt fikk en bedre dag i bhg da hun var der fra kl 7.00 - 16.00 Jeg trodde jeg var snill som leverte kl 9.30 Og hentet kl 14.30... Fikk beskjed av bhg å komme tidlig, være med på alt av frukt og samling osv. Barnet mitt synes det var vanskelig å komme inn i lek da hun kom senere enn de andre barna. Hun fikk ikke venner pga dette. Kunne ikke hente for tidlig, for da gikk hun glipp av frukta. Vi fikk ett MYE lykkeligere barn da hun fikk lange dager i bhg. En annen ting... Burde ikke vi mammaer heie på hverandre? Hva er greia med å rakke ned på andre ? HI .. Hva vil du med innlegget ditt? Hvorfor lage kvalm ? Anonymkode: 5f4e4...997
Anonym bruker Skrevet 10. november 2019 #8 Skrevet 10. november 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tenk så fint å spise frokost med 1 voksen og de 5 som har foreldrene på jobb heller enn 1 voksen og 15 barn, der 10 egentlig kunne spist hjemme. Ser du ikke at den ansatte og alle barna på sikt hadde fått en bedre hverdag og mye mindre sykdom blant de voksne. Om du ikke skjønner det er du dum !!! Anonymkode: e0d5a...e4b Du er ikke helt god du 😣 Anonymkode: 5f4e4...997
Anonym bruker Skrevet 10. november 2019 #9 Skrevet 10. november 2019 Kommer an på hva du mener barnehagen er ment for? Barnepass og oppbevaring eller en pedagogisk arena for barn i samspill og lek? Anonymkode: a21fd...44c
Anonym bruker Skrevet 10. november 2019 #10 Skrevet 10. november 2019 Hallo. Det er snakk om forutsigbarhet. Barn har en mye bedre dag i barnehagen når de leveres til frokost og får på en måte ‘’startet’’ dagen der. Når de får med seg alt fra starten av dagen og ikke kommer inn senere på dagen midt i det høye tempoet. De kan få problemer med å tilpasse seg dagen og komme seg inn i lek med de andre barna når hen blir levert senere på dagen. De voksne får muligens ikke muligheten til å ta barna ordentlig imot ved levering heller. Anonymkode: b5fb5...a68
Anonym bruker Skrevet 10. november 2019 #11 Skrevet 10. november 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er du virkelig så tett ? Barnet mitt fikk en bedre dag i bhg da hun var der fra kl 7.00 - 16.00 Jeg trodde jeg var snill som leverte kl 9.30 Og hentet kl 14.30... Fikk beskjed av bhg å komme tidlig, være med på alt av frukt og samling osv. Barnet mitt synes det var vanskelig å komme inn i lek da hun kom senere enn de andre barna. Hun fikk ikke venner pga dette. Kunne ikke hente for tidlig, for da gikk hun glipp av frukta. Vi fikk ett MYE lykkeligere barn da hun fikk lange dager i bhg. En annen ting... Burde ikke vi mammaer heie på hverandre? Hva er greia med å rakke ned på andre ? HI .. Hva vil du med innlegget ditt? Hvorfor lage kvalm ? Anonymkode: 5f4e4...997 Hvis barnet ble lykkeligere av å være mer i barnehagen enn hjemme bør du kanskje ikke snakke så høyt om det? Vi kjenner jo alle til de familiene som trenger barnehagen fordi de ikke evner å sysselsette og ivareta barna sine selv. Anonymkode: 903a5...dcf
Anonym bruker Skrevet 10. november 2019 #12 Skrevet 10. november 2019 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tenk så fint å spise frokost med 1 voksen og de 5 som har foreldrene på jobb heller enn 1 voksen og 15 barn, der 10 egentlig kunne spist hjemme. Ser du ikke at den ansatte og alle barna på sikt hadde fått en bedre hverdag og mye mindre sykdom blant de voksne. Om du ikke skjønner det er du dum !!! Anonymkode: e0d5a...e4b Jobber du i barnehage? Er du lat og dum? Anonymkode: a6368...1a6
Anonym bruker Skrevet 10. november 2019 #13 Skrevet 10. november 2019 «Å bruke barnehagen som tiltenkt», hva mener du med det? Tidene har forandret seg. På -80 og 90-tallet var det alt for få bhg plasser. Det var kun de som virkelig hadde bruk for de som fikk plass. Feks hadde aleneforsørgere fortrinnsrett. Bhg ble mer et sted hvor barna var fordi foreldrene ikke kunne ha de hjemme pga jobb. Etter at det ble full bhg dekning de aller fleste steder, og bhg garantien ble innført har dette endret seg. Bhg er et sted hvor så godt som alle barn er. Det et høyere og strengere krav til det pedagogiske innholdet i bhg enn før. Og barna er der pga det pedagogiske opplegget og for å leke og sosialisere seg med andre barn. Det er nettopp denne bruken dagens barnehager er tiltenkt. Hilsen pedagog gjennom 24 år. Anonymkode: 3fa51...385
Anonym bruker Skrevet 10. november 2019 #14 Skrevet 10. november 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis barnet ble lykkeligere av å være mer i barnehagen enn hjemme bør du kanskje ikke snakke så høyt om det? Vi kjenner jo alle til de familiene som trenger barnehagen fordi de ikke evner å sysselsette og ivareta barna sine selv. Anonymkode: 903a5...dcf Lider du av en hjerneskade? Tror ikke du vet så mye om barn du. Hun sier ikke at barnet var lykkeligere i barnehagen enn hjemme. Hun sier at barnet ble lykkeligere av FORUTSIGBARE DAGER i barnehagen. Barn trenger forutsigbarhet for at dagen skal fungere bra. Det innebærer også forutsigbar levering og henting i barnehagen! Skjerp deg a Anonymkode: b5fb5...a68
Anonym bruker Skrevet 10. november 2019 #15 Skrevet 10. november 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Lider du av en hjerneskade? Tror ikke du vet så mye om barn du. Hun sier ikke at barnet var lykkeligere i barnehagen enn hjemme. Hun sier at barnet ble lykkeligere av FORUTSIGBARE DAGER i barnehagen. Barn trenger forutsigbarhet for at dagen skal fungere bra. Det innebærer også forutsigbar levering og henting i barnehagen! Skjerp deg a Anonymkode: b5fb5...a68 Men er det ikke like forutsigbart å ha barnehagedag fra 9-15? At barnet er 2-4 timer lenger i bhg enn nødvendig fordi det blir lykkeligere av det tyder ikke på et velfungerende hjem. Anonymkode: 903a5...dcf
Anonym bruker Skrevet 10. november 2019 #16 Skrevet 10. november 2019 Av det du nevner, Hi, så mener jeg det burde vært ulovlig å få permisjonspenger og samtidig ha barnet i barnehage. Unntaket er om den forelderen har sykdom som gjør at denne ikke greier å ha barnet hele dagen alene. Men slik mange praktiserer dette i dag får man jo dobbelt opp av støtte for ferie/oppussingsarbeid. Som regel er det også far som tar slik "permisjon", og det er ikke far som kunne trengt ferie og tid for seg selv mest om man sammenligner hva mor har gått gjennom siste halvannet året og hva far har gjort... Permisjon og hjemme med barn, ja. Permisjon og delvis barnehage burde vært behovsprøvd. Permisjon med full barnehage slik at far kan pusse opp eller dyrke hobby - nei, det ser jeg på som snylting av statens gode, noe landet ikke har råd til. Men alt det andre du nevner, Hi, det synes jeg blir for dumt å ta opp, det er ikke-temaer og ting som hver enkelt familie må finne ut av mtp. hva som er best for deres barn og deres familie. Slik du forespeiler alt dette andre ville uten tvil ha ført til at dere barnehageansatte måtte hatt en veldig uforutsigbar arbeidshverdag, hvor din arbeidstid ville bli bestemt kort tid før, for det er jo ikke vits å ha for mange ansatte om man på forhånd vet at det kommer få barn, er det? Er du villig til å få en helt uforutsigbar arbeidshverdag, hvor du aldri kan planlegge flere uker frem i tid? Trolig ville det også kunne ført til at du kunne fått en uforutsigbar inntekt. Og hva med det det ville koste samfunnet når foreldre med andre noe uforutsigbare jobber plutselig har behov for å stille tidligere på jobb eller ta ekstravakter, men må takke nei fordi de ikke har sagt fra på forhånd til bhg. om at de kommer tidligere? Forslaget ditt vitner om at du ikke har tenkt så veldig langt over følgene det vil få. Anonymkode: 29955...4ad
Anonym bruker Skrevet 10. november 2019 #17 Skrevet 10. november 2019 Heldigvis er det slik at man betaler for en tjeneste, og så bruker man den slik det passer best for sin familie. Jeg har absolutt ikke tenkt å la fireåringen gå hjemme med meg samtidig som jeg har spedbarn. Da vil dagene fylles med kontroller på helsestasjonen, amming, lange trilleturer, babysang, babysvømming osv. Fireåringen skal få kortere dager, men jeg tror faktisk ikke han ville hatt det bedre sammen med meg og en to måneder gammel lillebror, enn i barnehagen. Heldigvis har vi en flott barnehage. Regner med at dette er en og samme dame som nå har skrevet ørten illsinte tråder her inne om barnehager ... Anonymkode: 9c5fc...6ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå