Gå til innhold

UVI, barn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Finnes det kjerringråd som funker? Noe naturlig man kan drikke? (Funker tranebærjuice? Hvordan får jeg i ungen det? (hun synes det smaker dritt :) ))

Når drar man til legen?

Anonymkode: d112d...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn rent beviselig så trives ikke de bakteriene i surt miljø (derav tranbærjuice eller appelsinjuice rådet), samtidig handler det om balanse... For bakteriene nærer på bl. a sukker, og endel juicer inneholder en del sukker. 

Det beste rådet er jo å drikke, masse. Og tisse masse. Dette for å "skylle ut bakteriene". Så vann, og kanskje et og annet glass appelsinjuice feks. er sånn sett det beste. Så holde seg litt unna sukker. 

Er det ikke bedre, eller bare blir verre, etter et par dager så ville jeg kontaktet fastlegen. Men det kommer jo også an på barnets alder. Det er forskjell på en 2åring og en 14åring sånn sett, om du forstår. 

Yngre barn burde man ha lav terskel for å kontakte lege med, de tåler mindre. Og skulle det forverre seg og bli nyrebekkenbetennelse feks så kan det gå veldig fort, og være farlig for småbarn. 

Anonymkode: 99e78...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sånn rent beviselig så trives ikke de bakteriene i surt miljø (derav tranbærjuice eller appelsinjuice rådet), samtidig handler det om balanse... For bakteriene nærer på bl. a sukker, og endel juicer inneholder en del sukker. 

Det beste rådet er jo å drikke, masse. Og tisse masse. Dette for å "skylle ut bakteriene". Så vann, og kanskje et og annet glass appelsinjuice feks. er sånn sett det beste. Så holde seg litt unna sukker. 

Er det ikke bedre, eller bare blir verre, etter et par dager så ville jeg kontaktet fastlegen. Men det kommer jo også an på barnets alder. Det er forskjell på en 2åring og en 14åring sånn sett, om du forstår. 

Yngre barn burde man ha lav terskel for å kontakte lege med, de tåler mindre. Og skulle det forverre seg og bli nyrebekkenbetennelse feks så kan det gå veldig fort, og være farlig for småbarn. 

Anonymkode: 99e78...321

Baret er 4.

Har ikke klaget på smerter o.l., men tisset på seg + at det lukter vondt. Og noe annet som er litt ekkelt så det vil jeg ikke skrive om, jeg er 90% sikker på at det er UVI.

Unngå sukker, ok, finnes det ikke juice uten vanlig sukker? Tenkte å kjøpe grapefruktjuice og appelsinjuice og gi det for å prøve og skylle ut - er det ikke bedre i morgen så bestiller jeg legetime.

Anonymkode: d112d...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er dumt er at søskenet har ligget rett ut med feber et par dager, var frisk igjen i går, så jeg er rimelig sikker på at 4-åringen får det også. Det vil si at jeg ikke aner om en eventuell feber er pga uvi, eller pga virus.

Anonymkode: d112d...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, HI. Ta ungen til lege. Unger får ofte ikke skikkelig vondt før de er ordentlig dritsyke. Å eksperimentere med kjerringråd kan man gjøre på sin egen kropp, ikke andres! Og spesielt ikke når det er snakk om en liten unge som ikke selv kan sette ned foten og si at nok er nok. Legevakt! 

Anonymkode: c7296...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Baret er 4.

Har ikke klaget på smerter o.l., men tisset på seg + at det lukter vondt. Og noe annet som er litt ekkelt så det vil jeg ikke skrive om, jeg er 90% sikker på at det er UVI.

Unngå sukker, ok, finnes det ikke juice uten vanlig sukker? Tenkte å kjøpe grapefruktjuice og appelsinjuice og gi det for å prøve og skylle ut - er det ikke bedre i morgen så bestiller jeg legetime.

Anonymkode: d112d...2c1

Et så ungt barn burde sjekkes hos lege ganske kjapt. Støtter råd over om legevakt. 

Ta en telefon dit i det minste. 

Anonymkode: 99e78...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til lege, du vil ikke at hun skal få nyrebekkenbetennelse. Og det skjer veldig raskt ved ubehandlet UVI hos barn.

Anonymkode: 453cc...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...