Gå til innhold

Feste møbler til vegg


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Pleier dere å feste kommoder osv inn til vegg?, Erfaring med at de velter? Pleier ikke gjøre det i tilfelle vi vil ommøblere. Kanskje litt dumt? 🤔

Anonymkode: 4c010...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fester alt av møbler til veggen med en gang. Det er faktisk en del barn som har dødd av å klatre på IKEA-kommoder o.l. Vi har to aktive gutter som klatrer på ALT. De har aldri klatret på møbler, fordi de vet det ikke er lov, men det tar bare noen sekunder med "rampestreker" en dag og hvis man har maks uflaks blir barnet alvorlig skadet eller verre. Jeg orker ikke ta sjansen bare for å unngå å ha noen hull i veggen dersom vi skulle flytte på møblene i framtiden.

Anonymkode: c63a2...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA er et rimelig spesielt land, der man saksøker firmaer for ting som er ens egen feil, men likevel:

https://edition.cnn.com/2017/11/21/health/ikea-dresser-recall-eighth-child-death/index.html

Åtte barn har dødd pga. IKEA-kommoder alene. Da teller man ikke med bokhyller osv., og ingen andre firmaer enn IKEA. Det sier litt om at det ER en grunn til at man fester møbler til veggen.

Anonymkode: c63a2...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

USA er et rimelig spesielt land, der man saksøker firmaer for ting som er ens egen feil, men likevel:

https://edition.cnn.com/2017/11/21/health/ikea-dresser-recall-eighth-child-death/index.html

Åtte barn har dødd pga. IKEA-kommoder alene. Da teller man ikke med bokhyller osv., og ingen andre firmaer enn IKEA. Det sier litt om at det ER en grunn til at man fester møbler til veggen.

Anonymkode: c63a2...41a

Den malm-serien er kjent for å velte lett, står i bruksanvisningen at de skal festes til veggen

Anonymkode: f1597...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den malm-serien er kjent for å velte lett, står i bruksanvisningen at de skal festes til veggen

Anonymkode: f1597...e81

Jeg vet det. Men i USA så kan du saksøke, selv om det var 100 % din egen feil.

Men HI spør jo spesifikt om man bør feste møbler til veggen, og jeg svarer ja, det bør man. Uansett hvor møbelet er fra.

Anonymkode: c63a2...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet det. Men i USA så kan du saksøke, selv om det var 100 % din egen feil.

Men HI spør jo spesifikt om man bør feste møbler til veggen, og jeg svarer ja, det bør man. Uansett hvor møbelet er fra.

Anonymkode: c63a2...41a

Innlegget mitt var ikke kritikk til deg altså

Anonymkode: f1597...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...