Gå til innhold

Tillater utroskap, nesten i sjokk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kort fortalt.

Jeg er i begynnelsen av 40 årene, og som veldig mange kvinner i et seksuelt høydepunkt.
Mannen min er ikke like interessert lenger, blir liksom 1-3 uker mellom hver gang.
Jeg er ikke helt fornøyd, 2-3 ganger i uken hadde passet meg perfekt.

Uansett, vi begynte å snakke om utroskap før i kveld.
Han sa rett ut at han ikke var sikker på om jeg hadde vært utro, men dersom jeg er det siden jeg får for lite hjemme så er det greit så lenge det ikke er forelskelse inne i bildet...

Nei, jeg har ikke vært utro, jeg har ingen planer om det heller, men nesten litt i sjokk over at jeg mer eller mindre fikk tillatelse...

Hvordan hadde dere reagert?

Anonymkode: ab6bb...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde spurt han om han egentlig ønsker å skilles,men ikke tør å ta skrittet selv.

Anonymkode: 6cacd...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lurt på om han var det, siden han ikke er så interessert i sex med deg heller og sier du kan ha sex med andre

Anonymkode: 602db...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde reagert med å tenke at det var bekreftelsen for meg for at forholdet var over. Og så ville jeg lurt på om han er utro selv, siden han selv foreslår dette.

Åpne forhold kan sikkert fungere for noen, men det hadde ikke fungert for meg. En evig strøm av ons hadde jeg ikke orket. Har jeg sex med en mann over tid utvikler det seg gjerne følelser for også, og jeg ville nok raskt følt mer nærhet og tilhørighet til elskeren enn mannen. Jeg ville også slitt med å ha sex med mannen igjen, mye fordi han tilsynelatende syntes det var greit at jeg hadde sex med andre.

Jeg hadde nok startet prosessen for å gå ut av forholdet. Og da er vi egentlig også der at jeg ville lurt på det samme som 697, om mannen egentlig selv ønsker seg ut av ekteskapet.

Anonymkode: b097e...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, mannen min sier det samme. Men jeg vet at hadde jeg vært utro ville han jaktet på den andre fyren med hagle... Kanskje han bare ville se reaksjonen din?

Anonymkode: 5c154...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som han er utro. Enten det eller at han er usikker og vil at du skal si at du ikke trenger noen andre enn ham.

Anonymkode: 0901e...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takket og funnet meg en elsker. 

Anonymkode: ef4ce...fb0

Har du det så grusomt i forholdet ditt? 

Anonymkode: 629c5...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok gravd litt mer i hvor dette kom fra. Er han av den liberale typen? Eller kan det være at han er deprimert eller tror selv han ikke strekker til? Eller ligger det i ekteskapet deres? 

Anonymkode: b5e27...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skjedde var at det var et program på Viasat History om mord i middelalderen hvor en av teoriene var at han som var myrder ble drept av sin bror siden han hadde en affære med  kona hans.

Uansett, jeg spøkte med at kanskje han hadde drept elskeren om jeg hadde hatt en.
Nei det hadde han ikke sa han helt rolig. Spurte blitt lei deg, blitt sur....
Da svarte han rett ut at han vet jeg syns jeg får litt lite her hjemme, og dersom jeg var utro fordi jeg får for lite hjemme, og ikke fordi jeg er forelsker tror han ikke han hadde reagert, og dessuten hadde jeg vel vært utro et par ganger allerede (noe jeg ikke har).

Han har forresten alltid hatt lav lyst, det er ikke noe nytt

HI

Anonymkode: ab6bb...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det som skjedde var at det var et program på Viasat History om mord i middelalderen hvor en av teoriene var at han som var myrder ble drept av sin bror siden han hadde en affære med  kona hans.

Uansett, jeg spøkte med at kanskje han hadde drept elskeren om jeg hadde hatt en.
Nei det hadde han ikke sa han helt rolig. Spurte blitt lei deg, blitt sur....
Da svarte han rett ut at han vet jeg syns jeg får litt lite her hjemme, og dersom jeg var utro fordi jeg får for lite hjemme, og ikke fordi jeg er forelsker tror han ikke han hadde reagert, og dessuten hadde jeg vel vært utro et par ganger allerede (noe jeg ikke har).

Han har forresten alltid hatt lav lyst, det er ikke noe nytt

HI

Anonymkode: ab6bb...ea0

At han antar at du har vært utro ser jeg på som en grov fornærmelse. Tenk å si noe sånt? 

Høres nesten ut som at han snakker om seg selv. Og prøver å få deg til å være like ille for å lette på samvittigheten sin.

Anonymkode: 629c5...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker seriøst på  gå fra en mann som ønsker deg så mye godt at han vil godta utroskap fordi han forstår at du har et større seksuelt behov enn ham? Det du tolker som en fornærmelse og en manglende interesse kan du like godt se på som den ultimate kjærlighetserklæringen.

Anonymkode: 390bc...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om han faktisk elsker deg nok til å se at lite sex for deg vil føre til frustrasjon og distanse i forholdet på sikt og ikke ønsker det? 

Ikke helt sammenlignbart, men da jeg ble gravid, mistet jeg all sexlyst. Kunne kose og onanere hverandre, men klarte ikke mer. Samboeren hadde et enormt sexbehov (funket som fjell før jeg ble gravid). Han ble mer og mer frustrert, og det gikk hardt utover forholdet. Jeg ba han til slutt å gå ut å finne seg noen, om så betale for det. I mitt desperate sinn, ønsket jeg at han skulle få det bedre, så vi kunne få det bedre. Han ville ikke, men jeg tror fortsatt det ville vært bedre for forholdet vårt. Vi gikk fra hverandre 7 uker etter fødsel. 

Anonymkode: e016e...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tenker seriøst på  gå fra en mann som ønsker deg så mye godt at han vil godta utroskap fordi han forstår at du har et større seksuelt behov enn ham? Det du tolker som en fornærmelse og en manglende interesse kan du like godt se på som den ultimate kjærlighetserklæringen.

Anonymkode: 390bc...b73

Kjærlighetserklæring at han ønsker at hun ligger med andre menn? Du har forskrudde tanker, får en si😂

Anonymkode: 629c5...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kort fortalt.

Jeg er i begynnelsen av 40 årene, og som veldig mange kvinner i et seksuelt høydepunkt.
Mannen min er ikke like interessert lenger, blir liksom 1-3 uker mellom hver gang.
Jeg er ikke helt fornøyd, 2-3 ganger i uken hadde passet meg perfekt.

Uansett, vi begynte å snakke om utroskap før i kveld.
Han sa rett ut at han ikke var sikker på om jeg hadde vært utro, men dersom jeg er det siden jeg får for lite hjemme så er det greit så lenge det ikke er forelskelse inne i bildet...

Nei, jeg har ikke vært utro, jeg har ingen planer om det heller, men nesten litt i sjokk over at jeg mer eller mindre fikk tillatelse...

Hvordan hadde dere reagert?

Anonymkode: ab6bb...ea0

Ikke med sjokk i alle fall. Han prøver vel å si at han ikke synes sexlivet deres er det eneste sentrale i relasjonen...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjærlighetserklæring at han ønsker at hun ligger med andre menn? Du har forskrudde tanker, får en si😂

Anonymkode: 629c5...762

Det er jo bare en styrt fortolkning av deg, siden du ikke klarer å se at andres verden er ulik din. Kjærlighet kommer i mange former. Én av dem er raushet og aksept. Seksuell eksklusivitet er nemlig ikke synonymt med kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tenker seriøst på  gå fra en mann som ønsker deg så mye godt at han vil godta utroskap fordi han forstår at du har et større seksuelt behov enn ham? Det du tolker som en fornærmelse og en manglende interesse kan du like godt se på som den ultimate kjærlighetserklæringen.

Anonymkode: 390bc...b73

Jeg vurderer ikke å gå fra mannen.

Kommer nok heller ikke til å være utro.

Er nok mer den kjærlighetserklæringen som ligger bak.

Bare litt i sjokk

HI 

Anonymkode: ab6bb...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vurderer ikke å gå fra mannen.

Kommer nok heller ikke til å være utro.

Er nok mer den kjærlighetserklæringen som ligger bak.

Bare litt i sjokk

HI 

Anonymkode: ab6bb...ea0

Du ser på det som en kjærlighetserklæring at han sier du kan være utro, at han tror du allerede har vært det?

Anonymkode: 602db...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du ser på det som en kjærlighetserklæring at han sier du kan være utro, at han tror du allerede har vært det?

Anonymkode: 602db...cee

Snakket om på vei til jobb i dag.

Han vet jeg er litt frustrert. Det han egentlig mente var at jeg er mye ute og reiser med jobben så jeg har hatt anledningen og på en måte så hadde det ikke overrasket han, men innerst inne trodde han egentlig ikke det. Kom litt feil ut i går kveld.

HI

Anonymkode: ab6bb...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det som skjedde var at det var et program på Viasat History om mord i middelalderen hvor en av teoriene var at han som var myrder ble drept av sin bror siden han hadde en affære med  kona hans.

Uansett, jeg spøkte med at kanskje han hadde drept elskeren om jeg hadde hatt en.
Nei det hadde han ikke sa han helt rolig. Spurte blitt lei deg, blitt sur....
Da svarte han rett ut at han vet jeg syns jeg får litt lite her hjemme, og dersom jeg var utro fordi jeg får for lite hjemme, og ikke fordi jeg er forelsker tror han ikke han hadde reagert, og dessuten hadde jeg vel vært utro et par ganger allerede (noe jeg ikke har).

Han har forresten alltid hatt lav lyst, det er ikke noe nytt

HI

Anonymkode: ab6bb...ea0

Kan det være at han ser det som en enklere utvei å bare godta dine valg fremfor å møte sin egen følelse av utilstrekkelighet? For det er nok ikke den enkleste følelsen å vedkjenne som mann. 

Anonymkode: b5e27...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye verre at han antar du har vært utro. En sånn mangel på tillit ville ødelagt forholdet mitt 

Anonymkode: 893bd...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker ikke som om han er fornøyd med sexlivet nei. Men det er svært vanlig.

I Norge er det ikke gjort noen omfattende undersøkelser på dette, men det har Folkhälsmyndighäten i Sverige:

"en högre andel kvinnor (57 procent) än män (32 procent) nöjda med sitt sexliv, medan dubbelt så många män (50 procent) som kvinnor (25 procent) var missnöjda."

Det er jo millioner av menn som er misfornøyde!!!

Nå tror jeg det bare er feminister som mener at det står bra til med sex og samliv i Norge. Det er like dumt som å tro at jorda er flat, aldri har det stått dårligere til med våre sexvaner. Men gidder eller tør rett og slett ikke mer.

Finner du noen andre som orker å ha seg, så er det vel bare å gå på!

Anonymkode: c6c6b...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det virker ikke som om han er fornøyd med sexlivet nei. Men det er svært vanlig.

I Norge er det ikke gjort noen omfattende undersøkelser på dette, men det har Folkhälsmyndighäten i Sverige:

"en högre andel kvinnor (57 procent) än män (32 procent) nöjda med sitt sexliv, medan dubbelt så många män (50 procent) som kvinnor (25 procent) var missnöjda."

Det er jo millioner av menn som er misfornøyde!!!

Nå tror jeg det bare er feminister som mener at det står bra til med sex og samliv i Norge. Det er like dumt som å tro at jorda er flat, aldri har det stått dårligere til med våre sexvaner. Men gidder eller tør rett og slett ikke mer.

Finner du noen andre som orker å ha seg, så er det vel bare å gå på!

Anonymkode: c6c6b...635

Du greide å kravle deg ut fra steinen din i dag også...

Du greier ikke å gjøre noe annet enn å kritisere kvinner. Det tyder på at du ikke har et sunt forhold til kvinner og sannsynligvis heller ikke til et sunt og gjensidig sexliv - i hvert fall er det det inntrykket du gir hver eneste gang du skriver om dette. Du liker å vise til forskning som kun gir ett lite bilde av helheten, men hver eneste gang ignorerer du at for å få et forhold og et sexliv til å fungere så er man to. Og for å få en kvinne til å tenne på deg, til å ønske seg mye sex og til å ha overskudd til å være kreativ i sexlivet, da kreves det langt mer ellers i forholdet av mannen enn det mange menn er villig til å gi. Kvinner tenner sjelden på menn som ikke gidder å bidra i hjemmet, som overlater hus og barn og alt hverdagsansvar til henne uten å gidde å gjøre nok selv. Kvinner tenner sjelden på en mann som tar henne for gitt.

En kompis av meg har en grei kjøreregel: "Happy mom, happy family. Happy mom, happy family - happy me!" Han er veldig bevisst på hva han må gjøre for at kona må føle seg verdsatt og lykkelig, og at det krever at de samarbeider, deler på ansvar, at han viser initiativ, at han tar ansvar uten at hun må mase på ham, at han tar ansvar som en selvfølge, at han viser henne at han også setter pris på henne utenom senga. Og han er en meget lykkelig mann når det kommer til sexlivet, det samme er hun. For som hun sier, ting flyter av seg selv, hun slipper å bruke negativ energi for å mase eller krangle. De tar ikke hverandre for gitt, de viser hverandre i praksis at de setter pris på hverandre og gjør ting for hverandre. Da kommer tenningen av seg selv, da kommer overskuddet til å ha sex, da kommer lekenheten frem, for de hadde tenningen i orden fra før. De kunne drept den raskt og effektivt da de fikk familie, men de valgte å ta bevisste valg for å ta vare på hverandre og forholdet.

Men til og med dette hadde hjulpet lite om den ene partneren i forholdet alltid hadde hatt veldig lite sexlyst, slik His mann har.

Anonymkode: b097e...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han har lite lyst fordi han (tydeligvis) antar at du puler rundt på jobbreiser. Det er jo litt turnof å ligge med noen man tror ligger med andre bak ens rygg.. 

Anonymkode: 30c76...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...