Gå til innhold

Hvilke julekaker baker vi i år da?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kakemenn

Sandkaker

Risboller

Pepperkaker

Cookies

Sjokopinner

Krumkaker

Tipper det blir de i år. Så satser jeg på pepperkakehus og noe snop i tillegg. Om jeg rekker det😋🎅

Anonymkode: 995b9...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smultringer

Kakemenn

Ingefærkaker (pepperkaker)

Brune pinner

Sandnøtter

Havreflarn

Smultringer uten egg fra Kakemonsen og samme ingefærkakeoppskrift som på trines matblogg. Jeg tilhører tredje generasjon i familien, som baker ingefærkaker etter den oppskrifta. Jeg har byttet ut eggene med lake fra kikerter/store hvite bønner pga allergi.

Anonymkode: 62473...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engelsk fruktkake, krumkaker til juledesserten, kransekake, pepperkaker, pepperkakehus og masse god brødmat. Har gitt opp småkaker, de blir jeg bare alene om å spise uansett🐷

Anonymkode: 148c3...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke :( Hadde tenkt til å bake noe a la sandnøtter, men siden jeg har fått gallesteinsproblemer må jeg unngå fett :(

Anonymkode: 4191c...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siruppsnipper/pepperkaker (lages av samme deig, vi liker ikke pepperkaker, men stikker ut pepperkaker av siruppsnipp deigen) 

serinakaker. Det er kakene vi skal bake, kan nok bli mer om vi får lyst. Det er dett vi må ha for at det skal bli jul. Mamma lager risboller, peppernøtter som vi får litt av.  

Mulig ungene skal bake til oldemor i år, så hun får dette i en tidlig julegave. Da blir det endel ulike kaker og vi tar nok noen selv. 

Anonymkode: a8272...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. 

Her blir det julemanna, pepperkaker, sjakkruter, syltetøykaker, sirupsnipper, kokosmakroner og cigarer (kransekakestenger). Skulle gjerne funnet på noe nytt også. 

Elsker småkaker, trenger ikke godteri i jula 😊

Anonymkode: 7df39...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smultringer

sjokoladekjeks

pepperkaker (kakene ingen spiser, men vi likevel bare mååå lage)

serinakaker

mandelmakroner

 

 

Anonymkode: 9be81...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pepperkaker og hus

Serinakaker eller sjakkruter (enkle for ungene)

Krumkaker 

Tørre vafler 

Vi har alltid en god hjemmelaget sjokoladekake til kaffen på julaften. Det liker alle her :) 

Anonymkode: 49aa1...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pepperkaker og hus

Serinakaker eller sjakkruter (enkle for ungene)

Krumkaker 

Tørre vafler 

Vi har alltid en god hjemmelaget sjokoladekake til kaffen på julaften. Det liker alle her :) 

Anonymkode: 49aa1...cdc

Nå måtte jeg google, har aldri hørt om tørre vafler. Hmmm, gøy, dyppet i sjokolade høres ikke så værst ut 😍

Anonymkode: 0ca38...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen baker alltid kransekakestenger, han elsker det. Tror han synes det er litt terapi i å stå med mandelkverna og kverne mandler også ;)

Ungene baker alltid pepperkaker, vi kjøper en ny form hvert år så vi har så mange rare former. Ungene inviterer gjerne noen venner og de synes det er så gøy å bake alt fra fly og tog til dinosaurer og elger, ikke bare damer, menn og juletrær her nei ;) Jeg pleier bake og sette sammen pepperkakehus også pynter ungene.

Ellers blir det ikke jul uten:

Kokosmakroner

Krumkaker

Ristopper

Prøvde meg på sånne cola/brune stenger i fjor, men de ble ikke ordentlig stive. Enden var det en dårlig oppskrift eller jeg stekte ikke lenge nok... Det er jo veldig godt da, så tar gjerne imot en idiotsikker oppskrift på det.

Anonymkode: 6c4d6...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå måtte jeg google, har aldri hørt om tørre vafler. Hmmm, gøy, dyppet i sjokolade høres ikke så værst ut 😍

Anonymkode: 0ca38...d42

De er gode uten sjokolade også. Smaker mer som krumkaker egentlig :) 

Anonymkode: 49aa1...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På julaften skal jeg ha:

Krumkaker

Ostekake med pepperkakebunn (og appelsingele)

Delfiakake

Sandnøtter

Risboller

Pepperkaker

Tror det er det det blir. Ikke bare tørt der, altså. Liker veldig godt den ostekaka med "julesmak"

Har ikke helt landa på dessert til middagen enda. Er ikke så veldig fan av riskrem selv om det jo er vanlig. Lurer på om jeg lager karamellpudding i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepperkaker og pepperkakehus. Eller traktor, tog, motorsag, hva som helst vi kommer på.

Risboller (men vi kaller dem sjokoladeboller.

Krumkaker.

Serinakaker.

Og ikke akkurat baking, men vi lager marsipanfigurer med hjemmelaget marsipan, vi lager peppermyntemus og koker karameller. Det er en liten uhøytidelig konkurranse mellom meg og mannens onkel om hvem som lager de beste karamellene, og gjennom desember diskuterer vi koketid og oppskrifter og nøtter eller ikke nøtter, oppbevaring, ja, alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sånn mega kakefan, så hos oss er det

- pepperkaker

-krumkaker

- karamellpopkorn

-lakrismarengs

- reinsdyrmat (hvit sjokolade med saltstenger, nonstop osv)

- skumnissefugde 🥰

Anonymkode: d2081...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke :( Hadde tenkt til å bake noe a la sandnøtter, men siden jeg har fått gallesteinsproblemer må jeg unngå fett :(

Anonymkode: 4191c...013

Stakkars deg! Jeg ble operert for snart et år siden, og hadde en fettfri jul i fjor. Jeg lagde pikekyss med lakris og med frysetørka bringebær. Det ble kjempegodt og fettfritt. Du kan også bake fettfri banankake. Denne er kjempegod, bare pass på at bananene er skikkelig modne: http://allrecipes.co.uk/recipe/722/almost-no-fat-banana-bread.aspx Fant også denne oppskriften, men fikk aldri rota meg til å prøve den https://cakewhiz.com/fat-free-ginger-cookies/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepperkaker

Krumkaker

Harde vaffler

Dumlesnitter

Tyske skiver

Sandnøtter

Havreflarn med sjokolade

Anonymkode: 7f8b0...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...