Gå til innhold

Hvilken ferdiggretter liker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mye syk, og synes det er greit å ha noen enkle alternativer til de værste dagene, så tenke kanskje noen hadde noen gode tips? Er det noen som ikke er gode i det hele tatt og bare å styre unna? 

Selv liker jeg chicken tikka masala fra Folkets, veldig kjekt å ha en liggende i fryseren.

Likte og godt den nye med pasta, ost- og skinkesaus fra Toro.

Pizza pepperoni fra first price er overraskende god i forhold til pris. Big One Giants var ikke noe særlig god, restene ble kastet, noe som omtrent aldri skjer med noe mat.

Fish&chips fra Norway Seafood (Rema 1000) er god, den på kiwi fra Fiskemannen er helt forferdelig.

Anonymkode: 4b25e...20c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fjordland risgrøt. 

Anonymkode: 86820...376

Skrevet

Bali kyllinggryte  fra Toro - den som varmes i micro. En av de bedre av den type ferdigmat, synes jeg.

Skrevet

Er bare ferdiggrøt jeg har smakt, synes både toro og fjordland smaker godt.

Men om du likevel skal fryse dem, hvorfor ikke bare lage større posjoner av lapskaus, gryterett og lignende. når du lager det når du er frisk? Det er jo bare å fryse ned i posjoner. Hjemmelaget pizza er også greit å fryse.

Noe som nesten blir ferdigmat, men som er veldig enkelt å lage er rett i koppen fiskesuppe, ha potet og gulrot skjært i små biter i kasserollen og kok 5 min. Ha så i posepulveret, ha i 1 laksestykke (eller annen fisk for øvrig). La det trekke til laksen er ferdig.

Anonymkode: 6f4c2...2fc

Skrevet

Jeg lagde pølselapskaus for første gang i går, etter ønske fra 15-åringen. De ble overraskende godt.

Kjøpte på Kiwi, den lapskausblandingen de har i frysedisken der, billigmerke, og kjøttpølser fra Gilde. Kokte opp vann, tilsatte en buljongterning og hadde i lapskausblandingen, pølsen kuttet i biter og kokte opp igjen. Kokte i 5 min eller noe sånt og serverte med flatbrød.

Ungene her elsket det, hjemmelaget pølselapskaus :) Er vel ikke det verste man kan spise, og var veldig raskt og enkelt å lage.

Anonymkode: bd449...627

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er bare ferdiggrøt jeg har smakt, synes både toro og fjordland smaker godt.

Men om du likevel skal fryse dem, hvorfor ikke bare lage større posjoner av lapskaus, gryterett og lignende. når du lager det når du er frisk? Det er jo bare å fryse ned i posjoner. Hjemmelaget pizza er også greit å fryse.

Noe som nesten blir ferdigmat, men som er veldig enkelt å lage er rett i koppen fiskesuppe, ha potet og gulrot skjært i små biter i kasserollen og kok 5 min. Ha så i posepulveret, ha i 1 laksestykke (eller annen fisk for øvrig). La det trekke til laksen er ferdig.

Anonymkode: 6f4c2...2fc

Det gjør jeg og, men synes det er praktisk med ferdigretter i blant, men det er ikke nødvendig at de må fryses.

Hi

Skrevet

Takk for alle tips :)

Hi

Skrevet

Fiksogferdig kyllingsuppe og Fiksogferdig Kjøttsuppe 🙂

Anonymkode: d78b5...7b9

Skrevet

Ferdigsuppene til rema (under 100-lappen) er veldig gode

Anonymkode: d94f4...18f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...