Anonym bruker Skrevet 6. november 2019 #1 Skrevet 6. november 2019 Hvilken ordning har dere som ikke har 50/50 med far? Anonymkode: db8f7...beb
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #2 Skrevet 7. november 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvilken ordning har dere som ikke har 50/50 med far? Anonymkode: db8f7...beb Jeg har barnet hele tiden, far har samvær med tilsyn. Måtte få det fastsatt og gjennom nav, fordi bf nektet å betale bidrag. Jeg kom godt ut av den ordningen og dessuten får man da et bidragsforskudd hvis far f,eks fortsatt nekter å betale. For selv om det går via nav, så er man ikke garantert å få hele bidraget, men i det minste et bidragsforskudd. Anonymkode: e02f5...6ae
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #3 Skrevet 7. november 2019 Jeg har barna 100%, far har samvær de få gangene i året han er i byen. Gjennom nav! Han er den type som lover deg penger på mandag - men når mandagen kommer har han brukt dem på noe annet. Lover og lyver. Hadde jeg gått for privat avtale hadde jeg/barna aldri fått en krone! I tillegg tenker jeg at navavtaler kan dempe konfliktnivået litt, for det blir ikke synsing og krangling imellom partene for å bli enige om et beløp. Anonymkode: a9c3c...d77
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #4 Skrevet 7. november 2019 Ta det alltid gjennom NAV. Anonymkode: 2fb62...b1f
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #5 Skrevet 7. november 2019 Jeg mottar bidrag fastsatt og trukket av NAV. Barna har 0% samvær med far. Om foreldre samarbeider godt er det sikkert greit med privat avtale. I mitt tilfelle nektet far å betale så NAV var eneste løsning. Jeg fikk ikke bidragsforskudd fordi jeg tjener for mye. NAV brukte lang tid på å komme i gang etter at jeg søkte, om jeg husker riktig tok det omtrent et år. Siden det startet opp har det fungert helt greit. Anonymkode: 84428...233
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #6 Skrevet 7. november 2019 De jeg vet om som har privat avtaler er de som har fedre som betaler mer enn nav krever. Har du snev av angst hver måned fordi du tviler på at far setter inn pengene, det blir mas og gnåling og dårlig stemning fordi du må spørre etter pengene osv, så tar du det gjennom nav. Har du en far du kan stole 100% på, som lager et fast trekk til deg og du aldri trenger tvile på at tar sitt økonomiske ansvar kan dere ta en privat avtale. Anonymkode: 0b04a...457
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #7 Skrevet 7. november 2019 her har barnet samvær med faren en dag i uken i 5 timer Anonymkode: e1a6e...39b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå