Gå til innhold

Har du et behov for å late som, ovenfor barnet ditt, at

Anbefalte innlegg

Skrevet

du er ekspert på det meste? Mamma/pappa kan alt?

Anonymkode: 90eaa...2af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, tvert i mot. 

Anonymkode: c14bd...ebd

Skrevet

Da de var små tok de detsom en selvfølge - og jeg motsa dem ikke.

Nå er de 10 og 12 og jeg later ikke som jeg vet alt. Men i blant sier jeg ting med større selvtillit eller mere autoritet enn jeg egentlig føler.

Anonymkode: 73c0c...f4f

Skrevet

Unga mine vet at mamma er ekspert på å google 😉

Anonymkode: 9ae4e...e9b

Skrevet

Nei, jeg sier ofte at jeg ikke vet. Mannen min derimot kan komme med en hel del tull for å ha noe å svare. Veldig irriterende. 

Anonymkode: b6f0f...f7d

Skrevet

Heller tvert imot. Jeg er opptatt av å være ærlig på hva jeg kan, og ikke kan. Jeg forsøker å vise ham hvordan jeg finner informasjon jeg mangler, og hvordan man blir bevisst på egne mangler/kunnskapshull.

Anonymkode: cf034...e92

Skrevet

Nei, absolutt ikke. Hvorfor skulle jeg det? Da lyver jeg jo.

Anonymkode: f6264...347

Skrevet

Jeg kan og vet det meste. Ingen grunn til å late som.

Anonymkode: 004cf...0d1

Skrevet

Jeg gjør alt motsatt av det mine foreldre sa og gjorde. 

Pappa sa alltid at voksne vet alltid best.. Han visste alt. 

Jeg sier ofte at jeg og voksne kan ta feil, til mine barn. 

Anonymkode: 51889...283

Skrevet

"Nei, det vet jeg faktisk ikke, men det kan vi finne ut!", pleier jeg å si 😊

Anonymkode: 32d5d...fa3

Gjest Antarctica
Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Heller tvert imot. Jeg er opptatt av å være ærlig på hva jeg kan, og ikke kan. Jeg forsøker å vise ham hvordan jeg finner informasjon jeg mangler, og hvordan man blir bevisst på egne mangler/kunnskapshull.

Anonymkode: cf034...e92

Heller dette. Dessuten er det herlig å være 13 år og oppdage at man slår mamma i støvlene i enkelte ferdigheter. Det unner jeg dem å oppleve.

Skrevet

Ja, jeg kan nok fikse det meste som går galt. Med en pappa som ikke alltid tenker like langt, er det viktig for barnet vårt at jeg er litt ekstra supermamma.

Men jeg vet ikke alt, der ser vi i leksikon og på internett sammen, for å finne svar.

Anonymkode: 8cad8...4ad

Skrevet

Har jeg sagt mange ganger, med en humoristisk undertone. Spesielt i de tilfellene hvor ungene blir helt fra seg og slår ut med armene og spør «hvordan veeeeeet du deeet???» da sier jeg at mamma kan alt 😁 men de vet det er en sannhet med modifikasjoner. Jeg er ikke så opptatt av at alt skal være så pedagogisk riktig bestandig. 

Anonymkode: a761a...1bd

Skrevet

Nei, overhodet ikke. 

Anonymkode: 029ba...236

Skrevet

Nei, det har jeg aldri trengt.

Jeg er ikke perfekt, jeg kan ikke alt, men jeg er voksen og ordner opp der det trengs, finner de opplysningene vi trenger og hjelper til når det er nødvendig.

Jeg stiller opp for barna, og det jeg ikke kan det finner jeg ut av, det gjør meg til superemammaen deres, hehe ;)

Anonymkode: 4f29c...ea0

Skrevet

Nei hvorfor i all verden skulle jeg det? Tenker det er bra for unger å lære at ingen kan og vet alt. Selv ikke mamma.

Anonymkode: ea777...7b7

Skrevet

Hehe. Jeg forteller dem ofte at «mammaer vet ALT». Da ler de hjertelig, for de vet at det er fullstendig feil og forstår selvironien. Det er greit å komme til kort på ting. 

Anonymkode: 1b227...6ab

Skrevet

Nei, har ikke noe behov for det. Når de spør om noe jeg ikke kan, så svarer jeg ærlig på det. Men legger alltid til at det er noe vi kan finne ut av sammen, og så googler vi :)

Anonymkode: 4325c...600

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...