Anonym bruker Skrevet 6. november 2019 #1 Skrevet 6. november 2019 Broren min ble alvorlig syk i 2014, mye frem og tilbake men han ble frisk..så er det ny operasjon på gang og omtrent det samme skjer nå igjen..hvordan takle dette?? Nå er han lagt i respirator iallfall til i morgen.. han har barn på 12 og 16 Anonymkode: cd577...55e
Anonym bruker Skrevet 6. november 2019 #2 Skrevet 6. november 2019 Man må bare å stå i det, snakk masse med ungene i denne unntakstilstanden, vær mye med familien, besøk han selv om han ligger i respirator. Og sørg for å få hod informasjon fra sykehuset. Klem til dere❤️ Anonymkode: 1e0e1...126
Anonym bruker Skrevet 6. november 2019 #4 Skrevet 6. november 2019 Forresten, riktig å ta med ungene ikke sant? Anonymkode: cd577...55e
Anonym bruker Skrevet 6. november 2019 #5 Skrevet 6. november 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Forresten, riktig å ta med ungene ikke sant? Anonymkode: cd577...55e Ja, det ville jeg gjort💚. Da jeg var 13, for mange år siden, fikk min mor kreft første gang. Jeg var IKKE forberedt på det i det hele tatt. Hun sa ingenting på forhånd, så fikk jeg vite av faren min at jeg måtte komme til sykehuset fordi mor var innlagt. Dette var før mobil, så han ringte meg på fasttelefon. Sjokk 1. Jeg kom på sykehuset, og der var flere slektninger samlet. Tante gråt, og jeg overhørte at noen sa at hun måtte fjerne hele brystet. Sjokk 2. Jeg ante virkelig ikke hvorfor noen måtte fjerne et bryst. (Google var ennå ikke oppfunnet). Det tok flere timer før jeg fikk høre, atter en gang i en bi-setning, at hun hadde kreft. Sjokk 3. Ingen snakket til meg om min mors sykdom. Alt ble snakket over hode på meg. Ting hadde vært så mye bedre å forholde seg til, om jeg hadde blitt opplyst!! Om jeg hadde blitt inkludert... Så JA til å inkludere barne, de vil faktisk bli tryggere av å vite..! Håper alt går bra🌺 Anonymkode: 21d93...456
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #6 Skrevet 7. november 2019 Alle avdelinger på sykehusene har i dag en barneansvarlig sykepleier som har som oppgave å ivareta barn som pårørende. Det barn trenger er ærlige svar, god informasjon, å bli inkludert, få være nær, og å få tilpasset informasjonen til et nivå de kan forstå. Leger og sykepleiere på sykehuset blir stadig flinkere til dette, og helsesøster på skole og lærere bør få informasjon om hva barna går igjennom. Trist å høre din historie, ..456, har opplevd noe lignende. Anonymkode: 1e0e1...126
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #7 Skrevet 7. november 2019 Takk for svar alle sammen. Det ser ut til at alt vil gå bra. Anonymkode: cd577...55e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå