Anonym bruker Skrevet 6. november 2019 #1 Skrevet 6. november 2019 Hvis vi ikke har ektepakt og en av oss øker formuen som står i eget navn vesentlig i løpet av ekteskapet. (Ikke arv). Vil da disse pengene bære regnet som begges ved død eløer skilsmisse? Har det noe å si om det dreier seg om bankinskudd, aksker eller fast eiendom? Anonymkode: f0770...c83
Anonym bruker Skrevet 6. november 2019 #2 Skrevet 6. november 2019 Ja, verdier bygd opp som ektepar er felles om dere har felleseie. Anonymkode: 9ec17...f10
Anonym bruker Skrevet 6. november 2019 #3 Skrevet 6. november 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, verdier bygd opp som ektepar er felles om dere har felleseie. Anonymkode: 9ec17...f10 Fint. Da trenger vi ikke gjøre noe for å sikkre oss. Anonymkode: f0770...c83
prekæs Skrevet 6. november 2019 #4 Skrevet 6. november 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fint. Da trenger vi ikke gjøre noe for å sikkre oss. Anonymkode: f0770...c83 Det bør du virkelig sjekke nærmere, enn å ta et svar her for god fisk. Er nok mange gråsoner her.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2019 #5 Skrevet 6. november 2019 1 time siden, prekæs skrev: Det bør du virkelig sjekke nærmere, enn å ta et svar her for god fisk. Er nok mange gråsoner her. Selvfølgelig. Anonymkode: f0770...c83
Anonym bruker Skrevet 6. november 2019 #6 Skrevet 6. november 2019 Hvis derre har felleseie og kun felles barn, så inngår det i uskifteboet. Har en av dere barn utenfor ekteskapet, så vil disse arve sin forelder ved død, sammen med ektefelle. Anonymkode: ef99d...d45
Anonym bruker Skrevet 6. november 2019 #7 Skrevet 6. november 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis derre har felleseie og kun felles barn, så inngår det i uskifteboet. Har en av dere barn utenfor ekteskapet, så vil disse arve sin forelder ved død, sammen med ektefelle. Anonymkode: ef99d...d45 Jeg tenker ikke på hva som vil inngå i uskifte, men hva som vil være hans og mitt ved en eventuell skilsmisse eller som utgangspunkt for arv. Anonymkode: f0770...c83
Anonym bruker Skrevet 6. november 2019 #8 Skrevet 6. november 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker ikke på hva som vil inngå i uskifte, men hva som vil være hans og mitt ved en eventuell skilsmisse eller som utgangspunkt for arv. Anonymkode: f0770...c83 Du spør om arveregler, ikle regler for skilsmisse. Anonymkode: ef99d...d45
Anonym bruker Skrevet 6. november 2019 #9 Skrevet 6. november 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis vi ikke har ektepakt og en av oss øker formuen som står i eget navn vesentlig i løpet av ekteskapet. (Ikke arv). Vil da disse pengene bære regnet som begges ved død eløer skilsmisse? Har det noe å si om det dreier seg om bankinskudd, aksker eller fast eiendom? Anonymkode: f0770...c83 Arveloven er litt mer innviklet til at det finnes et rett svar på dette. Kontakt advokat hvis det er noe du er usikker på. Anonymkode: 699d6...21b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå