Gå til innhold

NAV-saken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ingen tvil om at de blir sett ned på, blir utsatt for hets og rykter om at de ikke er syke nok  Leste i en tråd om uføre her inne, hvor en skrev at uføretrygdede  har ingen verdi for samfunnet lenger

Anonymkode: 4c47d...34c

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ingen tvil om at de blir sett ned på, blir utsatt for hets og rykter om at de ikke er syke nok  Leste i en tråd om uføre her inne, hvor en skrev at uføretrygdede  har ingen verdi for samfunnet lenger

Det er noen som mener det ja, dessverre, men de mener det ofte om eldre også. Pensjonister rett og slett. 

Håper ikke samfunnet blir sånn at de "verdiløse" menneskene blir presset til å ta første fly til Sveits for å ikke være en byrde mer.

Anonymkode: 66aca...1c7

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo sant. Veldig mange av oss er en byrde for samfunnet. Det gode med velferdsamfunnet er at vi tar oss råd til å ta vare på dem som er til byrde også.

Anonymkode: d6d60...463

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er jo sant. Veldig mange av oss er en byrde for samfunnet. Det gode med velferdsamfunnet er at vi tar oss råd til å ta vare på dem som er til byrde også.

Hva er sant? At de ikke har en verdi lenger?

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er sant? At de ikke har en verdi lenger?

At de ikke har en verdi for storsamfunnet, ja. De har selvgølgelig egenvirdi, verdi for familie og venner osv, men drt er noe annet.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

At de ikke har en verdi for storsamfunnet, ja. De har selvgølgelig egenvirdi, verdi for familie og venner osv, men drt er noe annet.

Jeg er helt uenig med deg. Noen jobber som frivillige, noen sitter i ulike verv, noen er trenere og lagledere osv.

Skrevet

Jeg et uenig i premisset for kronikken. Det varierer selvfølgelig i ulike kretser, men å uttale at folk generelt ikke støtter velferdssystemet mener jeg er helt feil. Vi betaler vår skatt med glede, vel vitende om at vi får mye igjen, og at sikkerhetsnettet er der for de som måtte trenge det. Personlig ville økonomien min vært svært mye bedre om jeg hadde bodd i for eksempel USA, men det er ikke dét samfunnet jeg ønsker. 

Anonymkode: db3cd...3e3

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er helt uenig med deg. Noen jobber som frivillige, noen sitter i ulike verv, noen er trenere og lagledere osv.

Ja, noen gjør det og det kan ha stor verdi goe stoesamfunnet. Vi må likevell innse at en del av oss bidrar så lite at vi er en nettobyrde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...