Anonym bruker Skrevet 6. november 2019 #1 Skrevet 6. november 2019 Hvor lenge kan man tviholde på parkdressen med ulldress under? Melder snø snart også. Blir parkdress + ull for kaldt, da? Jeg, som voksen, gikk i superundertøy, bukse og skallbukse i hele fjor vinter. Funka bra. Men barn blir jo fortere kalde, da.. Anonymkode: 3640c...fb0
Anonym bruker Skrevet 6. november 2019 #2 Skrevet 6. november 2019 Når det er minusgrader syns jeg det er på tide med enten foret parkdress eller vinterdress. Har sendt med den tynneste vinterdressen i barnehagen i flere uker allerede. Anonymkode: 231b6...a22
Anonym bruker Skrevet 6. november 2019 #3 Skrevet 6. november 2019 Vi har hatt vinterdress en hengende i barnehagen i flere uker allerede. Ikke blitt brukt før siste uka, men nå har det plutselig blitt skikkelig kaldt. - 10. Frem til da har de brukt ull, fleece og skalldress. Anonymkode: d1d0d...79b
Anonym bruker Skrevet 6. november 2019 #4 Skrevet 6. november 2019 Kommer helt an på alder og aktivitetsnivå. Min 5-åring hadde svettet i hjel i vinterdressen, han er en varm gutt og ikke sitter i ro. Her er det -3 i dag (følt: -7 pga vind) og han har på ullundertøy, strikka ulltøy og skallbekledning. Men kjører vintersko, lue, hals og vintervotter da. Anonymkode: 0d4f4...42a
Anonym bruker Skrevet 6. november 2019 #5 Skrevet 6. november 2019 Har nå, det er - 7 i dag. Det kunne nok gått med parkdress og mye ull også, men det er enklere å kle på bare ett lag, og barnet foretrekker også det. Bruker fortsatt vinterdressen fra i fjor, så jeg bekymrer meg ikke så mye for slitasje. Anonymkode: eecc6...b7c
Anonym bruker Skrevet 6. november 2019 #6 Skrevet 6. november 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har nå, det er - 7 i dag. Det kunne nok gått med parkdress og mye ull også, men det er enklere å kle på bare ett lag, og barnet foretrekker også det. Bruker fortsatt vinterdressen fra i fjor, så jeg bekymrer meg ikke så mye for slitasje. Anonymkode: eecc6...b7c I bhg tar de på mellomlag samme hva vi sender med... Dvs at de da kler på barnet tykt mellomlag + vinterdress som om det skulle vært -15 ute når det er -2. Anonymkode: 3640c...fb0
Anonym bruker Skrevet 6. november 2019 #7 Skrevet 6. november 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: I bhg tar de på mellomlag samme hva vi sender med... Dvs at de da kler på barnet tykt mellomlag + vinterdress som om det skulle vært -15 ute når det er -2. Anonymkode: 3640c...fb0 Så irriterende. Da er det nok best med parkdress! Anonymkode: eecc6...b7c
Anonym bruker Skrevet 6. november 2019 #8 Skrevet 6. november 2019 Min erfaring er av voksne blir mye fortere kalde enn barn, for barna er jo i aktivitet hele tiden. Kommer litt an på alderen til barnet selvfølgelig, men en aktiv unge blir fort svett om de skal være kledd som om det er 20 minus når det bare er 2 minus. Pass på at de ikke fryser på beina, ørene og hendene, så holder de seg varme på kroppen altså. Anonymkode: dfe48...27f
Anonym bruker Skrevet 6. november 2019 #9 Skrevet 6. november 2019 I dag hang det lapp i barnehagen om å ta med alt uforet tøy hjem, så nå har sønnen vår på fire kun vinterdressen i barnehagen. De ansatte ser an været og tar enten på et mellomlag (tykk ull), eller kun ullundertøy under. Med vintersko, tykk lue (balaklava) og tykke votter til. Her var det minus 7 i dag. Anonymkode: b44ac...260
Anonym bruker Skrevet 6. november 2019 #10 Skrevet 6. november 2019 Vinterdress så fort det nærmer seg 0 grader. Anonymkode: 83823...5a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå