Gå til innhold

Noen opplevd nattesvette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skyldtes det? Var du gjennomvått når du våknet?

Anonymkode: ee8c1...6af

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva skyldtes det? Var du gjennomvått når du våknet?

Ja. Det skyldtes overgangsalder. Ikke gjennomvått, men klamt.

Anonymkode: dd4d7...8e9

Skrevet

Ja. Det skyldtes overgangsalder. Ikke gjennomvått, men klamt.

Anonymkode: dd4d7...8e9

Varte det bare 1 dag?

Skrevet

Våkner kliss våt av svette hver dag, men har blitt vant til det, og sover meg igjennom det. Jeg bytter sengetøy hver uke og dusjer hver morgen så det går egentlig greit. Har gjort det siden tenårene, nå er jeg 39.

Anonymkode: 91ca5...8d2

Skrevet

Våkner kliss våt av svette hver dag, men har blitt vant til det, og sover meg igjennom det. Jeg bytter sengetøy hver uke og dusjer hver morgen så det går egentlig greit. Har gjort det siden tenårene, nå er jeg 39.

Du må jo til legen! Er jo unormalt.

Skrevet

Ja, en periode etter avsluttet amming, og ifbm vektøkning. 

Anonymkode: bcb41...3f7

Skrevet

Jeg svetter mye om natten i perioder. Har alltid vært sånn, samme med barna. Vi har ingen andre symptomer så for oss er det helt normalt. Men slitsomt å skifte sengetøy så ofte. Det blir jo helt gjennomvått.

Anonymkode: 2e610...32d

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg svetter mye om natten i perioder. Har alltid vært sånn, samme med barna. Vi har ingen andre symptomer så for oss er det helt normalt. Men slitsomt å skifte sengetøy så ofte. Det blir jo helt gjennomvått.

Anonymkode: 2e610...32d

Hvorfor svetter du? Pga varmen?

Skrevet

Nattesvette kan være symptom på kreft. Til opplysning. 

Anonymkode: e89bf...fa0

Skrevet

Jeg opplevde det rett etter fødsel. Våknet av at sengetøyet var gjennomgått. Gav seg etter noen uker. Antar det var hormonstorm som gjorde det.

Anonymkode: a4529...67d

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nattesvette kan være symptom på kreft. Til opplysning. 

Anonymkode: e89bf...fa0

Har vel vanligvis flere andre symptomer itillegg? 

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må jo til legen! Er jo unormalt.

Går fint, han vet om det, det er ikke noe problem. 

Skrevet

Ja, ifm mensen og amming, og etter fødsel. Alt er gjennomvått. Veldig slitsomt.

Anonymkode: 2eaea...3ff

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har vel vanligvis flere andre symptomer itillegg? 

Mannen min fikk kreft. Nattesvette, sånn at vi måtte skrifte sengetøy var det første legen spurte om. Eneste symptomet han hadde, foruten 1(!) Litt stor lymfekjertl. 

Men om man har hatt dette i mange år tror jeg det stiller seg annerledes. Det er jo forskjell på å plutselig starte og å bare være født sånn. 

Anonymkode: 08dc1...4e1

Skrevet

Har det nå, har et barn på 16 mnd og det startet da jeg trappet ned og sluttet å amme, oppleves ekstremt. Våkner om nettene og må snu dyna. Renner formelig fra mellom brystene som er a-cup og ikke særlig årsak i seg selv til svette 😆 Hadde imidlertid dette med forrigemann og, da var jeg 27 år og det gikk over da hun rundet 2 år og amming var historie og mens på plass igjen. Jeg tror dermed det er hormonkrøll og ikke aldersbetinget. Var det bare nå i en alder sv 34 ville jeg blitt engstelig.

Anonymkode: a6c49...26a

Skrevet

Jeg har hatt nattesvette noen ganger i disse tilfellene: 

• VARM SOMMER. Åpenbart :P
  • Gallesteinanfall, jeg svetter når jeg har smerte. 
  • Feber. 
  • Mareritt. 
  • Infeksjon.
Skrevet

Svetter av og på i perioder,- men holder da og snu dyna, og opp og skyller av litt svette over vasken, og en hånduk oppå  madrassen (har alltid en badehånduk UNDER lakenet i tillegg), så er det over, våkner ikke flere ganger samme natt av svette. Tre ganger i livet har jeg opplevd å svette så mye at dyna har vært våt tvers gjennom! Det har vært ille. Har ikke vært syk (som jeg vet) disse gangen , har bare plutselig kommet.  Nå er det vel 10 mndr siden det skjedde sist. Det er ekkelt..... Og da har jeg selvsagt byttet dyne,- og har vasket min egen! Men er ikke noe regelmessig.

Min teori er at (sett bort fra de tre "ekstremtilfellene")  når jeg blir svett på natten skjer det oftest når rommet er kaldt. Når en kroppsdel (Arm/ben) havner utenfor dyna så prøver kroppen lage en normal gjennomsnittstemperatur og hever tempen på delen under dyna,- ergo blir jeg "Overopphetet" der og svetter...Får ikke medhold i dette av mannen,- for han vil helst ha utetemperatur inn,- ute som i vintertid ute!!!,-  men jeg svetter aldri på nettene når vi er i syden. Kan våkne og være varm og ha det ubehagleig ppga varmen, være på kanten til å være litt klam,- men ALDRI at jeg svetter på samme måte som hjemme.

Anonymkode: 64a73...6ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...