Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #1 Skrevet 5. november 2019 Når man har delt bosted, er det slik at foreldrene skal ha hver sin barnetrygd for barnet? Eller får man bare en? Vi hadde tidligere 60/40 ordning der at jeg fikk to barnetrygder. Etter hvert ble det endret til 50/50 og jeg trodde at vi fikk hver sin..men far sier han ikke får noe. I en periode bodde h*n 100 % hos meg(faktisk i 2 1/2 år) men var mye på besøk hos far. vi gjorde ingen endringer ovenfor NAV. Far har vært ganske grei og delt mye på utgifter osv. noen som vet? Anonymkode: fc332...f50
Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #2 Skrevet 5. november 2019 Tror dere får kun 1 vanlig barnetrygd, så kan dere selv bestemme om den skal deles mellom dere eller om en av dere skal ha den. Ikke sikker altså, så sjekk med NAV! Anonymkode: 8292f...f46
Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #3 Skrevet 5. november 2019 Ok. Egentlig dumt av oss at vi ikke har endret avtalen via Nav, siden jeg lenge hadde 100 % ansvar.. Har jo egentlig gått glipp av penger vi faktisk hadde krav på.. Jaja sånn er det når man ikke følger med i timen 😛 Anonymkode: fc332...f50
Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #4 Skrevet 5. november 2019 Hvis man har barn fra før og får ny samboer, får man for en eller to barn da ? (Har ett barn). Anonymkode: 522bc...295
Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #5 Skrevet 5. november 2019 Vi har 50-50. Når man er eneforsørger får man dobbel barnetrygd. Vi er to eneforsørgere, og vi får derfor halve barnetrygden og halve den ekstra hver - altså får vi begge tilsvarende en vanlig barnetrygd (ca. 1050 kr) hver måned. Dette måtte vi ordne hos NAV. Anonymkode: 090a1...6ff
Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #6 Skrevet 5. november 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi har 50-50. Når man er eneforsørger får man dobbel barnetrygd. Vi er to eneforsørgere, og vi får derfor halve barnetrygden og halve den ekstra hver - altså får vi begge tilsvarende en vanlig barnetrygd (ca. 1050 kr) hver måned. Dette måtte vi ordne hos NAV. Anonymkode: 090a1...6ff Ok. Men jeg har ny samboer og vi har ett felles barn. Hva da? Anonymkode: fc332...f50
Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #7 Skrevet 5. november 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ok. Men jeg har ny samboer og vi har ett felles barn. Hva da? Anonymkode: fc332...f50 Hvis du har ny samboer og dere har felles barn mener jeg utvidet barnetrygd faller bort. Anonymkode: cbeb7...140
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå