Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #1 Skrevet 5. november 2019 Har fått blodfortynnende som jeg skal starte på etter å ha mistet 2 ganger. Vi prøver nå å bli gravide igjen. Var til gynekolog som først sa jeg bare skulle starte på det, så spurte jeg; men skal jeg starte på det nå eller ved positiv test? (Fastlegen min sa ved positiv test). Da svarte han; «tjaa start ved positiv test du. Ja, bare start ved positiv test. Pleier du å ta sånne tidlige tester?» Synes jeg fikk et veldig usikkert svar. Jeg har tatt blodprøver som egentlig viser at det ikke skal være nødvendig for meg å starte på blodfortynnende, men nå skal jeg det just in case. Begge gangene jeg har mistet har jeg vært ca 5 uker, og det er vel da man får positiv test omtrent? Noen som har brukt blodfortynnende ved samme formål her? Når bør jeg starte? Er så redd for at jeg skal starte for sent, samtidig så vil jeg jo ikke bruke medikamenter unødig. Anonymkode: c46e5...e9c
Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #2 Skrevet 5. november 2019 Ved ivf har jeg begynt enten ved syklusstart eller ved innsett. Beholdt den gangen jeg startet dagen etter innsett, og det vil jo tilsvare 3 dpo. Jeg pleier å miste rundt IKM. Ville nok senest startet ved positiv test, hvis jeg var deg, men da ville jeg kjøpt de mest sensitive testene og begynt å teste tidlig, slik at du får startet før du pleier å miste. Er nok egentlig tryggest å starte tidligere enn det, men bare du vet hvor mye medisiner du vil ta og hvor lang tid du pleier å bruke på å bli gravid. Har du fått Lutinus/crinone også? Anonymkode: e9a2b...666
Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #3 Skrevet 5. november 2019 Forresten, er det albyl e eller sprøyter du skal ta? Jeg som svarte over brukte sprøyter, klexane. Anonymkode: e9a2b...666
Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #4 Skrevet 5. november 2019 Jeg bruker både Albyl-e og Klexane i svangerskap. Albyl-e startet jeg på når vi begynte å prøve igjen (ivf) og Klexane fra den dagen jeg testet positivt. Anonymkode: 6db53...540
Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #5 Skrevet 5. november 2019 Jeg brukte albyl-e. Begynte ved positiv test. Anonymkode: 56c14...fa7
Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #6 Skrevet 5. november 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Forresten, er det albyl e eller sprøyter du skal ta? Jeg som svarte over brukte sprøyter, klexane. Anonymkode: e9a2b...666 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg bruker både Albyl-e og Klexane i svangerskap. Albyl-e startet jeg på når vi begynte å prøve igjen (ivf) og Klexane fra den dagen jeg testet positivt. Anonymkode: 6db53...540 Jeg har fått Acetylsalisylsyre, tilsvarer Albyl-E, står det på pakka. Det er tabletter. Kanskje jeg bare skal begynne på de allerede nå. Hvilke tester er de mest sensitive? Var sjanse for å bli gravid 23-29 okt. Hadde vel eggløsning på Halloween? Kom ut klumper med slim den dagen. Hi Anonymkode: c46e5...e9c
Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #7 Skrevet 5. november 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har fått Acetylsalisylsyre, tilsvarer Albyl-E, står det på pakka. Det er tabletter. Kanskje jeg bare skal begynne på de allerede nå. Hvilke tester er de mest sensitive? Var sjanse for å bli gravid 23-29 okt. Hadde vel eggløsning på Halloween? Kom ut klumper med slim den dagen. Hi Anonymkode: c46e5...e9c Jeg bruker Babyplan sine tidligtester/strimler. Veldig fornøyd med de. Jeg tror du bare kan starte, men hvis du er usikker så ville jeg kanskje dobbeltsjekke med lege i morgen. Jeg fikk beskjed om at det bare var å starte ved mens før forsøk. Er jo en medisin du må ta hver dag for å opprettholde effekt, så det er jo kjapt ute av kroppen igjen om du får negativ test og slutter da. Men nå er jo ikke jeg lege☺️ Anonymkode: 6db53...540
Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #8 Skrevet 5. november 2019 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har fått blodfortynnende som jeg skal starte på etter å ha mistet 2 ganger. Vi prøver nå å bli gravide igjen. Var til gynekolog som først sa jeg bare skulle starte på det, så spurte jeg; men skal jeg starte på det nå eller ved positiv test? (Fastlegen min sa ved positiv test). Da svarte han; «tjaa start ved positiv test du. Ja, bare start ved positiv test. Pleier du å ta sånne tidlige tester?» Synes jeg fikk et veldig usikkert svar. Jeg har tatt blodprøver som egentlig viser at det ikke skal være nødvendig for meg å starte på blodfortynnende, men nå skal jeg det just in case. Begge gangene jeg har mistet har jeg vært ca 5 uker, og det er vel da man får positiv test omtrent? Noen som har brukt blodfortynnende ved samme formål her? Når bør jeg starte? Er så redd for at jeg skal starte for sent, samtidig så vil jeg jo ikke bruke medikamenter unødig. Anonymkode: c46e5...e9c "blodprøver som viser at det ikke skal være nødvendig for meg å starte på blodfortynnende", mener du gentest for å se om du har leiden? Nei, du får ikke positiv test ved 5 uker, du får positiv test med en gang egget er festet omtrent. Anonymkode: 9b656...cbe
Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #9 Skrevet 5. november 2019 For meg, som må gå på blodfortynnende, skal jeg helst gå på det før graviditeten finner sted. Anonymkode: 9b656...cbe
Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #10 Skrevet 5. november 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg bruker både Albyl-e og Klexane i svangerskap. Albyl-e startet jeg på når vi begynte å prøve igjen (ivf) og Klexane fra den dagen jeg testet positivt. Anonymkode: 6db53...540 Brukte du begge samtidig? Har du noen indikasjon for blodfortynnende eller "kun" habituell abort? Hvem skrev ut? Hadde nemlig lest om flere som hadde brukt begge samtidig fordi de virket på litt forskjellige ting, men legene jeg snakket med mente at det ville bli for mye. Anonymkode: e9a2b...666
Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #11 Skrevet 5. november 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har fått Acetylsalisylsyre, tilsvarer Albyl-E, står det på pakka. Det er tabletter. Kanskje jeg bare skal begynne på de allerede nå. Hvilke tester er de mest sensitive? Var sjanse for å bli gravid 23-29 okt. Hadde vel eggløsning på Halloween? Kom ut klumper med slim den dagen. Hi Anonymkode: c46e5...e9c Tror jeg ville begynt på det allerede nå siden det bare er Albyl E, men jeg er jo ikke lege. Babyplan sine tidligtester som du kjøper hos billige-tester.no har slått ut tidligst på meg. Hos meg kan de slå ut fra 10-11 dpo, men har lest om andre som har fått positiv test fra 8 dpo. Anonymkode: e9a2b...666
Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #12 Skrevet 5. november 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Brukte du begge samtidig? Har du noen indikasjon for blodfortynnende eller "kun" habituell abort? Hvem skrev ut? Hadde nemlig lest om flere som hadde brukt begge samtidig fordi de virket på litt forskjellige ting, men legene jeg snakket med mente at det ville bli for mye. Anonymkode: e9a2b...666 Ja. Albyl-e fikk jeg første gangen jeg gikk gravid, fordi jeg har en kronisk sykdom som gir noe høyere risiko for blodpropp. Hadde aldri mistet da jeg fikk utskrevet det første gang. Under svangerskapet ble jeg fulgt tett pga lav vekst hos barnet, og hun ble født litt prematurt. Obduksjon av morkaka viste at det var morkakesvikt. Derfor må jeg i tillegg ta Klexane fra positiv test nå. Så ingen av preparatene er skrevet ut med bakgrunn i abort. Har forøvrig hatt én MA/SA, og mest sannsynlig MA nå, altså i svangerskap hvor jeg har brukt begge deler🙄 Anonymkode: 6db53...540
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå