Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #1 Skrevet 5. november 2019 Du hadde ei venninne som du var veldig bekymret for? Hun er i ferd med å skilles, (separert nå) og jeg er veldig bekymret for henne på grunn av hennes mann. Ja så bekymret at jeg faktisk frykter hun er den neste i statistikken som er drept av voldelig eksmann. akkurat nå opplever jeg henne som så langt nede at hub rett og slett er litt «tafatt» og ikke ser helt klart hvor farlig han er. Hvem kan jeg snakke anonymt med? Anonymkode: 18536...a06
Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #2 Skrevet 5. november 2019 Lurer faktisk på akkurat det samme. Jeg har ei venninne i en lignende situasjon, men aner ikke hva jeg kan gjøre. Anonymkode: fd062...e8f
Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #3 Skrevet 5. november 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Lurer faktisk på akkurat det samme. Jeg har ei venninne i en lignende situasjon, men aner ikke hva jeg kan gjøre. Anonymkode: fd062...e8f Jeg har blitt helt paranoid selv nå. Tok meg selv i å lese politiloggen her en kveld, så bekymret var jeg. Da tenkte jeg at jeg må faktisk snakke med noen om dette 😔 Anonymkode: 18536...a06
Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #4 Skrevet 5. november 2019 Farlig? Hva gjør han, da? Anonymkode: 081d2...885
Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #5 Skrevet 5. november 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Farlig? Hva gjør han, da? Anonymkode: 081d2...885 Er voldelig mot henne når han oppsøker henne, som f.eks slå, klype, dytte, Truer henne jevnlig, truer at det skal skje noe med hennes familiemedlemmer, oppsøker henne plutselig overalt der hun er i løpet av en dag.. Anonymkode: 18536...a06
Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #6 Skrevet 5. november 2019 Det er ikke noe tvil om hva man skal gjøre - man går til politiet og varsler om det. Og forteller at man er redd for ev. gjengjeldelser så man ønsker å være anonym. Og så forsøker man å få venninnene til et krisesenter, ev. får noen fra et krisesenter til å komme og snakke med venninnen. Iflg. straffeloven har man plikt til å varsle hvis man vet at det kan gjøre at man forhindrer voldshendelser! Dere vil aldri tilgi dere selv om venninnene deres blir drept hvis dere aldri meldte fra til politiet! Anonymkode: 80f68...b53
Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #7 Skrevet 5. november 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er voldelig mot henne når han oppsøker henne, som f.eks slå, klype, dytte, Truer henne jevnlig, truer at det skal skje noe med hennes familiemedlemmer, oppsøker henne plutselig overalt der hun er i løpet av en dag.. Anonymkode: 18536...a06 Hvis han er på den måten må dere jo ta det med politiet. Han høres ikke god ut. Anonymkode: 081d2...885
Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #8 Skrevet 5. november 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis han er på den måten må dere jo ta det med politiet. Han høres ikke god ut. Anonymkode: 081d2...885 Han er jo anmeldt! Men han holder på fortsatt.. er like fri som meg og deg. Anonymkode: 18536...a06
Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #9 Skrevet 5. november 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han er jo anmeldt! Men han holder på fortsatt.. er like fri som meg og deg. Anonymkode: 18536...a06 Da må du formidle hvor stor trussel han er, hvor mye han terroriserer og trakasserer henne, at han truer familie og andre rundt henne og at du er oppriktig redd for at han kan komme til å drepe henne når som helst! Politiet nå! Anonymkode: 80f68...b53
Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #10 Skrevet 5. november 2019 Kjenner dere noen som kan skremme ham? Sånn virkelig skremme ham? Anonymkode: be8cf...482
Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #11 Skrevet 5. november 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kjenner dere noen som kan skremme ham? Sånn virkelig skremme ham? Anonymkode: be8cf...482 HI, IKKE hør på dette! Det blir det samme som å true mannen, og det er ulovlig, så de som "skremmer" ham kan ende i fengsel istedenfor ham. I tillegg kan slik "skremming" dessverre føre til at han tar ut aggressjonen på din venninne. Løsningen er politiet, gjøre det helt klart at truslene blir verre og hyppigere og at han oppsøker din venninne døgnet rundt og at du nå er så redd hun blir drept at du stadig sjekker politiloggen for å se om det har skjedd. Anonymkode: 80f68...b53
Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #12 Skrevet 5. november 2019 Venninnen din må anmelde hver eneste gang noe skjer. I mellomtiden bør hun antakeligvis flytte på krisesenter. Anonymkode: 66b65...5ba
Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #13 Skrevet 5. november 2019 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Venninnen din må anmelde hver eneste gang noe skjer. I mellomtiden bør hun antakeligvis flytte på krisesenter. Anonymkode: 66b65...5ba Enig i det, men når venninnen ikke greier å gjøre dette selv, så må de rundt henne anmelde på nytt for henne. Jo flere handlinger politiet får vite om, jo alvorligere vil de ta trusselen, og de må gjøre en ny risikovurdering og hvordan de skal følge det opp videre. Anonymkode: 80f68...b53
Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #14 Skrevet 5. november 2019 Saken er den at jeg også, som hennes venninne OGSÅ frykter han. Derfor MÅ dette være anonymt. Og hvor sikker er jeg på det. Hvis det blir rettssak, noe jeg tror det blir, så har vel han krav på å vite hvem den anonyme er? Anonymkode: 18536...a06
Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #15 Skrevet 5. november 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Saken er den at jeg også, som hennes venninne OGSÅ frykter han. Derfor MÅ dette være anonymt. Og hvor sikker er jeg på det. Hvis det blir rettssak, noe jeg tror det blir, så har vel han krav på å vite hvem den anonyme er? Anonymkode: 18536...a06 Snakk med politiet! De har vært borti slike saker før. Anonymkode: 80f68...b53
Anonym bruker Skrevet 5. november 2019 #16 Skrevet 5. november 2019 Jeg håper du går til politiet med dette, HI. Skjer det din venninne noe og du ikke gjorde det så tror jeg du får det ekstremt vanskelig. Anonymkode: 80f68...b53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå