Gå til innhold

Føler han bryr seg mindre enn meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dater/har vært med en i ca 4mnd. Jeg er der at jeg synes vi ser hverandre for sjelden. Lyst å være med han mest mulig. Blir bare 2 ganger på to uker pga barn osv. Nå blir det ikke før ihvertfall to uker pga han skal annet. Skuffet over å føle jeg ikke betyr så mye for han. Lurer på hva jeg bør gjøre her? 

Tips eller råd? 

Anonymkode: 107af...e97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dater/har vært med en i ca 4mnd. Jeg er der at jeg synes vi ser hverandre for sjelden. Lyst å være med han mest mulig. Blir bare 2 ganger på to uker pga barn osv. Nå blir det ikke før ihvertfall to uker pga han skal annet. Skuffet over å føle jeg ikke betyr så mye for han. Lurer på hva jeg bør gjøre her? 

Tips eller råd? 

Senke forventningene. Du kan ikke forlange at dere skal være on the same page.

Anonymkode: 7e54e...e33

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Senke forventningene. Du kan ikke forlange at dere skal være on the same page.

Hører gjerne mer hva du mener med det? 

Når jeg føler at jeg liker han best blir usikker og vet ikke om jeg bør gå videre med han pga dette. Ønsker ikke å bli såret. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Når jeg føler at jeg liker han best blir usikker og vet ikke om jeg bør gå videre med han pga dette. Ønsker ikke å bli såret. 

Har du snakket med han om dette da? 

Anonymkode: 1f01e...5b6

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har du snakket med han om dette da? 

Har ikke tatt det opp med han nei. 

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke tatt det opp med han nei. 

Da er det kanskje på tide å ta praten, og bli enig om hvor dere er på vei. 

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er det kanskje på tide å ta praten, og bli enig om hvor dere er på vei. 

Ja, bør gjerne det da. 

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syns du skal rydde litt i begrepene. At du er mer forelsket enn ham er ikke det samme som at han sårer deg. At du vil møte ham oftere enn han har tid til, er heller ikke at han sårer deg. At du legger opp til en annen type forhold enn han er klar for eller ønsker, er heller ikke at han sårer deg. 

At han lyver eller sier stygge ting, derimot, det er at han sårer deg. 

Ser du forskjellen? De tre første eksemplene handler om dine forventninger og dine valg - og om at han kanskje ikke kan imøtekomme dem. Det betyr ikke at han sårer deg. det betyr at du blir skuffa fordi du selv har jobba deg opp i en bestemt modus på forhånd. Den prosessen kan han ikke stoppe eller påvirke, og han kan heller ikke ta ansvar for den. Og han kan i hvert fall ikke begynne å gjøre mer av noe han ikke vil, eller gi seg på ting, bare for å unngå at dine forventninger blir uforløste. Har du rett til å kreve av ham at han skal endre på sitt liv, sine prioriteringer, sine valg og sine følelser?

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syns du skal rydde litt i begrepene. At du er mer forelsket enn ham er ikke det samme som at han sårer deg. At du vil møte ham oftere enn han har tid til, er heller ikke at han sårer deg. At du legger opp til en annen type forhold enn han er klar for eller ønsker, er heller ikke at han sårer deg. 

Ser du forskjellen? De tre første eksemplene handler om dine forventninger og dine valg - og om at han kanskje ikke kan imøtekomme dem. Det betyr ikke at han sårer deg. det betyr at du blir skuffa fordi du selv har jobba deg opp i en bestemt modus på forhånd. Den prosessen kan han ikke stoppe eller påvirke, og han kan heller ikke ta ansvar for den. Og han kan i hvert fall ikke begynne å gjøre mer av noe han ikke vil, eller gi seg på ting, bare for å unngå at dine forventninger blir uforløste. Har du rett til å kreve av ham at han skal endre på sitt liv, sine prioriteringer, sine valg og sine følelser?

Du har rett. Det er mine forventninger eller håp som kan såre. Sånn sett ikke han. Og at vi kanskje ikke er på samme plan. 

Vet ikke om jeg bør fortsette dette for å ikke bli skuffe/såret. 

Skrevet

Skikkelig vondt å føle at han ikke liker meg så godt som jeg liker han..

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke direkte uenig i det du sier, men dette er jo nettopp slike ting man i et forhold må snakke ordentlig om - hvilke forventninger har begge to, hva er rimelig å forvente av den andre, har de begge samme ønsker for forholdet, hvordan ønsker de å la forholdet utvikle seg, hva er realistisk mtp. at det er barn involvert og begge er mye opptatt, hvordan løse det når andre ting dukker opp som gjør at det blir for lite tid til forholdet osv. osv.

Det er ikke snakk om at Hi skal kreve, det er snakk om at to som ev. er i et forhold sammen må finne ut av løsninger som gjør at begge to har det bra med løsningene og hverandre.

Hi, ta en ordentlig prat med ham neste gang dere møtes. Tenk gjennom hva som er realistisk for deg, hva du ønsker nå og fremover, hva du trenger i et forhold for å ha det bra osv. Og så forteller du ham dette, og så spør du ham hva som er viktig for ham i et forhold, hva han trenger og ønsker, og hvordan han tenker fremtiden om dere skal fortsette videre. Er dere like involvert følelsesmessig så finner dere løsninger. Hvis ikke er det bedre å finne det ut nå.

Anonymkode: 4ea46...3a3

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man blir fortsatt såret, selv om han ikke gjør det med vilje. Følelsene blir såret, man blir lei seg. Og kanskje opplever en liten kjærlighetssorg. Men det er ikke ham som sårer, man blir såret. 

Anonymkode: d4797...63e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du har rett. Det er mine forventninger eller håp som kan såre. Sånn sett ikke han. Og at vi kanskje ikke er på samme plan. 

Vet ikke om jeg bør fortsette dette for å ikke bli skuffe/såret. 

Og grunnen til at du ikke vet, er at dere ikke har snakka om dette?

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skikkelig vondt å føle at han ikke liker meg så godt som jeg liker han..

Se her - du sier allerede at du har det skikkelig vondt. Og ennå har han ikke nådd å avvise deg engang. Ser du hvor stor makt forventninger har? Han har ennå ikke skuffet deg, men du "føler" noe om hans meninger alt?

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og grunnen til at du ikke vet, er at dere ikke har snakka om dette?

Se her - du sier allerede at du har det skikkelig vondt. Og ennå har han ikke nådd å avvise deg engang. Ser du hvor stor makt forventninger har? Han har ennå ikke skuffet deg, men du "føler" noe om hans meninger alt?

Ja, er pga det er det jeg føler kommer til å skje. Så mistet helt troen på at det blir noe mellom oss. Nesten fristende å trekke meg uten noe mer verken forklaring eller noe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...