Gå til innhold

FARSDAG

Anbefalte innlegg

Skrevet

Feirer dere farsdag?

Jeg har egentlig ikke lyst i det hele tatt, tenkte å spørre barna om de har lyst til å tegne én tegning hver eller noe sånt. Problemet er bare at når barna er hjemme, så er pappaen hjemme også, og får vite om det. Jeg har 150 kroner som skal holde frem til 8.11, så ikke akkurat råd til gave ;) Og da er det mannen min som får lønn, teit om han kjøper gave til seg selv med sine penger (vi har felles og deler, men likevel). Sier at han ikke vil ha gave og, dvs. jeg vet han blir glad for gave, men han mener det ikke er nødvendig. Men føler at jeg MÅ gi gave, siden jeg har gjort det før.

Og min egen far? Jeg har gitt farsdagsgave fra jeg hadde egne penger, så føler meg presset til å "fortsette tradisjonen", men jeg vil egentlig ikke. Jeg er mye syk, tror det har med det å gjøre også, jeg er utslitt og lei, og alt i butikkene er dyrt. De har fått alt før, aner ikke hva jeg skulle gitt som er billig, men greit nok.

Anonymkode: 7ce4b...439

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bak en god kake både til mannen og til din far. Det burde holde

Anonymkode: a3913...477

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bak en god kake både til mannen og til din far. Det burde holde

Anonymkode: a3913...477

Kan ikke, er syk og allergisk mot alt kaker inneholder omtrent :P Dessuten har jeg nettopp bakt ca 50 muffins og 2 store kaker til et annet selskap :o 

Kunne selvsagt KJØPT kake, for mannen sine penger.. heh :) bedre enn ingenting?

Skrevet

Tegning er fint. Spiller ingen rolle om far er hjemme. Gjør det liksom hemmelig. 

Anonymkode: 389f9...fac

Skrevet

Vi feirer farsdag, men ikke på noen dyr måte.

Pappa bor på andre siden av landet, så han sender jeg bare en hilsen til, kort i posten eller sms. 

Mannen får gjerne et egenprodusert kort, og det spiller da ingen rolle om han er hjemme, barna kan da fint tegne en tegning eller et kort og si det er "hemmelig så pappa får ikke se", da holder han seg nok borte fra bordet de sitter og tegner ved.

Vi lager gjerne noe til middag eller dessert som han er veldig glad i også pleier vi kjøpe en liten ting, men ikke noe stort. I fjor kjøpte vi vel Pondus julekalender med sjokoladebiter i, kostet ca en hundrelappø.

Anonymkode: 99a93...792

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi feirer farsdag, men ikke på noen dyr måte.

Pappa bor på andre siden av landet, så han sender jeg bare en hilsen til, kort i posten eller sms. 

Mannen får gjerne et egenprodusert kort, og det spiller da ingen rolle om han er hjemme, barna kan da fint tegne en tegning eller et kort og si det er "hemmelig så pappa får ikke se", da holder han seg nok borte fra bordet de sitter og tegner ved.

Vi lager gjerne noe til middag eller dessert som han er veldig glad i også pleier vi kjøpe en liten ting, men ikke noe stort. I fjor kjøpte vi vel Pondus julekalender med sjokoladebiter i, kostet ca en hundrelappø.

Anonymkode: 99a93...792

Sånn gjør vi og! 

vi feirer med god mat og å gjøre noe gøy sammen. Trenger ikke koste penger. Å gå en tur i mørket med lommelykter er gøy, så hjem til kveldsmat med varme rundstykker og varm kakao med krem, kanel og sjokoladestrø på toppen.

Ingen gaver her. 

Anonymkode: 8a553...49e

Skrevet

Vi skal ha is med peanøtter og nonstop på søndag. Ikke gave 

Anonymkode: 41035...c32

Skrevet

takk for tips

Skrevet

Mine tips:

• Fortell far at han skal få sove lenge.
  • Du sniker seg ned på kjøkkenet med barna, lager en god frokost (med det dere har i hus), og serverer ham på senga.
  • Han får tegninger/malerier fra barna, og et hjemmelaget kort fra deg der du skriver noe fra hjertet.
  • Du arrangerer noe den dagen som han vil like, som ikke koster penger: En tur i skogen, tur på biblioteket, besøke noen han liker, han får se fotballkamp i fred e.l. Du kjenner ham best. :) 

Slik kan du gjøre stas på ham uten at det koster en krone.

Anonymkode: f2082...987

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Mine tips:

• Fortell far at han skal få sove lenge.
  • Du sniker seg ned på kjøkkenet med barna, lager en god frokost (med det dere har i hus), og serverer ham på senga.
  • Han får tegninger/malerier fra barna, og et hjemmelaget kort fra deg der du skriver noe fra hjertet.
  • Du arrangerer noe den dagen som han vil like, som ikke koster penger: En tur i skogen, tur på biblioteket, besøke noen han liker, han får se fotballkamp i fred e.l. Du kjenner ham best. :) 

Slik kan du gjøre stas på ham uten at det koster en krone.

Jaa! Det kan jeg gjøre :D Kan arrangere noe for ham... nå inspirerte du meg.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jaa! Det kan jeg gjøre :D Kan arrangere noe for ham... nå inspirerte du meg.

Så hyggelig. :) Lykke til, det blir sikkert en veldig fin dag for dere alle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...