Gå til innhold

Strømpebukse i Oslo nå, 8 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker deres 8-9 åringer strømpebukse/longs under buksa nå?

Anonymkode: 79d97...c81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min femåring bruker ullundertøy nå, ja. Det er kaldt å være lenge ute nå. 

Anonymkode: b65b0...ae0

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min femåring bruker ullundertøy nå, ja. Det er kaldt å være lenge ute nå. 

Anonymkode: b65b0...ae0

Han er vel i barnehagen? Spurte om 8 åring, de er på skolen. Ikke så mye ute.

Skrevet

Aldri strømpebukse under buksa.. trangt og ubehagelig! 

Anonymkode: 4cc8b...a8c

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aldri strømpebukse under buksa.. trangt og ubehagelig! 

Anonymkode: 4cc8b...a8c

Det er jeg enig i. Men, så vil hun ikke bruke  overtrekksbukse før det kommer snø. Er det ikke iskaldt med bare bukse??

Skrevet

Min førsteklassing (er ikke 8, men går likefullt på skolen) har brukt strømpebukse under buksa i snart en måned. I Oslo.

Anonymkode: 16d21...24e

Skrevet

Bruker stilongs (superundertøy) på 2.klassingen her. Under joggebukse/fleecebukse. Skal sies at strømpebukse syntes han at er noe herk, så alltid brukt stilongs. 

Ullsokker, vinterjakke, buff of lue. Overtreksbuksen ligger fortsatt i skapet, men kommer frem når snøen kommer skikkelig. 

Det er minusgrader her, og snø på bakken i går. (Drammen) 

Anonymkode: d185e...b0a

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jeg enig i. Men, så vil hun ikke bruke  overtrekksbukse før det kommer snø. Er det ikke iskaldt med bare bukse??

Da får hun velge. Strømpebukse, som hun da må bruke hele dagen (blir jo kronglete å ta den av og på til hvert friminutt, om hun syntes det blir varm inne) 

Etter utebukse når hun er ute. Du er moren, du bestemmer...

Anonymkode: 292c3...80d

Skrevet

1-5 klasse her. 4 stykk. Alle har strømpebukse eller longs. Og langarma t-skjorte under hettejakke/genser. 

Anonymkode: e5310...974

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Min førsteklassing (er ikke 8, men går likefullt på skolen) har brukt strømpebukse under buksa i snart en måned. I Oslo.

Anonymkode: 16d21...24e

Oj...

Anonymkode: fea91...643

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

1-5 klasse her. 4 stykk. Alle har strømpebukse eller longs. Og langarma t-skjorte under hettejakke/genser. 

Blir ikke varmt og stivt med longs/strømpebukse under bukse inne?

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Blir ikke varmt og stivt med longs/strømpebukse under bukse inne?

Ikke noe forskjell på ute og inne angående srivhet. Bedre å være litt varm inne enn å fryse på seg blærekatarr og nyrebekkenbetennelse ute. Ingen som klager her hvert fall. Klager heller når de fryser. 

Skrevet

Stillongs. 8 og 11 år. Det er jo seriøst kaldt, og de er mye ute ila skoledagen. 

Anonymkode: c21fe...b47

Skrevet

Min er 9 år. Hun har brukt stilongs i minst 1 mnd nå. Er veldig kaldt og surt ute nå.

Skrevet

Strømpebukse har mine aldri hatt på seg. Ekle greier. Men stilongs kan de bruke, når det er 20 minus eller kaldere. Bedre med overtrekksbukse ute og behagelig antrekk inne enn å svette med longs 🥵

Anonymkode: 1b39f...709

Skrevet

9 og 11 år. Har ikke begynt med stillongs enda. 

Anonymkode: b496d...27e

Skrevet

8-åringen her bruker longs eller strømpebukse nå, ja. Er jo flere minus, så det må hun. Hun kunne godt ha droppet det hvis hun brukte utebukse, men, det gjør hun ikke, og da må hun ha noe under buksa. Hun klarer ikke på at det blir trangt eller varmt inne.

Anonymkode: e5dd5...a38

Skrevet
28 minutter siden, Stjernesludd1 skrev:

Min er 9 år. Hun har brukt stilongs i minst 1 mnd nå. Er veldig kaldt og surt ute nå.

Hvor bor du når 9 åringen har brukt stilongs minst en måned??

Anonymkode: fea91...643

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da får hun velge. Strømpebukse, som hun da må bruke hele dagen (blir jo kronglete å ta den av og på til hvert friminutt, om hun syntes det blir varm inne) 

Etter utebukse når hun er ute. Du er moren, du bestemmer...

Anonymkode: 292c3...80d

Man kan ikke akkurat troppe opp på skolen og tvinge på dem klær heller. Kler de ikke på seg blir de kalde. Noe mer konsekvenser enn det er vel unødvendig til akkurat dette temaet, syns jeg. De dør ikke av å fryse, men det er ubehagelig. En dag skjønner de det.

Anonymkode: 52e1d...da2

Skrevet

Mine tenåringer bruker det ikke, men jeg bruker ullstilongs hver dag. Jeg er ganske mye ute i løpet av dagen. Da er det godt med stilongs. Det er ikke ubehaglig under bukse så lenge buksa er stor nok.

Anonymkode: 53c1b...b91

Skrevet

Førsteklassingene min bruker tynn ullstilongs under buksa og utedress. Fjerdeklassingen har jeg ikke fått på stilongs på flere år, han nekter. Men han har på utebukse når de er ute og sier han ikke fryser.

Anonymkode: 7303b...07f

Skrevet

Vi bor i Norge, ikke Spania! Selvfølgelig har 8- åringen på seg stillongs nå. Han fryser ellers. Vinterjakke og utebukse i tillegg. -6 i dag, bor rett utfor Oslo

Anonymkode: 5e34e...53c

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi bor i Norge, ikke Spania! Selvfølgelig har 8- åringen på seg stillongs nå. Han fryser ellers. Vinterjakke og utebukse i tillegg. -6 i dag, bor rett utfor Oslo

Anonymkode: 5e34e...53c

Her bruker ingen utebukse enda. Sentralt i Oslo.

Skrevet

2.klassingen bruker ullundertøy ja. Gjort det ganske lenge. Nå om dagen er det -9 om morgenen, men har brukt ullundertøy siden det startet å bikke minus grader. Bor på Østlandet, 1 time nord for Oslo. Utebukse kommer nok på når snøen kommer. 

Anonymkode: 7d375...624

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

2.klassingen bruker ullundertøy ja. Gjort det ganske lenge. Nå om dagen er det -9 om morgenen, men har brukt ullundertøy siden det startet å bikke minus grader. Bor på Østlandet, 1 time nord for Oslo. Utebukse kommer nok på når snøen kommer. 

Anonymkode: 7d375...624

Vanlig bukse oppå, uten overtrekks?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...