Gå til innhold

Hva er dine fordommer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Frp-ere er mer voldelige og kriminelle enn andre, i likhet med enkelte -  ikke alle - innvandrergrupper (Nei, vent - er det egentlig fordommer hvis noe kan dokumenteres eller underbygges statistisk?)

Anonymkode: df98f...1fe

Jeg regner det som fordommer hvis du regner med at det gjelder et enkeltmenneske fordi du mer eller mindre "vet" noe om en gruppe.

Anonymkode: 94241...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg skal være ærlig... så...

  • Bloggere: Høye på seg selv. 
  • Menn med asiatiske koner: Ofte ikke egnet som ektemenn. Jeg har sett mange av dem på nært hold og samtlige fremstår enten som voldelige, psykopater eller bare generelt tapere i samfunnet. Trist å si det, men det er det jeg har sett... :(
  • Ytre høyre og ytre venstre-velgere: Ekstremister føler jeg ikke er til å stole på.
  • Ateister. Ingen kommentar ;)
  • Folk som synes alle moderne filmer er bedre enn gamle filmer: Ofte ødelagt moralsk kompass.
  • Folk som har hatt mange sexpartnere/forhold og/eller har mange barn med flere forskjellige personer :(
  • Veganere! Men de er unnskyldte, egentlig, siden de ofte får vitaminmangel etc., som gjør at de blir gale. 
  • Folk som trener 1. juledag :P

Anonymkode: b5773...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis jeg skal være ærlig... så...

  • Bloggere: Høye på seg selv. 
  • Menn med asiatiske koner: Ofte ikke egnet som ektemenn. Jeg har sett mange av dem på nært hold og samtlige fremstår enten som voldelige, psykopater eller bare generelt tapere i samfunnet. Trist å si det, men det er det jeg har sett... :(
  • Ytre høyre og ytre venstre-velgere: Ekstremister føler jeg ikke er til å stole på.
  • Ateister. Ingen kommentar ;)
  • Folk som synes alle moderne filmer er bedre enn gamle filmer: Ofte ødelagt moralsk kompass.
  • Folk som har hatt mange sexpartnere/forhold og/eller har mange barn med flere forskjellige personer :(
  • Veganere! Men de er unnskyldte, egentlig, siden de ofte får vitaminmangel etc., som gjør at de blir gale. 
  • Folk som trener 1. juledag :P

Anonymkode: b5773...c67

Jeg kjenner at jeg har litt fordommer mot deg. 

Anonymkode: eed51...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner at jeg har litt fordommer mot deg. 

Anonymkode: eed51...d64

Følte deg truffet, ja? 😂

Anonymkode: b5773...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Følte deg truffet, ja? 😂

Anonymkode: b5773...c67

Det var mest den idiotiske kommentaren om veganere. Nei, jeg er ikke veganer selv. Men når jeg tenker meg om kunne jeg kommet på å trene første juledag. 

Anonymkode: eed51...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det var mest den idiotiske kommentaren om veganere. Nei, jeg er ikke veganer selv. Men når jeg tenker meg om kunne jeg kommet på å trene første juledag. 

Anonymkode: eed51...d64

Åja, men det er sånn det er, da. Faktisk. 

 

Anonymkode: b5773...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis jeg skal være ærlig... så...

  • Bloggere: Høye på seg selv. 
  • Menn med asiatiske koner: Ofte ikke egnet som ektemenn. Jeg har sett mange av dem på nært hold og samtlige fremstår enten som voldelige, psykopater eller bare generelt tapere i samfunnet. Trist å si det, men det er det jeg har sett... :(
  • Ytre høyre og ytre venstre-velgere: Ekstremister føler jeg ikke er til å stole på.
  • Ateister. Ingen kommentar ;)
  • Folk som synes alle moderne filmer er bedre enn gamle filmer: Ofte ødelagt moralsk kompass.
  • Folk som har hatt mange sexpartnere/forhold og/eller har mange barn med flere forskjellige personer :(
  • Veganere! Men de er unnskyldte, egentlig, siden de ofte får vitaminmangel etc., som gjør at de blir gale. 
  • Folk som trener 1. juledag :P

Anonymkode: b5773...c67

Forfommer fordi folk kke tror, var jo og noe å ha fordommer mot

Anonymkode: 10795...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min liste er lang. Her er noen, ikke i prioritert rekkefølge.

Jeg tenker at :

- folk som fyller fjes og kropp med silikon, fillers og allverdens kunstige greier ikke er så smarte.

- at kjendiser som går ut i pressen og erklærer at barna i forhold nummer 2 (eller 3 eller 4, for den saks skyld) er "ekte kjærlighetsbarn" er noen gigantiske duster.

- at folk i kommentarfeltene som slenger rundt seg med nazi, kommunist ol, gjerne kombinert med en slående mangel på rettskriving, er skummelt kunnskapsfattige og historieløse.

- at musikere ikke kan danse

- at folk som stemmer Frp ikke er så opptatt av styre og stell i dette landet

- at folk som ikke klarer å skille forskning og synsing i viktige saker, som klima eller vaksiner, ikke burde få gå tur på det store  internettet uten følge.

- at folk som poster visdomsord, med hjerter, glitter, småfugler og kattunger, på facebook er enkle sjeler. 

Dessuten, i anledning dagen: at tannleger er smådjevler her på jorda, satt her for å ta fra sånne som meg nattesøvn, sjelefred og lønn. Så kan dere jo gjette hva jeg skal om noen timer.

Endret av Himmel og hav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Forfommer fordi folk kke tror, var jo og noe å ha fordommer mot

Anonymkode: 10795...801

Det kan man si om alt. Fordommer fordi folk blogger, var jo og noe å ha fordommer mot. Fordommer mot muslimer fordi de tror på Allah, var jo og noe å ha fordommer mot. 

Ikke sant? Man kan si det om alt. "Ja, det var også noe å ha fordommer mot". De fleste ateister er sinte og aggressive, skeptiske til alt, bedrevitere, frekke, høye på seg selv og ensformige og grunne mennesker. Sånn! Der kom det likevel, gitt, det måtte bare lokkes frem :D

Anonymkode: b5773...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg regner det som fordommer hvis du regner med at det gjelder et enkeltmenneske fordi du mer eller mindre "vet" noe om en gruppe.

Anonymkode: 94241...f11

Enig. Jeg legger ikke til grunn at den enkelte FrP-er er voldelig eller kriminell, altså. Bare at det er litt høyere sannsynlighet for det.

Anonymkode: df98f...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men menn som får barn med mange ulike mødre er helt innafor...?

Anonymkode: ef071...ba5

Nei, de går i samme kategori. Men siden jeg er kvinne, har jeg flest kvinnelige venner, så det var den fordommen som dukket opp i hodet mitt først. Har kun én mann i min omgangskrets med to kull. Men jeg har en god del bekjente med både tre og fire kull. Felles for alle er at det går maks én måned mellom avslutningen på et forhold og starten på det neste, og maks et år før de er gravide igjen.

Anonymkode: cea6a...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mødre lav inntekt som ville ha 100% foreldrerett etter samlivsbrudd for å øke på inntekten. 

Feminister som ønsker særrettigheter for kvinner (i motsetning til menneskerettigheter)  og klandrer patriarkatet for istedenfor å ta ansvar for eget liv som individ. 

Folk som stemmer MDG, SV og Rødt. 

Anonymkode: 57782...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er full av fordommer.

- byfolk. De tror ofte de er smartere enn bygdefolk.

- uføre alenemødre med mange barn som åpenhjertig forteller om sin høye inntekt og synes det er tipp topp, men likevel ikke evner å ha kontroll på pengebruk og alltid har dårlig råd.

- folk som drikker seg fulle. De har ikke selvkontroll 

- halvfeite gubber på 50+ som er generelt forbanna på det meste som bestemmes i landet. 

- de som mener at innvandring utelukkende er positivt

- foreldre som kjører større barn over alt. Til skole, trening, venner osv når det er gåavstand, belysning og ufarlig vei.

- foreldre som aldri betviler egne barns historier om hva som har skjedd.

- voksne mennesker som gamer

- folk med «møkkete» tenner

- nysingle damer i 50-årene med miniskjørt og glømte støvletter ute på byen.

- folk med høy utdannelse som synes det er relevant å fortelle det i et hvert møte med nye mennesker

- folk med lav utdannelse som synes folk med høy utdannelse er klyser

Anonymkode: e111a...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis jeg skal være ærlig... så...

  • Bloggere: Høye på seg selv. 
  • Menn med asiatiske koner: Ofte ikke egnet som ektemenn. Jeg har sett mange av dem på nært hold og samtlige fremstår enten som voldelige, psykopater eller bare generelt tapere i samfunnet. Trist å si det, men det er det jeg har sett... :(
  • Ytre høyre og ytre venstre-velgere: Ekstremister føler jeg ikke er til å stole på.
  • Ateister. Ingen kommentar ;)
  • Folk som synes alle moderne filmer er bedre enn gamle filmer: Ofte ødelagt moralsk kompass.
  • Folk som har hatt mange sexpartnere/forhold og/eller har mange barn med flere forskjellige personer :(
  • Veganere! Men de er unnskyldte, egentlig, siden de ofte får vitaminmangel etc., som gjør at de blir gale. 
  • Folk som trener 1. juledag :P

Anonymkode: b5773...c67

😂

Anonymkode: de312...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer med langt, platinablondt hår

Folk som reiser på ferie akkurat den samme plassen hvert år

Voksne som bor hjemme hos foreldrene

Folk uten noen utdannelse eller sertifikat

De som fornekter klimaendringer

Anonymkode: 4f7ac...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordommer mot

Folk som handler mye på Ebay 

Veganere 

folk som må ha de dyreste merkene

folk som slavisk følger trender

røykere som står rett utenfor døra på kjøpesentre 

og som røyker på tog/buss/trikke holdeplasser. ( ikke folk som røyker) 

eldre menn som finner kjærligheten med yngre jenter fra Thailand/Polen/ osv 

folk som ukritisk handler på TGR og Søstrene grene.

 

 

Anonymkode: 012cf...679

Hvorfor kan man ikke handle på TGR og Søstrene Grene?

Anonymkode: 31abb...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Folk som lever på NAV

Anonymkode: d2a76...d8f

Det er en spesiell fordom, hvorfor liker du ikke de syke? De kan jo ha mange gode kvaliteter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har fordommer mot religiøse. Ser på de som mindre intelligente og uopplyste. 

Anonymkode: dc91d...da5

Det betyr at du har fordommer mot halve Norge og minst halve befolkningen i verden. 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 31abb...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt fordommer mot folk som har fordommer mot folk utelukkende basert på livssyn. Kristne, hinduer, jøder, ateister, muslimer, buddhister, naturgudetroende etc. Alle kan være gode mennesker. Fordommer mot livssyn vitner om trangsynthet og fordommer, og jeg tenker at de som har disse fordommene burde komme seg ut mer og møte flere (ulike) mennesker. 

Anonymkode: eed51...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis jeg skal være ærlig... så...

  • Bloggere: Høye på seg selv. 
  • Menn med asiatiske koner: Ofte ikke egnet som ektemenn. Jeg har sett mange av dem på nært hold og samtlige fremstår enten som voldelige, psykopater eller bare generelt tapere i samfunnet. Trist å si det, men det er det jeg har sett... :(
  • Ytre høyre og ytre venstre-velgere: Ekstremister føler jeg ikke er til å stole på.
  • Ateister. Ingen kommentar ;)
  • Folk som synes alle moderne filmer er bedre enn gamle filmer: Ofte ødelagt moralsk kompass.
  • Folk som har hatt mange sexpartnere/forhold og/eller har mange barn med flere forskjellige personer :(
  • Veganere! Men de er unnskyldte, egentlig, siden de ofte får vitaminmangel etc., som gjør at de blir gale. 
  • Folk som trener 1. juledag :P

Anonymkode: b5773...c67

Kan du ikke utdype litt om fordommen din mot ateister? Jeg er ateist. Jeg tror jeg er en veldig normal person, og prøver i tillegg å være en snill person. Jeg er godt utdannet, jobber, betaler skatt, følger opp barna mine og jobber frivillig med integrering av flyktningekvinner i kommunen. Kildesorterer, unngår å fly dersom det finnes alternativer, kjører kollektivt. Jeg respekterer andre menneskers religiøsitet (selv om jeg ikke kan respektere de sidene ved religioner som går ut over andre mennesker), jeg lar barna mine delta på julegudstjenester fordi jeg synes det er viktig at barn vet noe om hva som foregår i en kirke, uavhengig av tro (og fordi de har lyst til å være med). Men jeg tror altså ikke på noen høyere makt. Har faktisk studert religion, og det gjorde meg helt overbevist om at religion er noe som oppstår i mennesker selv - ikke fordi de er dumme eller tror på "eventyr", men fordi mennesker har hatt behov for å forklare alt det de ikke forstår. Jeg prakker ikke mitt livssyn på andre, men jeg regner meg altså som ateist, og jeg tror at etter døden finnes det ikke noe mer (selv om jeg skulle ønske jeg kunne tro det). Hvordan gjør dette meg til et menneske du har fordommer mot? Hva går fordommene dine ut på?

Anonymkode: f663c...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke utdype litt om fordommen din mot ateister? Jeg er ateist. Jeg tror jeg er en veldig normal person, og prøver i tillegg å være en snill person. Jeg er godt utdannet, jobber, betaler skatt, følger opp barna mine og jobber frivillig med integrering av flyktningekvinner i kommunen. Kildesorterer, unngår å fly dersom det finnes alternativer, kjører kollektivt. Jeg respekterer andre menneskers religiøsitet (selv om jeg ikke kan respektere de sidene ved religioner som går ut over andre mennesker), jeg lar barna mine delta på julegudstjenester fordi jeg synes det er viktig at barn vet noe om hva som foregår i en kirke, uavhengig av tro (og fordi de har lyst til å være med). Men jeg tror altså ikke på noen høyere makt. Har faktisk studert religion, og det gjorde meg helt overbevist om at religion er noe som oppstår i mennesker selv - ikke fordi de er dumme eller tror på "eventyr", men fordi mennesker har hatt behov for å forklare alt det de ikke forstår. Jeg prakker ikke mitt livssyn på andre, men jeg regner meg altså som ateist, og jeg tror at etter døden finnes det ikke noe mer (selv om jeg skulle ønske jeg kunne tro det). Hvordan gjør dette meg til et menneske du har fordommer mot? Hva går fordommene dine ut på?

Anonymkode: f663c...b00

Fordommene går ut på at jeg kjenner, og har kjent, og snakket med mange ateister. Jeg har diskutert med ateister og sett at samtlige er idioter. Jeg skrev litt mer høyere opp.

GRUNN er vel et stikkord.

Anonymkode: b5773...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...