Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #1 Skrevet 4. november 2019 Jeg tror jeg er kommet i overgangsalderen, jeg har bare en eggstokk og den har lite egg. Jeg er 39 år om det har betydning. Mensen har vært ustabil og den kommer sjeldnere, det går mellom 40 og 50 dager mellom hver gang (i snitt). Nå trodde jeg den kom i går, på dag 50, men det var bare litt blod på papiret gjennom dagen i går, og i natt og dag er det ikke antydning, jeg har heller ikke den vanlige "mensen-følelsen". Så, jeg vet ikke om jeg skal regne dette for en mensen-periode eller hva? Jeg regner med jeg ikke kan bli gravid om jeg er begynt med overgangsalderen? Vi har tidligere vært igjennom ivf pga "tilstanden" i meg uten å lykkes, så etter år med prøving og skuffelser har jeg endelig klart å innfinne meg med at det ikke blir barn, men plutselig begynte jeg bare å tenke på dette.. Anonymkode: 44ec3...c0a
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #2 Skrevet 4. november 2019 Du kan bli gravid så lenge du ikke er helt ferdig med overgangen. Det vil si du skal ha vært to år uten mens før du regnes som ferdig og dermed trygt uten prevensjon. Anonymkode: 61c77...fe3
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #3 Skrevet 4. november 2019 Min mor kom i overgangsalderen i 30årene, og oppdaget derfor graviditeten sent. Så her har vi opplevd det på nært hold (hun hadde hatt mens ca hver 3-4mnd i over et år før hun ble gravid, minnes jeg hun sa) Ville ha vurdert å sjekke opp de mellomblødbingene hvis jeg var deg. Kan være overgangsalder ja, men også polypper eller livmorhalsforandringer. Anonymkode: da9a0...2eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå