Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #1 Skrevet 4. november 2019 Tidligere fikk barna velge mellom og jobbe eller gå rundt med bøsse, men nå er det krav om at de skal jobbe. Her har ungen gått rundt til flere plasser men ikke fått noen jobb, og da forventer skolen at vi må dekke det. Problemet er at jeg er ufør alenemor, og har ikke så god økonomi for tiden. Kan skolen forlange at alle skal betale? Anonymkode: 4ed98...c27
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #2 Skrevet 4. november 2019 Nei, det kan de ikke. Jeg ville snakket med lærer og sagt at dere har stram økonomi akkurat nå, så at du ikke kan betale "lønn", men at gutten kommer til å jobbe hjemme Anonymkode: fe5b5...6ee
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #3 Skrevet 4. november 2019 Hvor gammel er han? Da jeg gikk på skolen bakte vi gjerne noen boller, laget sjokoladekake e.l. og sto og solgte på butikken. Pengene vi fikk inn gav vi til skolens gode formål. Om han har en venn som heller ikke har fått jobb kan de fort tjene inn de pengene skolen forventer på denne måten. Men svaret på spørsmålet ditt er nei, skolen kan ikke kreve pengene fra deres privatøkonomi. Anonymkode: d49ef...199
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #4 Skrevet 4. november 2019 På vgs får dem være på skolen å jobbe på OD dagen. Dem hjelper til med å vaske og rydde. Dem som ikke får seg jobb ja Anonymkode: f1a8d...7d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå