Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #1 Skrevet 4. november 2019 Har ingen av delene og har fått det for meg at jeg bør tegne alt dette nå. Har levd lykkelig i 50 år og ingenting fælt har skjedd meg. Men, fikk plutselig på følelse at jeg må forsikre meg. Men, det er jo sabla dyrt. Er dere forsikret?? Hvorfor? Hvorfor ikke? Anonymkode: 99769...7ec
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #2 Skrevet 4. november 2019 Ja. Livs- og uføreforsikring på oss alle. Dyrt er det. Og jo eldre du blir, jo dyrere og mer forbehold. Barn slipper ny helseundersøkelse når de blir 18. Her er det mange fordeler, fordi mange sykdommer/plager kommer etterhvert Anonymkode: 9a509...913
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #3 Skrevet 4. november 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja. Livs- og uføreforsikring på oss alle. Dyrt er det. Og jo eldre du blir, jo dyrere og mer forbehold. Barn slipper ny helseundersøkelse når de blir 18. Her er det mange fordeler, fordi mange sykdommer/plager kommer etterhvert Anonymkode: 9a509...913 Takk for svar! Jeg tror jeg skal hoppe i det. For grusomt om noe skjer og man attpåtil skal slite økonomisk.... Anonymkode: 99769...7ec
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #4 Skrevet 4. november 2019 3 minutes ago, Anonym bruker said: Takk for svar! Jeg tror jeg skal hoppe i det. For grusomt om noe skjer og man attpåtil skal slite økonomisk.... Anonymkode: 99769...7ec Sjekk om du får det billigere via fagforeningen din? Forbered deg på grundig legeundersøkelse.. Anonymkode: 9a509...913
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #5 Skrevet 4. november 2019 Selvfølgelig er vi alle forsikret Anonymkode: 51b93...cd1
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #6 Skrevet 4. november 2019 Jeg ble syk som 35-åring, ble ufør da jeg var 42 år. Så da fikk jeg utbetalt forsikringspengene, og betalte ned en del på boliglånet. Jeg har derfor bare livsforsikring nå. Mann og barn er godt forsikret, man har ingen garantier for fremtiden. Det viktigste for meg da jeg tegnet forsikringer for barna var at de kunne videreføres til voksenforsikring uten ny helseattest når de ble voksne. Jeg kjenner personlig til to tilfeller hvor barn/ungdom har blitt syke også har de ikke fått fornyet forsikringer når de ble voksne, det er noe dritt altså. Hun ene ble utredet pga rytmefeil på hjertet da hun var tenåring og har i tillegg slitt litt psykisk etter overgrep, og blir i dag som voksen nektet uføreforsikring. Blir hun av en eller annen grunn ufør får hun ingenting.... Anonymkode: 7f24c...900
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #7 Skrevet 4. november 2019 Jeg forsikret mine barn når dem ble født. Var glad for det når sønnen ble sparket i munnen når han var 9 år og mistet 2 tenner. Nå er han 18 og er igang med en lang og dyr behandling for å sette inn implantat. Anonymkode: 65492...f5f
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #9 Skrevet 4. november 2019 Ja, for meg er det en selvfølge. Her er alt forsikret, hunden også (noe vi har fått godt igjen for da hun skadet seg på en helligdag og måtte opere, kom på 34 000 med oppfølging, vi betalte bare egenandel på 2000 kr). Anonymkode: 1d3e0...ddd
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #10 Skrevet 4. november 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg ble syk som 35-åring, ble ufør da jeg var 42 år. Så da fikk jeg utbetalt forsikringspengene, og betalte ned en del på boliglånet. Jeg har derfor bare livsforsikring nå. Mann og barn er godt forsikret, man har ingen garantier for fremtiden. Det viktigste for meg da jeg tegnet forsikringer for barna var at de kunne videreføres til voksenforsikring uten ny helseattest når de ble voksne. Jeg kjenner personlig til to tilfeller hvor barn/ungdom har blitt syke også har de ikke fått fornyet forsikringer når de ble voksne, det er noe dritt altså. Hun ene ble utredet pga rytmefeil på hjertet da hun var tenåring og har i tillegg slitt litt psykisk etter overgrep, og blir i dag som voksen nektet uføreforsikring. Blir hun av en eller annen grunn ufør får hun ingenting.... Anonymkode: 7f24c...900 Så trist å høre at du ble syk! Godt poeng, det med barna! Anonymkode: 99769...7ec
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #11 Skrevet 4. november 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, for meg er det en selvfølge. Her er alt forsikret, hunden også (noe vi har fått godt igjen for da hun skadet seg på en helligdag og måtte opere, kom på 34 000 med oppfølging, vi betalte bare egenandel på 2000 kr). Anonymkode: 1d3e0...ddd Wow, det var enda godt. Men det er jo så himla dyrt! Hvordan ta seg råd til det når man ikke tjener så mye? Dilemma...... Anonymkode: 99769...7ec
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #12 Skrevet 4. november 2019 Ja, barna og vi er forsikret. Ufør og livsforsikring Anonymkode: 2ca06...d4c
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #13 Skrevet 4. november 2019 Nei. Hvor mye betaler dere i året for det? Anonymkode: 1c6ec...d30
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #14 Skrevet 4. november 2019 Ja. Barn er forsikret og begge har uføre- og livsforsikring. Anonymkode: d02b6...6e0
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #15 Skrevet 4. november 2019 Vi voksne har uføre- og livsforsikring. Hvis noe skulle skje en av oss, måtte vi solgt huset. Det er også tross alt mye større risiko for at voksne i 40-åra får kreft og andre sykdommer enn for at friske unger blir alvorlig syke. Dette med barneforsikring er noe som virker å ha blitt populært de senere åra. Jeg vurderer å kjøpe det, men har litt blandede følelser. Mener vel egentlig at det er med på å uthule noe som bør være et offentlig sikkerhetsnett dersom alle som har råd kjøper seg sånne ordninger. Men det kan fort vekk være at jeg kjøper det likevel. Anonymkode: 01a8b...ae3
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #16 Skrevet 4. november 2019 Har uføre og livsforsikring. Eksen også...slik at om en av oss blir sittende med barna har de en god økonomisk start. Uføreforsikring så jeg klarer meg selv om jeg blir uføre. Tenkte det var tull med barneforsikring men faren deres ordna likevel. VELDIG glad for det nå. Eldste fikk adhd-diagnose som syvåring og ville ikke fått uføreforsikring etter det. Nå kan den videreføres når han blir voksen også. Anonymkode: 953bc...fa6
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #17 Skrevet 4. november 2019 Vi snakket faktisk med banken om dette i våres, men DNBs kunderådgiver landet på at vi ikke trengte verken livs- eller uføreforsikring. Dette fordi vi begge tjener svært godt i dag, og har svært lav gjeld. Selv om en av oss skulle bli ufør, og få kun 60 % av inntekten, ville det ikke gjort særlig forskjell. Dersom en av oss skulle falle fra, ville den andre fint kunne beholde huset og forsørge familien på sin inntekt alene. Uføreforsikringen ville f.eks. gitt 10 000 kr ekstra per måned, men det har vi ikke behov for. Livsforsikringen kan man velge sum på, men vi har så lite boliglån igjen. Anonymkode: eabd4...13a
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #18 Skrevet 4. november 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi voksne har uføre- og livsforsikring. Hvis noe skulle skje en av oss, måtte vi solgt huset. Det er også tross alt mye større risiko for at voksne i 40-åra får kreft og andre sykdommer enn for at friske unger blir alvorlig syke. Dette med barneforsikring er noe som virker å ha blitt populært de senere åra. Jeg vurderer å kjøpe det, men har litt blandede følelser. Mener vel egentlig at det er med på å uthule noe som bør være et offentlig sikkerhetsnett dersom alle som har råd kjøper seg sånne ordninger. Men det kan fort vekk være at jeg kjøper det likevel. Anonymkode: 01a8b...ae3 Her fikk ene barnet vårt cøliaki og et annet ADHD, og vi har ingen i familien med noen av de to, så det kom helt ut av det blå. Var veldig glad vi forsikret dem allerede som spedbarn, for det er ikke lett å få gode forsikringer når man først har fått slike diagnoser. Anonymkode: 1d3e0...ddd
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #19 Skrevet 4. november 2019 Både jeg og barna er forsikret. Anonymkode: cf114...565
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #20 Skrevet 4. november 2019 Har livsforsikring, uføreforsikring og kritisk sykdom på meg selv. Har ekstra barneforsikring også. Tar ingen sjangser etter at jeg mistet mannen min pga sykdom. Det koster litt men det er en trygghet for meg. Anonymkode: a71be...027
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #21 Skrevet 4. november 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Har ingen av delene og har fått det for meg at jeg bør tegne alt dette nå. Har levd lykkelig i 50 år og ingenting fælt har skjedd meg. Men, fikk plutselig på følelse at jeg må forsikre meg. Men, det er jo sabla dyrt. Er dere forsikret?? Hvorfor? Hvorfor ikke? Anonymkode: 99769...7ec Ja, mannen og barna har både livs og uføreforsikring. Jeg har kun livsforsikring, fordi jeg ikke fikk innvilget uføreforsikring. Fikk ryggproblemer allerede på ungdomsskolen, og nå går jeg i retning mot halvt uføre. Anonymkode: f716e...4a2
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #22 Skrevet 4. november 2019 Har barneforsikring med uføredekning på barna. Uføredelen videreføres uten ny helseerklæring. Selv har jeg livsforsikring, uføre og kritisk sykdom. Alle med forsørgeransvar bør minimum ha en livsforsikring. Anonymkode: 7ff5d...70e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå