Gå til innhold

Julegave med mening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å gi julegaver som fattige i Norge kan ha nytte av, vet at i utlandet kan man kjøpe ei geit eller lignende og få kort til den som får gaven fra meg. Noen ideer om noe slikt i Norge?

Anonymkode: db260...44b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå inn på organisasjonen du ønsker å gi gjennom.

Anonymkode: 330fa...3b7

Skrevet

Jeg kjøpte fra Kirkens bymisjon, flere like ting på nettsiden deres. Jeg ønsker å gi en gave, ikke en lapp der det står noen har fått penger på. Så dett passet perfekt. Kjøpte bruksting, fant også noe som jeg vet passet perfekt til noen, ting jeg uansett hadde kjøpt uavhengi av hvem som solgte. 

Anonymkode: d2692...89b

Skrevet

Jeg gir rene pengegaver til noen organisasjoner, men ikke på vegne av andre uten at de spesefikt har ønsket det.

Når jeg gir bort noe er det for å gjøre noe posotivt for mottakeren. Jeg prøver å finne noe som vil være bra fot den eller dem jeg gir til. Organisasjonene får mest ut av pengegaver.  Da er rene donasjoner best. 

Jeg har selv fått en "gave" et par ganger som gir støtte til en organisasjon jeg ikke liker. Det er værre enn ingen gave.

Anonymkode: b6c95...004

Skrevet

Du kjøper ikke faktisk en geit. Det er bare symbolsk at de skriver det. Dessverre. Jeg vil også heller gi noe konkret, i stedet for bare penger.

Anonymkode: bdb74...068

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...