Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #1 Skrevet 4. november 2019 Gutten min fyller straks 6 år. Vi er nyinnflyttet i bygda, og sliter litt med å bli kjent med folk. Vi ser at mange pleier å gå sammen å feire, men siden vi er relativt nye, er vi glemt litt. Nå feirer tre stk sammen, men ikje vår sønn. Noen med tips til hvordan vi kan feire en 6-årsdag med 20 gutter uten å rive ned huset? Hva ville dere gjort? Vi har liksom ikke 5000 å bruke på lekeland. 😐 Anonymkode: f02cd...ec5
Mamma_til_2 Skrevet 4. november 2019 #2 Skrevet 4. november 2019 Enten be guttene i hans klasse om de er delt i A og B, låne sfo på skolen.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #3 Skrevet 4. november 2019 Utebursdag høres ut som en god plan. Anonymkode: b6d6f...7bf
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #4 Skrevet 4. november 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Utebursdag høres ut som en god plan. Anonymkode: b6d6f...7bf Signerer denne. F.eks. i skolegården hvis det finnes god tilgang på lekeapparater, til en gapahuk i skogen el.l. Bålstekte pølser er alltid en vinner. Kok noen kanner kaffe og inviter med foreldre. Skattekart/rebusløype og premie til alle = godteri. Anonymkode: f4ff5...876
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #5 Skrevet 4. november 2019 Skal dere feire hjemme anbefaler jeg dere å skreddersy et opplegg uten noe særlig frilek. Dere bør minst være to voksne til, så hør med fporeldregruppa om noen kan hjelpe til. Forslag til aktiviteter: rebusløp/skattejakt, pølsebod/isbod, adjektivfortelling rundt bordet, stollek, tegne hale på grisen/bart på mannen (kan bruke bilde av far/mor i huset), danseleken (variant av stiv heks). hilsen erfaren guttemamma Anonymkode: 12d40...953
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #6 Skrevet 4. november 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Signerer denne. F.eks. i skolegården hvis det finnes god tilgang på lekeapparater, til en gapahuk i skogen el.l. Bålstekte pølser er alltid en vinner. Kok noen kanner kaffe og inviter med foreldre. Skattekart/rebusløype og premie til alle = godteri. Anonymkode: f4ff5...876 Liker denne, men skolen har elendig lite lekeapparater. Det er ingen bålpanne eller lignende, og skogen er nylig rasert pga tomtesalg. Det finnes ingen gapahuk i mils omkrets lenger. Sfo er dessverre bare en oppbevaringsplass, trangt og helt håpløse lokaler. Uff, nå hørtes jeg negativ ut. 🙈 HI Anonymkode: f02cd...ec5
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #7 Skrevet 4. november 2019 Jeg hadde hjemmebursdag, og har ikke særlig stort hus. Lot ungene herje løs, uten for mye aktiviteter og de gikk hjem og sa det var den beste bursdagen noensinne. Anonymkode: bc4c4...552
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #8 Skrevet 4. november 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Liker denne, men skolen har elendig lite lekeapparater. Det er ingen bålpanne eller lignende, og skogen er nylig rasert pga tomtesalg. Det finnes ingen gapahuk i mils omkrets lenger. Sfo er dessverre bare en oppbevaringsplass, trangt og helt håpløse lokaler. Uff, nå hørtes jeg negativ ut. 🙈 HI Anonymkode: f02cd...ec5 Gymsalen på skolen? Ev et idrettslag som leiger ut sine lokaler? Anonymkode: 3da69...740
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #9 Skrevet 4. november 2019 Jeg har hatt gymbursdag med ene sønnen min, leide gymsalen på skolen. Alle guttene fikk i innbydelsen beskjed om å ta på tøy de kunne være aktive i og vi hadde det helt topp. Du må høre litt om hvordan det er med mat i gymsalen, her er ikke det noe greit for det kommer jo folk etterpå som skal trene og da er det ikke noe særlig med smuler på hele gulvet. Men kanskje er det ingen etter dere, eller dere har god til til å moppe gulvet etter bursdagen. Vi valgte å sette benker i gangen utenfor gymsalen og serverte mat der, guttene satt så fint atte og det var egentlig greit med en liten pause fra gymsalen. En veldig polulær lek var å tråkke på ballonger, vi hadde puttet karameller og kjærligheter i noen av ballongene før vi blåste opp så det var om å gjøre å mose en ballong med noe inni Anonymkode: fba97...325
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #10 Skrevet 4. november 2019 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gymsalen på skolen? Ev et idrettslag som leiger ut sine lokaler? Anonymkode: 3da69...740 De har ikke gymsal. Lokalet som evt. kan brukes til bursdagsfeiringer er så håpløst lytt at jeg ikke makter tanken på 20 6-åringer der. Og så er det så kaldt og upersonlig. Nei. Men som ei over her skrev. Er det helt skivebom å ha det hjemme og la de herje? Eller syns dagens 6-åringer at det er kjedelig? Forventer de Leos lekeland, kinobursdag og Rush trampolinepark? HI Anonymkode: f02cd...ec5
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #11 Skrevet 4. november 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: De har ikke gymsal. Lokalet som evt. kan brukes til bursdagsfeiringer er så håpløst lytt at jeg ikke makter tanken på 20 6-åringer der. Og så er det så kaldt og upersonlig. Nei. Men som ei over her skrev. Er det helt skivebom å ha det hjemme og la de herje? Eller syns dagens 6-åringer at det er kjedelig? Forventer de Leos lekeland, kinobursdag og Rush trampolinepark? HI Anonymkode: f02cd...ec5 Greien er å være mange nok voksne. I barnegruppa er det barn som er hyper og overivrig, barn som er voldsomme, barn som er utålmodige, barn som er sjenert, barn som er forsiktige og engstelig osv, og alle skal helst ha en god opplevelse. Dette kan bl.a. gjøres ved å ha flere "stasjoner" med én voksen på hver. Barna kan godt få gå litt fritt mellom disse, og frilek på din sønns rom, men det er greit å ha litt alternativer. Bingo, kaste erterpose i bøtte, skyte med nerf på blink osv er fine aktiviteter. Anonymkode: 9ccd6...f65
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #12 Skrevet 4. november 2019 Ha det hjemme! Siden dere er nye i bygda er jo dette en perfekt mulighet til å bli bedre kjent, både for barnet og dere foreldre. Kanskje det blir lettere for guttene i klassen og ringe på hos dere etter at de har vært i bursdag hos dere. Rydd bort alle leker som barnet er redd for og la guttene leke og kose seg! Er sikker på at det blir en super bursdag! Anonymkode: ddc29...188
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå