Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #1 Skrevet 2. november 2019 Jeg jobber i det offentlige. NAV. Har fått vite via en bruker at en av mine mannlige kollegaer (som er gift) har rotet med venninnen hennes i en jobbsammenheng. Denne venninnen er også en bruker, men det er ikke hennes saksbehandler som hun har rotet med. Jeg er mildt sagt sjokkert, hvis det er sant. Denne venninnen er veldig løs på tråden har jeg skjønt, og har også stalket min kollega visstnok, da han ikke ønsket noe mer forhold til henne. Hva gjør jeg med denne infoen? Ikke min sak? Jeg vil ikke lage problemer for min kollega, vi har et godt forhold og samarbeider innimellom. Anonymkode: 3b80e...2ec
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #2 Skrevet 2. november 2019 Om det ikke er en god venninne av deg så hadde jeg ikke blandet meg inn i det. Spesielt når jeg ikke vet om det er sant. Anonymkode: 089d9...353
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #3 Skrevet 2. november 2019 Men faen da...hva med å konsentrere dere om ARBEIDSRELATERTE tema Anonymkode: 0edd9...2e6
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #4 Skrevet 2. november 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men faen da...hva med å konsentrere dere om ARBEIDSRELATERTE tema Anonymkode: 0edd9...2e6 Du skulle bare visst hva som foregår både på advokatkontorer, bak lukkede persienner på kontorer til barneverntjenesten, osv.,., kollegaer roter, forhold oppstår både her og der... mennesker er mennesker uansett hvor man jobber. Anonymkode: 3b80e...2ec
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #5 Skrevet 2. november 2019 Når denne brukeren begynte på denne historien ville jeg umiddelbart bedt brukeren ta dette opp med min leder, eller min kollegas leder (dersom det ikke er samme person). Dette har ingenting med deg å gjøre, og du aner ikke om det er sant. Anonymkode: 7f099...5df
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #6 Skrevet 2. november 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om det ikke er en god venninne av deg så hadde jeg ikke blandet meg inn i det. Spesielt når jeg ikke vet om det er sant. Anonymkode: 089d9...353 Nei ingen av dem er mine venninner, de er brukere via jobben. Anonymkode: 3b80e...2ec
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #7 Skrevet 2. november 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Når denne brukeren begynte på denne historien ville jeg umiddelbart bedt brukeren ta dette opp med min leder, eller min kollegas leder (dersom det ikke er samme person). Dette har ingenting med deg å gjøre, og du aner ikke om det er sant. Anonymkode: 7f099...5df Nei det er akkurat det, jeg vet ikke om det er sant. Tror ikke hun har lyst å gå videre med saken.., Anonymkode: 3b80e...2ec
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #8 Skrevet 2. november 2019 6 minutes ago, Anonym bruker said: Du skulle bare visst hva som foregår både på advokatkontorer, bak lukkede persienner på kontorer til barneverntjenesten, osv.,., kollegaer roter, forhold oppstår både her og der... mennesker er mennesker uansett hvor man jobber. Anonymkode: 3b80e...2ec Tenkte vel mer at det høres veldig merkelig ut at du som nav-ansatt sitter å snakker om løse venninner av dine klienter. Sa jeg merkelig? Jeg mente uproft Anonymkode: 0edd9...2e6
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #9 Skrevet 2. november 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du skulle bare visst hva som foregår både på advokatkontorer, bak lukkede persienner på kontorer til barneverntjenesten, osv.,., kollegaer roter, forhold oppstår både her og der... mennesker er mennesker uansett hvor man jobber. Anonymkode: 3b80e...2ec Men du skulle vel ikke tatt i mot denne infoen, men sendt brukeren din til deres leder Anonymkode: 0c4e0...246
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #10 Skrevet 2. november 2019 Nå er jeg nesten for trøtt til logisk tenkning i øyeblikket, men er ikke dette en "ikke-sak" for deg? Saken er vel at en mann som er din kollega har vært utro med en kvinne. Han er ikke hennes saksbehandler. Hun er ikke hans bruker. Hvis disse to ikke har møttes via Nav så er det en ikke-sak, etter min mening. Men hadde det vært min kollega ville jeg fortalt hva jeg har hørt og sagt at han risikerer at noen setter spørsmålstegn ved hans profesjonalitet, og at han heller bør fokusere på å rydde opp med kona, for når flere vet om utroskapen hans så er det bare et tidsspørsmål før kona finner ut av det. Anonymkode: ead3d...7a6
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #11 Skrevet 2. november 2019 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobber i det offentlige. NAV. Har fått vite via en bruker at en av mine mannlige kollegaer (som er gift) har rotet med venninnen hennes i en jobbsammenheng. Denne venninnen er også en bruker, men det er ikke hennes saksbehandler som hun har rotet med. Jeg er mildt sagt sjokkert, hvis det er sant. Denne venninnen er veldig løs på tråden har jeg skjønt, og har også stalket min kollega visstnok, da han ikke ønsket noe mer forhold til henne. Hva gjør jeg med denne infoen? Ikke min sak? Jeg vil ikke lage problemer for min kollega, vi har et godt forhold og samarbeider innimellom. Anonymkode: 3b80e...2ec Hva slags jobbsammenheng da? Anonymkode: 0c4e0...246
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #12 Skrevet 2. november 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå er jeg nesten for trøtt til logisk tenkning i øyeblikket, men er ikke dette en "ikke-sak" for deg? Saken er vel at en mann som er din kollega har vært utro med en kvinne. Han er ikke hennes saksbehandler. Hun er ikke hans bruker. Hvis disse to ikke har møttes via Nav så er det en ikke-sak, etter min mening. Men hadde det vært min kollega ville jeg fortalt hva jeg har hørt og sagt at han risikerer at noen setter spørsmålstegn ved hans profesjonalitet, og at han heller bør fokusere på å rydde opp med kona, for når flere vet om utroskapen hans så er det bare et tidsspørsmål før kona finner ut av det. Anonymkode: ead3d...7a6 Så nå at han har rotet med denne damen mens han har hatt en rolle som navansatt og at de møttes og rotet i en for ham jobbsammenheng. Da stiller saken seg litt annerledes. Hvilken jobbsammenheng? Har han hatt en profesjonell rolle og brukeren har vært der som bruker så spiller det egentlig ikke noen rolle at han ikke var hennes saksbehandler, det skal likevel ikke skje, og det er han som skal være profesjonell, ergo han som har gjort noe galt. Har han gjort dette gjennom jobben så må det meldes! Hvis ikke din bruker selv vil ta dette videre, så synes je du skal ta det videre, for slik skal ikke forekomme! Anonymkode: ead3d...7a6
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #13 Skrevet 2. november 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå er jeg nesten for trøtt til logisk tenkning i øyeblikket, men er ikke dette en "ikke-sak" for deg? Saken er vel at en mann som er din kollega har vært utro med en kvinne. Han er ikke hennes saksbehandler. Hun er ikke hans bruker. Hvis disse to ikke har møttes via Nav så er det en ikke-sak, etter min mening. Men hadde det vært min kollega ville jeg fortalt hva jeg har hørt og sagt at han risikerer at noen setter spørsmålstegn ved hans profesjonalitet, og at han heller bør fokusere på å rydde opp med kona, for når flere vet om utroskapen hans så er det bare et tidsspørsmål før kona finner ut av det. Anonymkode: ead3d...7a6 Takk for et gjennomtenkt svar! Det var akkurat det jeg vurderte, om jeg burde snakke med kollegaen eller ikke. I og med at en utenforstående som ikke kjenner han kom til meg med denne infoen. Men samtidig blir det kanskje veldig pinlig hver gang jeg møter han, hvis jeg forteller dette...? Anonymkode: 3b80e...2ec
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #14 Skrevet 2. november 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva slags jobbsammenheng da? Anonymkode: 0c4e0...246 Det er ikke viktig. Anonymkode: 3b80e...2ec
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #15 Skrevet 2. november 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for et gjennomtenkt svar! Det var akkurat det jeg vurderte, om jeg burde snakke med kollegaen eller ikke. I og med at en utenforstående som ikke kjenner han kom til meg med denne infoen. Men samtidig blir det kanskje veldig pinlig hver gang jeg møter han, hvis jeg forteller dette...? Anonymkode: 3b80e...2ec Ja, la det ligge. Du vet ikke om det er sant og hva denne "rotingen" bestod i? Anonymkode: 5edbd...fde
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #16 Skrevet 2. november 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så nå at han har rotet med denne damen mens han har hatt en rolle som navansatt og at de møttes og rotet i en for ham jobbsammenheng. Da stiller saken seg litt annerledes. Hvilken jobbsammenheng? Har han hatt en profesjonell rolle og brukeren har vært der som bruker så spiller det egentlig ikke noen rolle at han ikke var hennes saksbehandler, det skal likevel ikke skje, og det er han som skal være profesjonell, ergo han som har gjort noe galt. Har han gjort dette gjennom jobben så må det meldes! Hvis ikke din bruker selv vil ta dette videre, så synes je du skal ta det videre, for slik skal ikke forekomme! Anonymkode: ead3d...7a6 Det var det jeg også lurte på, om slikt må meldes. Anonymkode: 3b80e...2ec
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #17 Skrevet 2. november 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke viktig. Anonymkode: 3b80e...2ec Det er jo viktig i forhold til om han var i en posisjon hvor han hadde makt over henne og kunne utnytte det at hun er bruker Anonymkode: 0c4e0...246
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #18 Skrevet 2. november 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja, la det ligge. Du vet ikke om det er sant og hva denne "rotingen" bestod i? Anonymkode: 5edbd...fde De hadde visst ikke hatt sex, men kun rotet... Anonymkode: 3b80e...2ec
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #19 Skrevet 2. november 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er jo viktig i forhold til om han var i en posisjon hvor han hadde makt over henne og kunne utnytte det at hun er bruker Anonymkode: 0c4e0...246 Nei hun møtte ikke han som bruker, han hadde ingen form for makt over henne. Det var en form for seminar hvor hun også var. Etter seminaret ble de to visstnok igjen alene... Anonymkode: 3b80e...2ec
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #20 Skrevet 2. november 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var det jeg også lurte på, om slikt må meldes. Anonymkode: 3b80e...2ec 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: De hadde visst ikke hatt sex, men kun rotet... Anonymkode: 3b80e...2ec Hvis han på jobb som ansatt i Nav i en situasjon som er arrangert for brukere av Nav har drevet og rotet med en av brukerne som har deltatt der, og i tillegg har gjort dette i jobbtiden, da er det jo ingen tvil, da må det meldes, mener jeg. Selv om selve rotingen ev. ikke har skjedd i jobbtiden mener jeg det må meldes så lenge de møttes i hans jobbsammenheng, for da skal han opptre profesjonelt! Jeg mener du bør melde dette til ledelsen. Og da bør du ikke snakke med ham. Det er så mye rot med Nav, så mye mistro mot dere som jobber der, at du kan ikke la noe slikt bare gå forbi, for da er du også med på å støtte det! Anonymkode: ead3d...7a6
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #21 Skrevet 2. november 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis han på jobb som ansatt i Nav i en situasjon som er arrangert for brukere av Nav har drevet og rotet med en av brukerne som har deltatt der, og i tillegg har gjort dette i jobbtiden, da er det jo ingen tvil, da må det meldes, mener jeg. Selv om selve rotingen ev. ikke har skjedd i jobbtiden mener jeg det må meldes så lenge de møttes i hans jobbsammenheng, for da skal han opptre profesjonelt! Jeg mener du bør melde dette til ledelsen. Og da bør du ikke snakke med ham. Det er så mye rot med Nav, så mye mistro mot dere som jobber der, at du kan ikke la noe slikt bare gå forbi, for da er du også med på å støtte det! Anonymkode: ead3d...7a6 Problemet er at jeg vet jo ikke om dette er sant eller ikke. Hvis det ikke er sant, så blir det laget drama og en sak ut av løgner... det var derfor jeg tenkte om jeg først burde snakke m kollegaen. Hun var som sagt ikke på seminaret som bruker, men pga noe annet knyttet til seminaret. Det er der dilemmaet også ligger. Hun var ikke på seminaret fordi hun er en bruker, men hadde en annen rolle. Da blir kanskje saken annerledes, eller? Anonymkode: 3b80e...2ec
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #22 Skrevet 2. november 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Problemet er at jeg vet jo ikke om dette er sant eller ikke. Hvis det ikke er sant, så blir det laget drama og en sak ut av løgner... det var derfor jeg tenkte om jeg først burde snakke m kollegaen. Hun var som sagt ikke på seminaret som bruker, men pga noe annet knyttet til seminaret. Det er der dilemmaet også ligger. Hun var ikke på seminaret fordi hun er en bruker, men hadde en annen rolle. Da blir kanskje saken annerledes, eller? Anonymkode: 3b80e...2ec Vil det si at han ikke vet at hun er bruker? Anonymkode: 0c4e0...246
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #23 Skrevet 2. november 2019 Snakk med kollegaen, han ble få vite at det er snakk rundt om, uansett om det er sant eller ikke. Anonymkode: 19111...dc4
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #24 Skrevet 2. november 2019 Herreminskaper! Hvordan kan du tenke at dette er noe du har noe med? Anonymkode: a95ef...9cb
HeiteH Skrevet 2. november 2019 #25 Skrevet 2. november 2019 Har ingen relevans at hun er bruker når det ikke har skjedd på en arena hvor hun møtte som bruker, og han ikke er hennes saksbehandler. Du bør ikke gå inn i denne typen samtaler med dine bruker. Det er uprofesjonelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå