Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #1 Skrevet 2. november 2019 Skar av en bit av fingeren på torsdag. Sluttet å blø etter 24 timer. Nå er det begynt å komme noe greier i såret. Har holdt det lukket og rent. Ligner små bobler? Sjekke hos lege? Anonymkode: 23e31...d84
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #2 Skrevet 2. november 2019 Du må jo dekke det til. Kan ikke utelukke infeksjon så jeg ville i hvert fall ringt fastlegen. Anonymkode: fe06a...27c
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #3 Skrevet 2. november 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du må jo dekke det til. Kan ikke utelukke infeksjon så jeg ville i hvert fall ringt fastlegen. Anonymkode: fe06a...27c Det er dekket til, og har vært dekket til siden skaden skjedde. Jeg tok bildet da jeg skiftet forbinding. Anonymkode: 23e31...d84
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #4 Skrevet 2. november 2019 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skar av en bit av fingeren på torsdag. Sluttet å blø etter 24 timer. Nå er det begynt å komme noe greier i såret. Har holdt det lukket og rent. Ligner små bobler? Sjekke hos lege? Anonymkode: 23e31...d84 Maskuline hender🙈 Anonymkode: 931c5...f42
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #5 Skrevet 2. november 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Maskuline hender🙈 Anonymkode: 931c5...f42 Du tenkte det var et nyttig svar for hi fordi??? Jeg synes det er litt vanskelig å se hi, synes ikke det ser veldig ut som om det er infisert, men er du usikker så ville jeg fått en time hos fastlegen. Anonymkode: 908db...4a8
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #6 Skrevet 2. november 2019 Jeg syns du bør sjekke det. Anonymkode: 4a9dd...4f7
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #7 Skrevet 2. november 2019 Er det varmt? Smertefullt? Kommer det puss? Hvis ikke, ville jeg bare sett det an. Fra bildet ser det temmelig uskyldig ut. Anonymkode: 68226...3a5
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #8 Skrevet 2. november 2019 Dette ser helt ok ut. Ingen tegn til infeksjon. Du er ikke veldig hoven, ikke rød, ikke tegn til puss. Vask det med vann, og legg på en bandasje og se det an litt. Det ser lukket og fint ut og da er det ikke mye en lege kan gjøre som du ikke kan gjøre selv. Hvis du får tegn til infeksjon eller du får feber kan du heller ta turen. God bedring! Anonymkode: 82b36...fe6
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #9 Skrevet 2. november 2019 Da gubben kuttet seg i våres fikk han beskjed om å tyte på sårssalve og dekke det til. Byttet bandasje hver dag og hadde en tyt med sårssalve på hver gang. Han skulle kontakte lege om det ble varmt, hovent eller fikk puss, men salven skulle vel forhindre det. Så jeg ville hatt på salve og plastret igjen. Anonymkode: 5aee5...6a1
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #10 Skrevet 2. november 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da gubben kuttet seg i våres fikk han beskjed om å tyte på sårssalve og dekke det til. Byttet bandasje hver dag og hadde en tyt med sårssalve på hver gang. Han skulle kontakte lege om det ble varmt, hovent eller fikk puss, men salven skulle vel forhindre det. Så jeg ville hatt på salve og plastret igjen. Anonymkode: 5aee5...6a1 https://www.vitusapotek.no/sar-og-skader/sarsalver/bacimycin-salve-500-ie-g-5-mg-g-5-g/p/596072 Anonymkode: 5aee5...6a1
Syngensang Skrevet 2. november 2019 #11 Skrevet 2. november 2019 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Maskuline hender🙈 Anonymkode: 931c5...f42 Fordi ho ikkje har lange lakkerte negler? Utanom det er det ikkje mogleg å seie om hi har maskuline eller feminin hender. Det har heller ikkje betydning for spørsmålet hennar. Eller noko særleg anna for den del. Og om ho skulle ha maskuline hender, er det noko å bli flau over?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #12 Skrevet 2. november 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: https://www.vitusapotek.no/sar-og-skader/sarsalver/bacimycin-salve-500-ie-g-5-mg-g-5-g/p/596072 Anonymkode: 5aee5...6a1 Bacimycin får man ikke tak i lenger. jeg ble anbefalt Brulidine av apoteket i stedet for bacimycin Anonymkode: 908db...4a8
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #13 Skrevet 2. november 2019 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det varmt? Smertefullt? Kommer det puss? Hvis ikke, ville jeg bare sett det an. Fra bildet ser det temmelig uskyldig ut. Anonymkode: 68226...3a5 Er enig i dette. Såret ser tilsynelatende fredelig ut. Så lenge det ikke er tegn til infeksjon ville jeg bare dekket det til og latt det være i fred. Anonymkode: 57352...626
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #14 Skrevet 2. november 2019 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da gubben kuttet seg i våres fikk han beskjed om å tyte på sårssalve og dekke det til. Byttet bandasje hver dag og hadde en tyt med sårssalve på hver gang. Han skulle kontakte lege om det ble varmt, hovent eller fikk puss, men salven skulle vel forhindre det. Så jeg ville hatt på salve og plastret igjen. Anonymkode: 5aee5...6a1 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: https://www.vitusapotek.no/sar-og-skader/sarsalver/bacimycin-salve-500-ie-g-5-mg-g-5-g/p/596072 Anonymkode: 5aee5...6a1 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bacimycin får man ikke tak i lenger. jeg ble anbefalt Brulidine av apoteket i stedet for bacimycin Anonymkode: 908db...4a8 Vær så snill å ikke bruk brulidine eller bacimycin eller annet bakteriedrepende med mindre det er indikasjon på bakteriell infeksjon. Ingen av oss er tjent med å bidra til resistensutvikling!! Så lenge det ser så fint ut som det gjør lar man kroppen jobbe i fred! Anonymkode: 82b36...fe6
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #15 Skrevet 2. november 2019 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da gubben kuttet seg i våres fikk han beskjed om å tyte på sårssalve og dekke det til. Byttet bandasje hver dag og hadde en tyt med sårssalve på hver gang. Han skulle kontakte lege om det ble varmt, hovent eller fikk puss, men salven skulle vel forhindre det. Så jeg ville hatt på salve og plastret igjen. Anonymkode: 5aee5...6a1 Faktisk et utrolig dårlig råd fra legen! Det skal ikke byttes hver dag med mindre bandasjen blir gjennomvåt, og det er ikke nødvendig å bruke antibakterielle midler. Om det blir rødt og hovent er det like gjerne pga inflammasjon, altså helt normalt i sårtilheling. Anonymkode: 82b36...fe6
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #16 Skrevet 2. november 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vær så snill å ikke bruk brulidine eller bacimycin eller annet bakteriedrepende med mindre det er indikasjon på bakteriell infeksjon. Ingen av oss er tjent med å bidra til resistensutvikling!! Så lenge det ser så fint ut som det gjør lar man kroppen jobbe i fred! Anonymkode: 82b36...fe6 Jeg hadde grønt puss, derfor jeg fikk bacimycin. Ikke noe jeg ville enbefalt til hi, jeg bare kommenterte at bacimycin ikke er å få tak i lenger Anonymkode: 908db...4a8
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #17 Skrevet 2. november 2019 Gjorde det samme jeg også. Stakk innom sykepleier på jobb. Hun hadde på ett plaster dem bruker på brannsår. Det gror ikke seg fast i såret. Er 1 uke siden no og såret er mye bedre. Anonymkode: 37311...53d
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #18 Skrevet 2. november 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde grønt puss, derfor jeg fikk bacimycin. Ikke noe jeg ville enbefalt til hi, jeg bare kommenterte at bacimycin ikke er å få tak i lenger Anonymkode: 908db...4a8 Neste gang du har grønt puss vasker du det vekk og setter på en compeed. Anonymkode: 82b36...fe6
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #19 Skrevet 2. november 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Neste gang du har grønt puss vasker du det vekk og setter på en compeed. Anonymkode: 82b36...fe6 Jeg følger det rådet jeg får av legen Anonymkode: 908db...4a8
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #20 Skrevet 2. november 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Neste gang du har grønt puss vasker du det vekk og setter på en compeed. Anonymkode: 82b36...fe6 Compeed på er et åpent sår? Anonymkode: 908db...4a8
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #21 Skrevet 2. november 2019 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg følger det rådet jeg får av legen Anonymkode: 908db...4a8 Da foreslår jeg at du først ber legen om å oppdatere seg på sårbehandling. Anonymkode: 82b36...fe6
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #22 Skrevet 2. november 2019 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Compeed på er et åpent sår? Anonymkode: 908db...4a8 Ja, det går fint. Anonymkode: 82b36...fe6
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #23 Skrevet 2. november 2019 Tusen takk for mange gode svar 😊 Det er jo vondt, og dunker, men det er vel ganske normalt. Jeg får holde det rent og satse på at det går seg til 😊 Takk for tips! Anonymkode: 23e31...d84
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #24 Skrevet 2. november 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for mange gode svar 😊 Det er jo vondt, og dunker, men det er vel ganske normalt. Jeg får holde det rent og satse på at det går seg til 😊 Takk for tips! Anonymkode: 23e31...d84 Håper det gror fort og fint. Hvis du googler faster i sårtilheling kan du se hva som gjør at det funker og er varmt ☺️ så blir du ikke bekymret. God bedring! Anonymkode: 82b36...fe6
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #25 Skrevet 2. november 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Håper det gror fort og fint. Hvis du googler faster i sårtilheling kan du se hva som gjør at det funker og er varmt ☺️ så blir du ikke bekymret. God bedring! Anonymkode: 82b36...fe6 Ja, nettopp skiftet plaster nå. Ser allerede bedre ut 😊 Dessuten klør det, så det betyr vel at det heles Anonymkode: 23e31...d84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå