Anonym bruker Skrevet 1. november 2019 #1 Skrevet 1. november 2019 Rørende møte med rapperen Arif. Men ... er det bare jeg som syns rap på norsk er kleint og gebrokkent? Anonymkode: 9705a...373
Anonym bruker Skrevet 1. november 2019 #2 Skrevet 1. november 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Rørende møte med rapperen Arif. Men ... er det bare jeg som syns rap på norsk er kleint og gebrokkent? Anonymkode: 9705a...373 Gebrokkent vil si innlærerspråk, altså at personen ikke behersker alle aspekter ved språket. Hvis norsken er grammatisk korrekt og uttalen god er den ikke gebrokken. Klein er en annen sak. Anonymkode: df8da...a9f
Anonym bruker Skrevet 1. november 2019 #3 Skrevet 1. november 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gebrokkent vil si innlærerspråk, altså at personen ikke behersker alle aspekter ved språket. Hvis norsken er grammatisk korrekt og uttalen god er den ikke gebrokken. Klein er en annen sak. Anonymkode: df8da...a9f Syns han snakket flytende i den ledige samtalen. Men i sangteksten var det sånn «min elskede ma-ma, jeg lagde dra-ma». Anonymkode: 9705a...373
Anonym bruker Skrevet 1. november 2019 #4 Skrevet 1. november 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Syns han snakket flytende i den ledige samtalen. Men i sangteksten var det sånn «min elskede ma-ma, jeg lagde dra-ma». Anonymkode: 9705a...373 Det ser ut som helt korrekt norsk (men ikke spesielt god tekst). Anonymkode: df8da...a9f
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #5 Skrevet 2. november 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det ser ut som helt korrekt norsk (men ikke spesielt god tekst). Anonymkode: df8da...a9f Nei, det er jo ikke korrekt. Ordet heter mamma, ikke mama. Dessverre så rimer ikke mamma på drama. Mama rimer på drama. Men mama er ikke et norsk ord. Store deler av teksten var litt sånn, feil uttale. Derfor ble det som om det hele var litt gebrokkent. Anonymkode: 9705a...373
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå