Gå til innhold

Lindmo i kveld...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Rørende møte med rapperen Arif.

Men ... er det bare jeg som syns rap på norsk er kleint og gebrokkent? 

Anonymkode: 9705a...373

Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Rørende møte med rapperen Arif.

Men ... er det bare jeg som syns rap på norsk er kleint og gebrokkent? 

Anonymkode: 9705a...373

Gebrokkent vil si innlærerspråk, altså at personen ikke behersker alle aspekter ved språket. Hvis norsken er grammatisk korrekt og uttalen god er den ikke gebrokken. Klein er en annen sak. 

Anonymkode: df8da...a9f

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gebrokkent vil si innlærerspråk, altså at personen ikke behersker alle aspekter ved språket. Hvis norsken er grammatisk korrekt og uttalen god er den ikke gebrokken. Klein er en annen sak. 

Anonymkode: df8da...a9f

Syns han snakket flytende i den ledige samtalen. Men i sangteksten var det sånn «min elskede ma-ma, jeg lagde dra-ma». 

Anonymkode: 9705a...373

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syns han snakket flytende i den ledige samtalen. Men i sangteksten var det sånn «min elskede ma-ma, jeg lagde dra-ma». 

Anonymkode: 9705a...373

Det ser ut som helt korrekt norsk (men ikke spesielt god tekst). 

Anonymkode: df8da...a9f

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det ser ut som helt korrekt norsk (men ikke spesielt god tekst). 

Anonymkode: df8da...a9f

Nei, det er jo ikke korrekt. Ordet heter mamma, ikke mama. Dessverre så rimer ikke mamma på drama. Mama rimer på drama. Men mama er ikke et norsk ord. Store deler av teksten var litt sånn, feil uttale. Derfor ble det som om det hele var litt gebrokkent.

Anonymkode: 9705a...373

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...