Gå til innhold

Trekning hvis ingen melder seg til verv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed om at hvis ingen melder seg frivillig til å ta på seg å være med i 17. mai-komiteen (5. klasse), så ble det bare trekt og da må den personen stille opp. Jeg skjønner selvfølgelig at de trenger folk, men er det egentlig lov til å trekke, og sådan tvinge på folk et "frivillig" verv? En mor kontaktet meg ang dette, og sa at det ikke var lov.

Jeg er klassekontakt for et annet barn, så håper virkelig ikke det blir meg.

Anonymkode: 212e9...b89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, man kan ikke bli påtvunget. Men det vitner om utrolig dårlig dugnadsånd og evne til å tenke større en en selv i deres krets og miljø da at ingen melder seg og man må trekke. Stakkars unger. 

Er ikke dugnadsperson selv overhodet, men evner fortsatt å ofre meg for "the greater good".

Anonymkode: b495d...227

Skrevet

Man kan ikke tvinges.

Anonymkode: f8e80...25f

Skrevet

Det er lov å trekke hva man vil, men det finnes selvfølgelig ikke noe som gjør det juridisk problematisk å gi faen i å stille i en 17-mai-hvasomhelst-gruppe.

Det er derimot dritflaut å ha en hel klasse med foreldre og ikke klare å bidra til et fellesarrangement 17. mai. Men dét handler om normer, ikke juss.

Anonymkode: b0941...b37

Skrevet

Rektor burde hellet si at arrangementet avlyses hvis ingen foreldre vil sitte i komiteen 

Anonymkode: 92f27...af5

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er lov å trekke hva man vil, men det finnes selvfølgelig ikke noe som gjør det juridisk problematisk å gi faen i å stille i en 17-mai-hvasomhelst-gruppe.

Det er derimot dritflaut å ha en hel klasse med foreldre og ikke klare å bidra til et fellesarrangement 17. mai. Men dét handler om normer, ikke juss.

Anonymkode: b0941...b37

Flaut ja. Her måtte ett av fotballlaget i klubben løses opp pga at ingen foreldre kunne stille som trenere. Blandt 20 barn så bør det være mulig. 

Anonymkode: ed645...ff3

Skrevet

Selvfølgelig er det lov å trekke. Akkurat som at det er lov til å nekte å stille opp.

men det nå være utrolig flaut å være endel av den foreldregruppa som avlyste årets 17-mai arrangement fordi ingen gadd å stille opp. Spesielt hvis man har vært gjest på tilsvarende arrangement de foregående årene!

Anonymkode: 685fb...5dc

Gjest Antarctica
Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Flaut ja. Her måtte ett av fotballlaget i klubben løses opp pga at ingen foreldre kunne stille som trenere. Blandt 20 barn så bør det være mulig. 

Anonymkode: ed645...ff3

Jeg kunne ikke ha stilt som trener i noe som helst, samme hvor nødige vi var...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...