Anonym bruker Skrevet 1. november 2019 #1 Skrevet 1. november 2019 Ser det ligger mange annonser på finn Anonymkode: 0d8cf...be0
Anonym bruker Skrevet 1. november 2019 #2 Skrevet 1. november 2019 Nei, dessverre. Men jeg har blitt hjulpet tidligere av for eksempel barnevernet og andre.. Mottatt gaver til barna og mat. Var en helt grusom tid hvor jeg stod helt alene med barna, midt i en stor livskrise. Så jeg er og var utrolig takknemlig for at noen kunne hjelpe. I år tror jeg vi har så vi klarer oss selv, hadde vi hatt mer så hadde vi nok delt med andre. Så vit dette, hvis du for 2-3år siden ga hjelp, tusen tusen tak.Du aner ikke hvor mye det betydde for oss. Anonymkode: 18170...149
Anonym bruker Skrevet 1. november 2019 #3 Skrevet 1. november 2019 Her samler hearts of hope inn mat på matbutikkene i desember. Jeg bruker å gi - litt eller mye etter min økonomi det året. Jeg fikk selv hjelp fra dem første jul etter skilsmissen. Jeg vil gjerne være med å gi andre den hjelpen vi fikk da. Det betød så mye! Anonymkode: a99c5...0be
Anonym bruker Skrevet 1. november 2019 #4 Skrevet 1. november 2019 Sånn "trenger ny iPad" og sånn? nei. Anonymkode: 092fa...7ca
CherryC Skrevet 1. november 2019 #6 Skrevet 1. november 2019 Gir fast til Kirkens bymisjon hver jul så det blir mitt bidrag
Anonym bruker Skrevet 1. november 2019 #7 Skrevet 1. november 2019 Gir alltid til jul, men ikke til de som spør på Finn. Jeg legger alltid penger i kista til Frelsesarmeen, også pleier jeg gi til organisasjoner som Hjelp oss å hjelpe e.l. som samler inn i matbutikkene her. Anonymkode: 52c07...cee
Gjest Antarctica Skrevet 1. november 2019 #8 Skrevet 1. november 2019 (endret) Ja, det skal jeg. Men ikke via tiggetråder på FINN. Endret 1. november 2019 av Pashla
skinnfilla Skrevet 1. november 2019 #9 Skrevet 1. november 2019 Jeg legger matvarer/snop i de» hjelp oss å hjelpe»vognene på butikken. Og gaver til « ensomt tre» på et hotell i byen her . De blir merket med kjønn og alder. Pleier kjøpe en til gutt, jente, tenåring, mann og dame. gir ikke til Finn-annonser
Anonym bruker Skrevet 1. november 2019 #10 Skrevet 1. november 2019 Jeg legget mat, evt andre ting i handlekurvene som hjelp oss å hjelpe har i matbutikkene. Hadde ikke gitt til noen på Finn Anonymkode: 0ef83...74c
Anonym bruker Skrevet 1. november 2019 #11 Skrevet 1. november 2019 Ja, det gjør jeg hvert år. Og gaver til de voksne er stort sett bidrag til veldedige organisasjoner. Til større barn også. Anonymkode: 5d26a...a59
Anonym bruker Skrevet 1. november 2019 #13 Skrevet 1. november 2019 pleier å gi til "ensomt tre". De siste årene har handelsstanden her hatt et stort tre hvor man kan henge opp hjerter med juleønsker, altså spesifikke gaveønsker. Det fungerte fint først, men nå de siste årene er gaveønskene blitt så ekstravagante. Vi kan ikke gi Ipad, mobiltelefon, Svea-jakke, slalomski osv. Skulle ønske det var mer edruelige ønsker som lego, bøker, leker, klær fra kjedebutikker osv. Anonymkode: 8dfbc...565
Anonym bruker Skrevet 1. november 2019 #14 Skrevet 1. november 2019 Nei, dessverre ikke. Er blant de fattige selv. Men jeg tigger heller aldri penger, kunne aldri satt inn slike annonser som noen gjør. Anonymkode: 8e6be...109
Anonym bruker Skrevet 1. november 2019 #15 Skrevet 1. november 2019 Jeg pleier aa ha en stor opprydding for jul, og donerer klaer, leker, etc . Anonymkode: ee274...633
Anonym bruker Skrevet 1. november 2019 #16 Skrevet 1. november 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: pleier å gi til "ensomt tre". De siste årene har handelsstanden her hatt et stort tre hvor man kan henge opp hjerter med juleønsker, altså spesifikke gaveønsker. Det fungerte fint først, men nå de siste årene er gaveønskene blitt så ekstravagante. Vi kan ikke gi Ipad, mobiltelefon, Svea-jakke, slalomski osv. Skulle ønske det var mer edruelige ønsker som lego, bøker, leker, klær fra kjedebutikker osv. Anonymkode: 8dfbc...565 Seriøst? Da er de jammen meg ikke mye trengende, det er jo helt ville ønsker. De burde ha retningslibjer for normale ønsker, og noen som kontrollerte det Anonymkode: 0ef83...74c
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #17 Skrevet 2. november 2019 Mange på Finn er blitt avslørt som svindlere i ettertid. Jeg gir til organisasjoner som alt er inne og hjelper familier som trenger det. Anonymkode: 805e6...6e4
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #18 Skrevet 2. november 2019 Frelsesarmeens julegryte og Kirkens bymisjon får mine veldedige bidrag. Å hjelpe via Finn-annonser kunne ikke falle meg inn. Anonymkode: 9867b...5de
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #19 Skrevet 2. november 2019 Gir ikke til de som tigger på finn. For har sett mange av de som tigger på Facebook. Det er jo de som har mye penger. De er jo dumme nok til å ha åpen profil, hvor det da er bilder av alle barna med ipad, flotte hjem og utenlands ferie hver tredje måned. Jeg tror de som virkelig trenger hjelp, ikke ber om det på Facebook eller finn. De tar kontakt med organisasjoner. For de ønsker å være mer anonyme. Nå har vi dårlig råd, men klarer oss. Så jeg gir ikke noe. Men skulle jeg gitt noe, hadde jeg bare gitt til organisasjoner. Anonymkode: fc934...7ad
Himmel og hav Skrevet 2. november 2019 #20 Skrevet 2. november 2019 Jeg pleier å kjøpe et par, tre gaver til Røde kors sin julegaveaksjon. Der vet jeg at barna som får ønskene sine på treet er fra familier som trenger litt ekstra. Røde kors er veldig flinke til å holde ønskene på et nivå som mange har råd til å kjøpe. De fleste ønskene er ytterklær, sko, treningstøy eller andre praktiske ting. Pleier alltid å lure inn noe leker eller godteri i de pakkene i tillegg til det som står på lappen. Det er hyggelig å kunne gå og handle noe konkret til en person, og det ser jeg at mange synes, for lappene forsvinner fort fra treet.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #21 Skrevet 2. november 2019 Jeg skal gi hjemmestrikkede plagg til en innsamling, jeg tror de ender opp hos kirkens bymisjon. Ramlet over dette i fjor, ikke så lenge før fristen var så det ble ikke så mye jeg fikk gitt. I år blir det mye, for min mor har også hengt seg på. Siden det er få av barnebarna som vil ha strikkede sokker eller votter, så var dette helt perfekt for henne. Hun må alltid ha noe på pinnene. Mine unger syns dette var supert, for de mener jeg strikker for mye til oss. Før ga vi til ensomt juletre, det kommer vi ikke til å gjøre i år om ikke ungene plutselig endrer mening. Det har vært en tradisjon, men nå gir vi så mye til ett annet sted at jeg føler det holder. Men vi får se, det kan hende det blir en gave til ensomt juletre også, kun pga at ungene må gjøre det for å få julestemningen. Anonymkode: 78723...ded
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #22 Skrevet 2. november 2019 Vi gir til "God jul, lille venn" hvert år og sponser alltid kirkens bymisjon med noen julemåltider. Anonymkode: 83ef9...0cc
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #23 Skrevet 2. november 2019 Kjøper julegaver hos Dråpen i havet. Vinterjakker, aktiviteter for kvinner og barn, soveposer etc. til mennesker på flukt. Anonymkode: 70687...035
Anonym bruker Skrevet 3. november 2019 #25 Skrevet 3. november 2019 kun hjelp oss og hjelpe og krikens bymisjon.. de på finn stoler jeg ikke på Anonymkode: 548d1...c4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå