Gå til innhold

Middagsretter til ettåring og resten av familien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips til middagsretter som er egnet til baby 12 mnd og resten av familien. Må «selvsagt» inneholde lite salt og kunne grovmoses. Har elendig fantasi...

Anonymkode: c20bb...5d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blomkålform

Anonymkode: 1e31f...83c

Skrevet

Alt? Salt kan du tilsette selv etter tilberedning.

Anonymkode: 20685...e36

Skrevet

Kjøttkaker, fiskegrateng, pasta bolognese, blodpudding, fiskeboller i hvit saus... alt egentlig.

Anonymkode: 35ad5...a5e

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjøttkaker, fiskegrateng, pasta bolognese, blodpudding, fiskeboller i hvit saus... alt egentlig.

Anonymkode: 35ad5...a5e

Bare være obs på at ferdige kjøttkaker og fiskepudding inneholder mye salt. Men alt man lager fra bunnen har man kontroll over.

Anonymkode: 20685...e36

Skrevet

Vi spiser helt vanlig mat. Lapskausen, gryter, kylling, fisk, grønnsaker. Eneste jeg tilpasser er salater. 

Skrevet

Samme her. Lager helt vanlig mat. Ungen får til og med oliven, samme pastasaus som oss andre osv. Kjøper ingenting ferdiglaget mat/halvfabrikata og trygg på at hun ikke omkommer av saltmengden vi andre spiser. Mime tre eldre barn overlevde samme modell. Ingen fikk maten moset heller:-)

Anonymkode: 112bc...86c

Skrevet
On 11/1/2019 at 4:26 PM, Anonym bruker said:

Trenger tips til middagsretter som er egnet til baby 12 mnd og resten av familien. Må «selvsagt» inneholde lite salt og kunne grovmoses. Har elendig fantasi...

Anonymkode: c20bb...5d9

en ettåring kan spise det familien spiser, bare ikke krydd maten til barnet

Anonymkode: 04ab7...31d

Skrevet

Alt dere spiser kan jo barnet også spise, bare sakt mindre og ha saltet på bordet så dere voksne kan salte litt ekstra. 

Anonymkode: 97850...70a

Skrevet

Alt, kjøp en stavmikser så kan alt gies til barnet. Jeg ønsket meg ett barn som spiste middagsglass, men ingen av ungene har klart å spise en skje av de engang. De fikk middagen vi hadde, most i stavmikseren. Når de var rundt året moste jeg en posjon med mat, og ga de biter på tallerken slik at de spiste med hånden. Potetboter, kokte grønnsaker osv. Jeg foret de med most innimellom, jeg spiste litt, de spiste litt og en skje igjen osv. Dette fungerte veldig bra. 

Jeg skulle være veldig bevist på å ikke gi kryddret mat, men det sluttet jeg å tenke på fort. For eldste barnet elsket carrysaus, jeg ga henne en bit bare for å få slutt på maset når hun satt i vogna engang jeg spiste takeaway mat på trilletur. Det endte med at jeg måtte kjøpe en posjon til med ris og carrysaus, for ungen spiste og spiste. Ikke fikk hun vondt i magen etterpå heller, så da brydde jeg meg ikke om krydder i maten hjemme heller. Salt bruker vi lite av fra før av, så ikke noe jeg tenkte på det heller. Jeg er vant med å salte maten på tallerken, så alltid hatt ett minimum i maten. 

Anonymkode: 85f0b...a7d

Skrevet

Vi har aldri laget egen mat til barna våre. De får akkurat det samme som vi spiser, og vi spiser det samme som før. Vi gjorde noen tilpasninger mellom 6–12 mnd. (tok til side noen ting osv.), men etter det spiste de det samme som oss. Men ettåringen får f.eks. ingrediensene i taco hver for seg, ikke i et taco-skjell. :D

Anonymkode: 7f1e4...d32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...