Gå til innhold

Var dette sykt overprisa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dro til privat tannlege da jeg ikke lenger er i sirkuleringa til den offentlige og de kun tar inn folk i "nøden". Førstegangskontroll kom på 1500, det var helt greit da det var en omfattende undersøkelse som inkluderte fjerning av belegg +++. Så dro jeg tilbake i dag for å fikse 2 av 3 hull de oppdaget. 3100 kroner! Jeg holdt på å få bakoversveis! Skal sies det er noen år siden jeg var hos tannlege sist da tennene mine generelt er sterke, men er det virkelig blitt så dyrt? Hva betaler dere hos deres tannleger? 

Anonymkode: 581dc...b52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var ikke spesielt dyrt nei. Det er det det koster.

Er vel ikke noe billigere hvis du har en liten reparasjon på bilen din? Eller får en elektriker til å sette på en ekstra stikkontakt?

Anonymkode: 24776...3c1

Skrevet

Hva mener du med "sirkuleringa til den offentlige"?

Prisene virker helt normale. Relstivt billig.

Anonymkode: b6a64...f9b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det var ikke spesielt dyrt nei. Det er det det koster.

Er vel ikke noe billigere hvis du har en liten reparasjon på bilen din? Eller får en elektriker til å sette på en ekstra stikkontakt?

Anonymkode: 24776...3c1

Neida det er jo ikke det, og jeg er veldig fornøyd med arbeidet det skal sies. Jeg bare ble overrasket over hvor mye det har endra seg bare på de få årene siden sist jeg var. Da husker jeg at jeg tok 1 hulltann til 700 kroner :) Det var riktignok i 2013 om jeg ikke husker helt feil og ikke privat tannlege.

Jeg ringte til det offentlige tannlegekontoret, og de tok kun inn de som har gått der fast hele tiden, samt unger og eldre. Så om man hadde vært ute av systemet ei stund var det ikke mulig å komme inn akkurat nå, jeg som er litt dårlig å forklare. 

HI

Skrevet

Det finnes ikke et offentlig tannlegesystem for voksne. Man er i det offentlig til man bli 20, etter det må man i det private. Mulig de noen steder har kapasitet til overs og tar inn voksne, men det er ikke normalt. 

Prisene du har betalt høres ikke unormale ut.

Anonymkode: ccecb...bb4

Skrevet

Syns faktisk det hørtes litt rimelig ut. Hvert fall ikke den dyreste prisen! 

Tannlege er dyrt. Det offentlige er litt rimeligere, men de har som regel ikke kapasitet til å ta inn voksne pasienter..

Anonymkode: 5253d...30b

Skrevet

6 års utdannelse for tannlegen. Assistanse fra en tannpleier. Engangsutstyr, sterilisering av flergangsutstyr, materiell til fyllingen, utstyr til klinikken, husleie og andre løpende utgifter, lønn til alle som jobber der + utgifter til regnskap, avgifter til staten, og sikkert mye jeg har glemt. Synes det er en helt fair pris. Hva synes du det skulle vært, med utgangspunkt i at dette er en bedrift som er avhengig av inntektene for å drive videre og holde de ansatte med arbeid/lønn? 

Anonymkode: ca96a...a38

Skrevet

Hvis du har 3 hull nå, og hadde hull i 2013, så har du vel heller svake tenner. Det er ganske mye...

Anonymkode: 3fb87...dcb

Skrevet

Tannlege er kjempe dyrt! Så dette var helt normale priser.

Anonymkode: 4330c...10a

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

6 års utdannelse for tannlegen. Assistanse fra en tannpleier. Engangsutstyr, sterilisering av flergangsutstyr, materiell til fyllingen, utstyr til klinikken, husleie og andre løpende utgifter, lønn til alle som jobber der + utgifter til regnskap, avgifter til staten, og sikkert mye jeg har glemt. Synes det er en helt fair pris. Hva synes du det skulle vært, med utgangspunkt i at dette er en bedrift som er avhengig av inntektene for å drive videre og holde de ansatte med arbeid/lønn? 

Anonymkode: ca96a...a38

Jeg regna med en tusenlapp per tann, 45 minutters arbeid uten tannpleier før jeg gikk inn. Klart de skal ha sitt for alt du beskriver og sikkert andre ting også, jeg bare lurte på om dette var normal pris eller om det er det private tannleger vanligvis ligger på så ta det helt med ro. 

Jeg drikker over gjennomsnittet mye brus og er ikke den flinkeste på å pusse tennene hver kveld da jeg ofte slukner på sofaen. Derav påstanden at 3 hull på 5 år er ikke det verste ;)

Takk for svar. Dyrt ja, men absolutt verdt det når resultatet ble så fint som det gjorde! 

HI

Skrevet

Håper du slipper å sette in krone eller bygge bro da. 

Anonymkode: a4ccf...0c3

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Håper du slipper å sette in krone eller bygge bro da. 

Anonymkode: a4ccf...0c3

Ja får virkelig krysse fingre og tær gitt.

HI

Skrevet

Syns ikke det var spesielt dyrt, nei.

Anonymkode: 4ad4b...15a

Skrevet

Ja, det er dyrt. Men dessverre vanlig pris 😣

Anonymkode: f8856...a80

Skrevet

Jeg lurer litt på hva dere tenker det burde koste?

Jeg synes dette høres helt ok ut.

Anonymkode: ae48b...e2f

Skrevet

Alle tannleger er private (til voksne).

Skrevet

Jeg går til den offentlige tannlegen. Jeg var heldig og kom inn da de hadde litt ledig kapasitet for noen år siden, og siden jeg først er kommet inn får jeg jevnlig innkalling. For vanlig tannpleie med fjerning av belegg/tannstein betaler jeg ca 800. Sist fylling tror jeg jeg betalte 1300.

Anonymkode: fbba6...d74

Skrevet
10 timer siden, Hengebukksvinet skrev:

Alle tannleger er private (til voksne).

Jeg og mannen går til skoletannlege fortsatt, vi. De har heldigvis kapasitet, selv om vi bør i en stor by. 

Anonymkode: b4762...066

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...