Gå til innhold

Hvordan bli glad i barnet i magen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer det ikke... Jeg prøver..  å får noen lysglimt innimellom. Men stort sett er det mørkt..    Jeg gidder ikke å ta ansvar for medisinen min og orker ikke å følge opp legetimer osv. Jeg har ingen å snakke med og abort er ikke tema..

Anonymkode: 3daca...277

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg klarer det ikke... Jeg prøver..  å får noen lysglimt innimellom. Men stort sett er det mørkt..    Jeg gidder ikke å ta ansvar for medisinen min og orker ikke å følge opp legetimer osv. Jeg har ingen å snakke med og abort er ikke tema..

Hvorfor. Var det ikke planlagt? Har barnet en far som er involvert? Feil kjønn? Ta det opp med jordmor? Høyres ut som ein depresjon. 

Anonymkode: c430f...aa1

Skrevet

Snakk med en jordmor er du snill! Du teenger hjelp her og det er viktig at du tar medisinene dine og følger opp. Du har nok en svangerskapsdepresjon og det er ciktig at du fåe hjelp med en gang. 

Anonymkode: b3f12...d66

Skrevet

Viktig* får*

Anonymkode: b3f12...d66

Skrevet

Å bli gravid når en virker så deprimert slik som du gjør virker uansvarlig. Og må virkelig ta grep. Kontakt helsehjelp!! 

Anonymkode: 3def2...fb1

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å bli gravid når en virker så deprimert slik som du gjør virker uansvarlig. Og må virkelig ta grep. Kontakt helsehjelp!! 

Du var da veldig rask til å dømme. 

Hørt om svangerskapsdepresjon? 

Anonymkode: add12...fd4

Skrevet

Jeg har det litt på samme måte. Føler ingenting kan ikke føle jeg er gravid en gang og jeg er i uke 20. Ble uplanlagt gravid på spiral er nr 4 her i huset. Ønsket ikke abort da jeg tenkte at om hun ønsket å komme så mye er hun velkommen. Men innerst inne tror jeg liksom ikke på det på en måte. 

Anonymkode: 7d589...4e1

Skrevet

Å følge opp medisiner og svangerskapskontroller er viktig, om du egentlig ikke ønsker dette barnet ønsker du ihvertfall ikke et handikappet barn fordi du ikke fulgte opp. Det er viktig å vite etterpå at du ihvertfall gjorde ditt for at barnet skulle være friskt.

Hva er det snakk om her da, en svangerskapsdepresjon eller noe annet?

Uansett er de flinke til å hjelpde, kontakt jordmor/lege i dag og fortell hvordan du har det. Det finnes medisiner og det finnes hjelp gjennom alt fra samtaler til praktisk hjelp.

Anonymkode: e0e52...309

Skrevet

Hi her igjen. Er glad for at dere orket å svare meg så fint, føler meg slem. Men er så sliten og lei. Barnet er ikke planlagt, vi kommer til å få barn nr 5! Det er mye. I tillegg kommer de veldig tett 😔 Det blir for mye for meg.. vet ikke hva jeg skal gjøre 😔

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her igjen. Er glad for at dere orket å svare meg så fint, føler meg slem. Men er så sliten og lei. Barnet er ikke planlagt, vi kommer til å få barn nr 5! Det er mye. I tillegg kommer de veldig tett 😔 Det blir for mye for meg.. vet ikke hva jeg skal gjøre 😔

Det er lett å være etterpåklok, men som man reder ligger man. Gå til legen.

Anonymkode: ea8b5...b1c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Snakk med helsesøster og få dem til å undersøke hva slags hjelp du kan få og dere kan få hjemme. Det er ditt og barna sin livskvalitet som står på spill her! Sånn som du har det nå, skal du ikke behøve ha det - strekk ut en hånd og be om hjelp ❤️

Anonymkode: fc04d...841

Gjest Antarctica
Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du var da veldig rask til å dømme. 

Hørt om svangerskapsdepresjon? 

Ja, det er vel eksakt derfor hun anbefaler hjelp..? 🙄🙄🙄

Skrevet

Uansvarlig? Hva vet vel du om denne damen har fått depresjon i ETTERKANT!? Virkelig ikke en måte å svare en person i en sårbar posisjon. Du sto kanskje sist i køen da det ble utdelt medmenneskelighet...

Anonymkode: 02063...73c

Skrevet

Først og fremst - STOR KLEM!!❤️ Føler så med deg og det er utrooolig tungt når man går og føler slik som du gjør angående babyen i magen. Jeg ble gravid i sommer og var overlykkelig i 2 uker, så kom den uforventede svangerskapsdepresjonen. Jeg ønsket at fosteret skulle dø i magen så jeg slapp abort. Jeg slet med å få en tilknytning og det å bli glad i den lille i magen. Var fysisk dårlig og fikk ikke i meg mat. Har hatt fødselsdepresjon og jeg fikk enorm angst for at depresjonen skulle vare i mange år, med tanke på at depresjonen allerede hadde startet noen uker inn i svangerskapet. Alt var bare dritt, men jeg ble tilbudt samtaler, profesjonell hjelp og oppfølgning gjennom svangerskapet og tiden etter hvis jeg skulle valgt å beholde, men jeg så ikke lys i enden av tunnelen. Det er utrolig bittert og vondt og tenke på at det ble sånn, men ingen av oss var forberedt på at det skulle bli så ille. 

Mitt råd til deg er : Snakk med jordmor og oppsøk hjelp snarest for å forebygge dette!! ❤️ Det er så utrolig viktig og snakke om ting som er vanskelig og utfordringer du har i svangerskapet. Håper ting ordner seg for deg og at depresjonen letter omsider ❤️❤️

Skrevet

Du trenger ikke være glad i barnet i magen eller være glad i det hele tatt for å gjøre det du må: nemlig møte opp til timer og ta medisiner du behøver. 

Også behøver du hjelp som de andre sier her. Og kjærligheten til barnet kan komme når det blir født eller det kan ta flere måneder etter det er født. Men du må likevel gjøre din plikt. Ta vare på barnet og deg selv, helsa 

Anonymkode: fc334...77d

Skrevet
5 timer siden, Pashla skrev:

Ja, det er vel eksakt derfor hun anbefaler hjelp..? 🙄🙄🙄

Joda...men å kalle Hi uansvarlig først er dømmende. Hun vet ikke noe som helst om hennes situasjon og når hun begynte å føle det slik. 

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda...men å kalle Hi uansvarlig først er dømmende. Hun vet ikke noe som helst om hennes situasjon og når hun begynte å føle det slik. 

Mhm. Dessuten er det ANSVARLIG å skrive om det, for da søker man tips. Hun skriver "hvordan bli glad i barnet i magen". Det heter å bry seg, og ta ansvar.

Skrevet

Takk til dere snille gode som orket å svare nok en gang  ❤ Jeg skal ringe til legen nå og høre om jeg kan få en time. 

Skrevet

Hvorfor er ikke abort aktuelt, hvis barnet ikke er ønsket? Og det mener jeg ikke frekt eller slemt, jeg mener helt oppriktig: Hvorfor ikke bruke den løsningen?

Anonymkode: 7c96a...d4c

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er ikke abort aktuelt, hvis barnet ikke er ønsket? Og det mener jeg ikke frekt eller slemt, jeg mener helt oppriktig: Hvorfor ikke bruke den løsningen?

Jeg er i uke 23.. 

Skrevet
On 10/31/2019 at 12:03 PM, Anonym bruker said:

Jeg elsker barnet med engang jeg fant ut at jeg hadde det, men mange trenger tid, det kommer :)

Anonymkode: fe5f2...dd2

Skrevet

Sender deg en stor klem :) Snakk med fagpersonell og hør om du kan avlastning til noen av de andre om det er en mulighet eller løsning for å lette litt på situasjonen din. 

Har selv 5 barn og kan med hånden på hjertet svare at jeg ALDRI har likt å gå gravid eller hatt et spesielt forhold til fosteret i magen. Men i det de kommer ut ❤️ - det er noe annet :) Vet ikke om dette hjelper deg, men det er ikke alle som forguder "ventetiden" frem til fødsel.

Skrevet
På 1.11.2019 den 9.55, Anonym bruker skrev:

Du vet ikke når TS begynte å føle slik og om barnet faktisk var uønsket.

Mange ønsker seg barn og blir gravide, gleder seg over svangerskapet en liten stund eller langt ut i svangerskapet, brått får man svangerskapsdepresjon. For en som aldri har opplevd det før er det kanskje vanskelig å skjønne den situasjonen, men en slik depresjon kan være heftig og veldig uforventet. 

Jeg opplevde og få dette rundt uke 7-8, landet på abort i uke 12. Angrer på det nå for jeg skjønner at alle problemene jeg så med svangerskapet da og de løsningene som var umulige da - var kun styrt av den forbanna depresjonen jeg fikk. Jeg kommer alltid til å føle at jeg har 2 barn mindre enn jeg skulle (har mistet før), men sånn er det. Man er ikke alltid forberedt på slike følelser og hvis man i tillegg har ønsket seg barn i mange år, så kan det å ta abort være fullstendig utelukket. Fordi man vet man egentlig ønsker barnet, men de følelsene er ikke der akkurat da og det er en tung situasjon å stå i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...