Gå til innhold

Hvor mange kroner vil du ca bruke på julegaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreløpig oppe i 4000kr her, regner med å bruke 8000-9000kr. Er til 24stk, inkludert mine 2 barn.

Anonymkode: 94587...7e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert rundt 10-12 000. Blir 13 stk inklusive mine 2 barn. Hittil bestilt og kjøpt varer for 4000.

Anonymkode: ec3ad...354

Skrevet

Det har jeg aldri hatt den aller minste peiling på. Handler så lenge jeg har lyst og det er tegn til penger på konto.

Skrevet

I år blir det veldig lite. Må droppe foreldrene mine og søskenene og kjøpe kun til tantebarn og mitt eget barn. 200 pr tantebarn, 6 stk blir 1200. Til min egen har jeg funnet noe til 400, så 1600 på meg. 

Anonymkode: b198a...e65

Skrevet

24 gaver? Det var mange 

Anonymkode: ab3e4...348

Skrevet
28 minutter siden, sug lut skrev:

Det har jeg aldri hatt den aller minste peiling på. Handler så lenge jeg har lyst og det er tegn til penger på konto.

Samme her. 

Anonymkode: d1e06...2f0

Skrevet

En plass mellom 2500 - 3000 vil jeg tro

Anonymkode: f9c54...a55

Skrevet

Tipper ca 15000

Anonymkode: 5c65a...c4a

Skrevet

Aner ikke...

Men vi har 6 tante/onkelbarn, 6 søsken, 4 foreldre og 1 vennebarn vi gir til, så kommer gaven til hverandre og til våre fire barn på toppen av det.

Gir for 2-400 kr til alle bortsett fra egne barn, de får noe de ønsker seg eller trenger og kan bli alt fra 500 til flere tusen kroner.

Anonymkode: 9231a...615

Skrevet

Vet ikke. Jeg har aldri forstått vitsen med å ta en avgjørelse på at "den skal få gave for 500,- og den skal få gave for 200,-" Jeg lager en liste på hvem som skal få gave, og tenker på hva jeg har lyst til å gi dem. Ut i fra den listen kjøpes eller lages alle gaver. Sum har jeg ingen oversikt over.

Skrevet
Akkurat nå, gale damen skrev:

Vet ikke. Jeg har aldri forstått vitsen med å ta en avgjørelse på at "den skal få gave for 500,- og den skal få gave for 200,-" Jeg lager en liste på hvem som skal få gave, og tenker på hva jeg har lyst til å gi dem. Ut i fra den listen kjøpes eller lages alle gaver. Sum har jeg ingen oversikt over.

Jeg gjør det fordi jeg ikke har råd til noe annet. Jeg har ikke råd til å ikke ha oversikt over mye penger det går

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gjør det fordi jeg ikke har råd til noe annet. Jeg har ikke råd til å ikke ha oversikt over mye penger det går

Og det kan jeg forstå, men i HIs tilfelle regner hun med å bruke opp mot 9000,- på gaver, og da har man ikke dårlig råd.
Hvis det er sånn at man har 2000,- og det skal rekke til alt, så må man selvsagt prioritere stramt, men da er situasjonen en helt annen.

Skrevet
59 minutter siden, sug lut skrev:

Haha, samme her! Jeg har, helt ærlig, ikke oversikt. Og vet at jeg er heldig som ikke trenger å ha det.

Anonymkode: 5a726...e33

Skrevet

Ca 8000 kr på ca 20 gaver. 

Blir litt ekstra i år, da jeg fikser første skoledagbilde til besteforeldre og tanter/onkler på farssiden. Vanligvis får de ikke egen gave fra oss, pappaen pleier å fikse fra han og barnet vårt. 4 bilder og rammer ekstra gir litt ekstra utgifter i år. 

Anonymkode: 5aa01...450

Skrevet

Jeg har ikke tenkt på det, og ikke regnet på det. 

Men grovt regnet så bruker jeg kanskje 6000 kr. 

Til 13stk

Anonymkode: 89c13...491

Skrevet

Vi pleide å bruke ca. 9 000–10 000 kr på julegaver, men synes det var altfor mye. Både antallet gaver, hvor mye penger vi brukte, og hvor stressende det var. Så vi tok gavelisten og halverte den (selvfølgelig i samråd med mottakerne!) og nå bruker vi ca. 3 000–4 000 kr.

Anonymkode: 299a2...98e

Skrevet
1 time siden, gale damen skrev:

Så lenge man har penger nok til denne metoden så er det jo kjekt

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så lenge man har penger nok til denne metoden så er det jo kjekt

Det er i grunnen ikke sikkert at min metode er så mye dyrere. Jeg lager mange av gavene selv.

Skrevet

I overkant av 4000 tipper jeg. Har ikke så veldig mange å kjøpe gave til. (Og godt er det!!)

Anonymkode: e888d...841

Skrevet

10 000 tipper jeg.

Anonymkode: 09a4b...a3e

Skrevet

Skal kjøpe til 25 stk, så da blir det mellom 2.500-3.000,- totalt.

Anonymkode: ac949...e6e

Skrevet

Maks 200-300,-. Har ikke råd til noe mer, så det blir bare en som får gave i år også.

Anonymkode: 699f0...f28

Skrevet

Jeg har ikke helt oversikt, men jeg begynner tidlig. Kjøper mye på salg. Stort sett relativt nøytrale ting. Sparer de nærmeste til ønskelista er på plass. 

Anonymkode: ad4fb...2f9

Skrevet

Vi bruker alt for mye er jeg redd. Vi kjøper 45 gaver hvert år. I fjor brukte vi rundt 18 000 på det. 🙈🙊 Men både jeg og mannen har store familier. Og vi kjøper til barna til flere av våre venner også. 

Anonymkode: 70154...ab0

Skrevet

Kjøper gaver til mannen min og vi kjøper sammen gaver til barna våre. Så kanskje 1000-1500kr.

Anonymkode: 0eddd...70a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...