Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2019 #1 Skrevet 30. oktober 2019 Trenger tips til yttertøy som holder barnet varmt og er slitesterkt da snø ofte er erstattet av regn og vind her vi bor. Jeg er vant med å kjøpe dyre merkeklær til barnet og bruke det i barnehagen. Vi har nylig byttet barnehage og ser at det samme ikke går i den nye. Her er yttertøy allerede fulle i fukt- og malingsflekker. Ser også i garderoben at det går en del i typisk H&M yttertøy, men er dette egentlig godt nok? Barnet går på storbarnsavdeling. Og pleier dere å la yttertøy henge i barnehagen eller tar dere med alt frem og tilbake hver dag? Anonymkode: 0155d...6cb
Tøystykke Skrevet 30. oktober 2019 #2 Skrevet 30. oktober 2019 Kappahl har bra yttertøy. Har hørt at kuling også er bra, på tilbud på babyshop nå.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2019 #3 Skrevet 30. oktober 2019 Reflex. Veldig ofte på kampanje også. Anonymkode: 10733...587
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2019 #4 Skrevet 30. oktober 2019 Lar uteklær(og sko) henge igjen i bhg. Tar med hjem for tørk eller vask hvis det trengs. Anonymkode: 10733...587
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2019 #5 Skrevet 30. oktober 2019 Jeg er lat og har et ekstra sett i barnehagen. Skjønner ellers ikke logikken i at det beste tøyet skal være hjemme. De er da mye mer ute i all slags vær i barnehagen. Og om klærne blir flekkete er da ikke det så farlig, de funker jo. Men jeg er godt fornøyd med Kuling. Anonymkode: f5157...862
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2019 #6 Skrevet 30. oktober 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er lat og har et ekstra sett i barnehagen. Skjønner ellers ikke logikken i at det beste tøyet skal være hjemme. De er da mye mer ute i all slags vær i barnehagen. Og om klærne blir flekkete er da ikke det så farlig, de funker jo. Men jeg er godt fornøyd med Kuling. Anonymkode: f5157...862 Kuling har vi faktisk prøvd både klær og sko fra, ikke fornøyd med kvaliteten. Nei, som skrevet er jeg vant med dyre kvalitetsklær i barnehagen, men nå er det så mye som er blitt ødelagt på kort tid. Har kunnet unne oss disse dyre klærne på grunn av arv og videresalg. Det blir ikke så lett med klær fulle av stygge flekker. Anonymkode: 0155d...6cb
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2019 #7 Skrevet 30. oktober 2019 Malingflekker er jo rimelig spesielt, da. Har du spurt de ansatte hva som har skjedd? Mener du beis brukt ute, eller vannmaling? Fuktflekker, hva tenker du på da? Mugg? Jeg sjekker yttertøyet til sønnen på fire hver dag. Regntøyet må stort sett tas med hjem og vaskes dersom de har vært ute i regnvær, for da er det fullt av skitt og møkk, inkludert inni. Jeg vasker det, henger det til tørk og tar det med tilbake neste dag. Vinterdressen forsøker jeg å vaske så sjelden som overhodet mulig, men jeg skyller av den, forsøker å fjerne flekker og henger den til tørk. Luer, votter, hals osv. tas med hjem, vaskes, tørkes og tas med tilbake. Vi har to av alt, men det beste settet brukes i barnehagen. Det andre henger hjemme og brukes dersom vi f.eks. glemmer utetøyet i barnehagen. Jeg ville bare tatt en prat med barnehagen om maling og fukt, og så kjørt på med dyrt tøy. Hvis barnehagen ikke klarer å tørke tøyet ordentlig, er det bare å ta det med hjem. Anonymkode: 23435...460
DetYrer Skrevet 30. oktober 2019 #8 Skrevet 30. oktober 2019 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kuling har vi faktisk prøvd både klær og sko fra, ikke fornøyd med kvaliteten. Nei, som skrevet er jeg vant med dyre kvalitetsklær i barnehagen, men nå er det så mye som er blitt ødelagt på kort tid. Har kunnet unne oss disse dyre klærne på grunn av arv og videresalg. Det blir ikke så lett med klær fulle av stygge flekker. Anonymkode: 0155d...6cb Hva er du ikke fornøyd med? Har parkdress fra kuling, den er vind- og vanntett og har holdt veldig bra.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2019 #9 Skrevet 30. oktober 2019 Her taes klær med hjem hvis det er antydning til at det er vått. Ytterklærne i bhg henger for tett til at klær til 20 barn skal bli tørr...... Anonymkode: 56971...200
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2019 #10 Skrevet 30. oktober 2019 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kuling har vi faktisk prøvd både klær og sko fra, ikke fornøyd med kvaliteten. Nei, som skrevet er jeg vant med dyre kvalitetsklær i barnehagen, men nå er det så mye som er blitt ødelagt på kort tid. Har kunnet unne oss disse dyre klærne på grunn av arv og videresalg. Det blir ikke så lett med klær fulle av stygge flekker. Anonymkode: 0155d...6cb Men dere har jo selv ansvar for å ta med tøyet hjem og tørke det Anonymkode: 48f0c...b45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå