Gå til innhold

Noen som har erfaring? Sterke magesmerter/gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid i uke 26. Har har hatt en del ligamentsmerter, som jeg vet er normalt. Men nå i dag har det blitt såå mye vondere, kjennes ut som hele livmora revner. Varer i 2-4 minutter hver gang. Magen blir hard, men det kjennes absolutt ikke ut som rier. Jeg ringer føden om det gir seg innen kort tid, men har lyst til å høre om noen har opplevd lignende. 

Anonymkode: 8a9a6...d10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner til info bra med liv, og har ikke hatt noen blødning. 

Skrevet

Det kan være at du har en uvi (ikke alle får symptomer som gravid), det kan irritere livmoren og gi kraftige kynnere. Kan slå over i rier, så må behandles. Absolutt lurt å ringe føden for en sjekk. 

Kan også være alvorligere ting, men det vet du sikkert. 

Kan også være ikke noe, men det er ikke noe vits i å gamble er det vel? :)

Om det gir seg ville jeg uansett satt meg opp på en ekstra kontroll hos jm snart. 

Anonymkode: c8a2b...ed6

Skrevet

Kynnere? Greit å sjekke opp uansett. Prematur fødsel er ikke ønskelig 

Anonymkode: 693f2...36e

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kynnere? Greit å sjekke opp uansett. Prematur fødsel er ikke ønskelig 

Anonymkode: 693f2...36e

Det kjennes ut som kynnere siden magen blir hard, men det er veldig smertefullt, noe jeg ikke har kjent før. Kan være f.eks en UVI som hun over nevner. Jeg var hos jm på mandag, hun sendte urinprøven til dyrking pga utslag, så kan jo høres sannsynelig ut. 
Jeg har født flere ganger før og vet at ting kn være veldig forskjellige fra gang til gang, men synes virkelig ikke det kjennes ut som rier🤔 

tar en tlf til føden om litt, når jeg har skyss tilgjengelig her, tror ikke får kjørt selv om det fortsetter. 

Skrevet

Jeg ringte jm nå, og hun hadde fått svar på urinprøven som tilsa at jeg har UVI. Sa da er det nok bare det:)

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ringte jm nå, og hun hadde fått svar på urinprøven som tilsa at jeg har UVI. Sa da er det nok bare det:)

Og du nevnte smertene, regner jeg med? 

UVI kan trigge rier og prematur fødsel. Du burde få en sykehus sjekk, og se om det er rier. Som flerbarnsfødende kan det gå fryktelig fort fra 0-100 når det er prematurt.

Og i allefall starte opp behandling umiddelbart for uvien. 

Hvis det er så vondt at du ikke klarer å kjøre bil selv, så burde det jo være en pekepinn for deg. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Og du nevnte smertene, regner jeg med? 

UVI kan trigge rier og prematur fødsel. Du burde få en sykehus sjekk, og se om det er rier. Som flerbarnsfødende kan det gå fryktelig fort fra 0-100 når det er prematurt.

Og i allefall starte opp behandling umiddelbart for uvien. 

Hvis det er så vondt at du ikke klarer å kjøre bil selv, så burde det jo være en pekepinn for deg. 

Ja, jeg forklarte det på samme måte som her, hun sa det mest sannsynelig var pga uvi, jeg spurte om jeg likevel burde ta en sjekk, noe hun mente ikke var nødvendig. 
Men blir litt usikker, og føler meg litt dum. Kanskje jeg skal ta en tlf til føden likevel. Så kan de vurdere. 
Tusen takk for svar:)

Skrevet

En venninne av meg opplevde omtrent det samme som deg, hun trodde heller ikke det var veer. Hun fødte prematurt. Så jeg ville tatt en tlf. til føden!

Forhåpentligvis er det uvi'en som er årsaken, men likevel så synes jeg ikke det høres riktig ut med såpass sterke og regelmessig gjentakende "kynnere". Få en sjekk.

Si at det er så vondt at du ikke greier å kjøre selv, for det sier mye om smertenivået ditt!

Ikke vent, kontakt føden nå!

Anonymkode: 98331...8e1

Skrevet

Jeg ringte føden og fikk beskjed om å komme med en gang. Måtte starte opp behandling for UVI nå, samt at de ville sjekke ordentlig. 
tusen takk for svar❤️

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ringte føden og fikk beskjed om å komme med en gang. Måtte starte opp behandling for UVI nå, samt at de ville sjekke ordentlig. 
tusen takk for svar❤️

Bra! 

Lykke til 💕 

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

tusen takk for svar❤️

Lykke til, oppdater oss gjerne:)

Anonymkode: 27067...178

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

tusen takk for svar❤️

Det er jeg glad for å høre, for det hørtes ikke riktig ut at du ikke skulle sjekkes bedre. Godt du ringte.

Lykke til, Hi! ❤️

Anonymkode: 98331...8e1

Skrevet

Lykke til❤️

Anonymkode: 4e076...bf3

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg forklarte det på samme måte som her, hun sa det mest sannsynelig var pga uvi, jeg spurte om jeg likevel burde ta en sjekk, noe hun mente ikke var nødvendig. 
Men blir litt usikker, og føler meg litt dum. Kanskje jeg skal ta en tlf til føden likevel. Så kan de vurdere. 
Tusen takk for svar:)

Du fikk ikke beskjed av jordmor om å starte behandling?

Anonymkode: c4abb...8b9

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du fikk ikke beskjed av jordmor om å starte behandling?

Anonymkode: c4abb...8b9

Jeg fikk beskjed om å ringe lege, siden det er han som må starte behandling. Og på legekontoret ba de meg komme i morgen. Men nå er jeg på føden, har levert urinprøve, så regner med noen kommer å undersøker meg etterhvert :) 

Skrevet

Da er jeg ferdig. Ble undersøkt med UL innvendig og utvendig, alt så bra ut. Startet opp med behandling mot UVI:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...