Gå til innhold

40 år og fikk brått lyst på et barn til


November-spire-79

Anbefalte innlegg

På 27.11.2019 den 6.27, November-spire-79 skrev:

Ja det satser vi på🙏Jeg har fortalt til mange av mine venner at vi prøver på en til. Jeg er veldig glad for at alle er så positive til det. Alle kan fortelle om at de kjenner noen på min alder som får barn. Det er så godt å høre😀🤞

Samme her. Snakket med endel veninner som støtter oppunder dette. Jeg kjenner litt på at det er i det seneste laget (hvis det i det hele tatt klaffer)så godt med litt heing fra sidelinja😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 5.11.2019 den 21.42, Anonym bruker skrev:

Jeg var 25 år og tobarnsmor, og skulle ikke ha flere bar . Men vi kan ikke planlegge hvilke retning livet tar, og i dag er jeg firebarnsmor med barn på 21, 18, 7 og 2, og jeg elsker det <3. Jeg var 41 da nr fire kom, og jeg fikk en indre ro og følelse på at familien nå var komplett.

Anonymkode: ca7a6...791

Samme her! Jeg var 26 år og 3 barns mor, og følte jeg var ferdig! Nå er jeg 36 år og 4barns mor, der barna er 19, 14, 11 og 1 år🥰og vi skal prøve på nr 5❤️ 

Anonymkode: 19391...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samme her! Jeg var 26 år og 3 barns mor, og følte jeg var ferdig! Nå er jeg 36 år og 4barns mor, der barna er 19, 14, 11 og 1 år🥰og vi skal prøve på nr 5❤️ 

Anonymkode: 19391...da8

Så fint å høre om dere som også har barn med stort mellomrom i alder. Mine er 17 og 10 så det blir isåfall en skikkelig atpåklatt hvis det går. Er jo 41 så er sterkt i tvil om det klaffer. Er midt i eggløsningsperiode nå og spent på fortsettelsen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, OsloMamma41 skrev:

14 desember her😃

Da har vil nesten likt😀mulig jeg har lengre syklus men går ut i fra 26 dager siden jeg hadde det sist😀veldig mange symptomer på innbilt graviditet her nå😂men skal prøve å vente med å teste. Blir så skuffa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Ja her ble det en positiv test for ei uke siden. 43 år her og nr 4 på vei. Mine barn er 9, 7 og 5 år, så blir en liten atpåklatt her også.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, November-spire-79 skrev:

Da har vil nesten likt😀mulig jeg har lengre syklus men går ut i fra 26 dager siden jeg hadde det sist😀veldig mange symptomer på innbilt graviditet her nå😂men skal prøve å vente med å teste. Blir så skuffa.

Har også bestemt meg for å klare å "holde ut" og ikke teste før. Krysser fingre😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, påveimednr3 skrev:

Hei

Ja her ble det en positiv test for ei uke siden. 43 år her og nr 4 på vei. Mine barn er 9, 7 og 5 år, så blir en liten atpåklatt her også.

Lykke til

Gratulerer så mye🙋‍♀️Veldig inspirerende å lese om flere i samme alder som ønsker seg og blir gravide. Lykke til med svangerskap og fødsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2019 den 19.36, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor folk skal være så gamle når de får barn. 

Anonymkode: e00eb...e36

Men det forklarte jo hi i hi, ho har eit barn som er skulejente no, og dei fekk plutseleg lyst på ein til og sidan ho er 40 må dei sette i gang før det blir for seint. Kva var det du ikkje forsto? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, påveimednr3 skrev:

Hei

Ja her ble det en positiv test for ei uke siden. 43 år her og nr 4 på vei. Mine barn er 9, 7 og 5 år, så blir en liten atpåklatt her også.

Lykke til

Dette er veldig hyggeli å lese 😀gratulerer så mye❤️Det gir håp for oss andre som prøver😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du noen symptomer, November-spire-79? Jeg har ikm 14. Og har hatt litt stikking i magen men ellers ikke noe annet. Tok en test igår for sikkerhetskyld som var negativ i går siden jeg var på julebord. Tok det ganske med ro på alkoholen😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, OsloMamma41 skrev:

Kjenner du noen symptomer, November-spire-79? Jeg har ikm 14. Og har hatt litt stikking i magen men ellers ikke noe annet. Tok en test igår for sikkerhetskyld som var negativ i går siden jeg var på julebord. Tok det ganske med ro på alkoholen😄

Jeg har hatt så ømme pupper at jeg trodde de skulle falle av, men tror det er fordi jeg får mensen snart. Har vært dårlig i magen og det var jeg forrige gang jeg var gravid, men så går det jo mye magevondt på jobb så det er vel forklaringen. Har tatt 3 tester nå selv om jeg hadde bestemt meg for å vente😂de var jo negative. Får holde ut i 4 dager til å se om jeg får mensen. Har forresten 27 dagers syklus. Regnet feil😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.12.2019 den 23.39, OsloMamma41 skrev:

14 desember her😃

Hvordan går det med deg? Ikm i morgen eller har den kommet? Jeg blødde litt i papiret for to dager siden men ikke noe mer. Venter fortsatt på tr🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2019 den 8.52, November-spire-79 skrev:

Da har jeg fått 15 gravidtester i posten😀prøve å ikke bruke de opp med en gang. Godt å høre at det ikke bare er meg som er over 35 her😂føler meg faktisk som 30 åring🤪

Vi ønsket og en siste når jeg nærmet meg 40. Ingenting skjedde og da jeg fylte 42 innså jeg at det ikke kom til å skje. 48 år var jeg da legen sa jeg var gravid. Nå er jeg 49 år og har en liten på noen måneder. Livet kan overraske. Ville selvfølgelig ikke valgt å få en i den alderen, men når det skjedde og sjokket ga seg så ble vi veldig glade. Har en mye mer indre ro nå enn når jeg fikk de første. Ønsker deg/dere masse lykke til 🙂

Anonymkode: 1b6d9...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎13‎.‎12‎.‎2019 den 21.19, November-spire-79 skrev:

Hvordan går det med deg? Ikm i morgen eller har den kommet? Jeg blødde litt i papiret for to dager siden men ikke noe mer. Venter fortsatt på tr🤔

Den kom idag faktisk😔Så en dag over tiden utfra min 25-dagers syklus. Lei meg nå og er nær ved å "gi opp"😞 Kjenner at det er tøft å stå i denne prøvingen. Alle sier jo at man skal være så avslappet og ikke "prøve" så hardt. Men klarer ikke la være å ikke tenke, teste EL, tidlig graviditetstester osv. Føler jeg sutrer ettersom jeg har to fine barn fra før. Men det er dette ønskebarnet da. Mange andre grunner også til at jeg både ventet så lenge og ønsket en nr 3. Vurderer om jeg skal la det være bra der og heller ha fullt fokus på den familien jeg har. Kommer ikke til å starte med prevensjon igjen hvertfall, for kjenner at jeg er ferdig med å ta hormonpreparater.

Men du da, November-spire-79? TR ikke kommet ennå? høres jo veldig ut som det er noe på gang da. Hadde du ikke ikm for veldig lenge siden?😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, OsloMamma41 skrev:

Den kom idag faktisk😔Så en dag over tiden utfra min 25-dagers syklus. Lei meg nå og er nær ved å "gi opp"😞 Kjenner at det er tøft å stå i denne prøvingen. Alle sier jo at man skal være så avslappet og ikke "prøve" så hardt. Men klarer ikke la være å ikke tenke, teste EL, tidlig graviditetstester osv. Føler jeg sutrer ettersom jeg har to fine barn fra før. Men det er dette ønskebarnet da. Mange andre grunner også til at jeg både ventet så lenge og ønsket en nr 3. Vurderer om jeg skal la det være bra der og heller ha fullt fokus på den familien jeg har. Kommer ikke til å starte med prevensjon igjen hvertfall, for kjenner at jeg er ferdig med å ta hormonpreparater.

Men du da, November-spire-79? TR ikke kommet ennå? høres jo veldig ut som det er noe på gang da. Hadde du ikke ikm for veldig lenge siden?😃

Jo da jeg fikk tr i dag. 4 dager over så da må jeg regne om litt i syklusen min. Skjønner at du blir skuffet. Jeg er ikke stresset ennå siden dette blir min 3 prøve periode😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.12.2019 den 2.00, Anonym bruker skrev:

Vi ønsket og en siste når jeg nærmet meg 40. Ingenting skjedde og da jeg fylte 42 innså jeg at det ikke kom til å skje. 48 år var jeg da legen sa jeg var gravid. Nå er jeg 49 år og har en liten på noen måneder. Livet kan overraske. Ville selvfølgelig ikke valgt å få en i den alderen, men når det skjedde og sjokket ga seg så ble vi veldig glade. Har en mye mer indre ro nå enn når jeg fikk de første. Ønsker deg/dere masse lykke til 🙂

Anonymkode: 1b6d9...bbc

Det er jo helt utrolig❤️Da skjønner jeg at dere ble litt overrasket ja😀men det var jo fint at dere taklet det så bra og at alt gikk fint😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, November-spire-79 skrev:

Jo da jeg fikk tr i dag. 4 dager over så da må jeg regne om litt i syklusen min. Skjønner at du blir skuffet. Jeg er ikke stresset ennå siden dette blir min 3 prøve periode😀

Så bra du klarer å være positiv. Stå på💪🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, OsloMamma41 skrev:

Så bra du klarer å være positiv. Stå på💪🏻

Du må ikke gi opp du heller da😀jeg blir nok stresset om et par måneder. Vi brukte 5 måneder sist men da prøvde vi ikke. Jeg bare slutta på pilla også var vi litt forsiktige fordi gubben ikke var helt klar. Men da var jeg 34 🤣følte ikke helt at vi traff denne måneden fordi gubben var syk nå jeg hadde eggløsning( tror jeg da)😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2019 den 6.13, November-spire-79 skrev:

Du må ikke gi opp du heller da😀jeg blir nok stresset om et par måneder. Vi brukte 5 måneder sist men da prøvde vi ikke. Jeg bare slutta på pilla også var vi litt forsiktige fordi gubben ikke var helt klar. Men da var jeg 34 🤣følte ikke helt at vi traff denne måneden fordi gubben var syk nå jeg hadde eggløsning( tror jeg da)😅

Har tenkt å prøve litt til likevel. Akkurat testet positivt på EL-test(litt svak strek). Den pleier å bli sterkere og sterkere. Får ofte positive tester rett etter mensen. Hadde sex igår så får prøve å ha det jevnt og trutt nå😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, OsloMamma41 skrev:

Har tenkt å prøve litt til likevel. Akkurat testet positivt på EL-test(litt svak strek). Den pleier å bli sterkere og sterkere. Får ofte positive tester rett etter mensen. Hadde sex igår så får prøve å ha det jevnt og trutt nå😄

Så bra at dere fortsetter å prøve😀heldigvis kommer jula i denne prøveperioden så da har vi mye fri😂god tid til å lage barn🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.12.2019 den 15.22, November-spire-79 skrev:

Så bra at dere fortsetter å prøve😀heldigvis kommer jula i denne prøveperioden så da har vi mye fri😂god tid til å lage barn🥰

Ja hihi det er sant. Lykke til videre dere og🙌🏻😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese at jeg ikke er helt alene. 

Er 36, mamma til 2 flotte gutter fra et tidligere ekteskap(minstemann er 8).

Giftet meg på nytt i 2019 og han har bare mine barn (han sier våre barn til dem) - han ønsker seg en egen. Jeg hadde egentlig tenkt at jeg var ferdig...

Nå har jeg latt meg overtale til en atpåklatt, men ikke før etter bryllupsreise som er planlagt til høsten. Så jeg har god tid på å tenke og planlegge. Jeg vil være 37/38 innen vi begynner aktivt med prøvingen. 

Hva gjorde dere i forkant? Tester? Endring i kosthold? Noe ekstra tilskudd enn folat? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...