Gå til innhold

40 år og fikk brått lyst på et barn til


November-spire-79

Anbefalte innlegg

Ja da sitter jeg her å skriver igjen😀Det er 7 år siden sist jeg fikk barn, og nå har vi ei flott skolejente som klarer seg mye selv. Vi bråbestemte oss i går at nå vil vi prøve igjen. Dette er siste sjanse og jeg håper vi får det til. Flere som er 40 år og har begynt på nytt?😀

Endret av November-spire-79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke 40, men var 36 når vi bestemte oss. Er 38 nå. Mistet 3 ganger før den endelig satt, og nå har vi baby på 2 mnd. Er koselig, har tenåringer fra før, så det er en ordentlig attpåklatt :)

Håper det klaffer for dere litt fortere enn det gjorde for oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff 3 ganger må være tøft. Godt at den endelig satt😀ja vi hadde jo bestemt oss for at vi var fornøyd med et barn, og det er vi jo, men så fikk vi litt hetta. Det er nå eller aldri. Veldig spent 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor folk skal være så gamle når de får barn. 

Anonymkode: e00eb...e36

Det tenkte jeg også når jeg var i begynnelsen/midten av 20 årene. Tenkte at om jeg skulle ha flere barn, så måtte det skje før jeg var 30. Denne grensen ble flyttet litt etter litt, til 32, 35 og i allefall ikke etter 36. Og her sitter jeg med nyfødt baby som 38 åring. Veien blir til mens man går, og plutselig er ikke 38 år så veldig gammelt mer. Eller 40 for den del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, 2 store og snart 1 liten skrev:

Det tenkte jeg også når jeg var i begynnelsen/midten av 20 årene. Tenkte at om jeg skulle ha flere barn, så måtte det skje før jeg var 30. Denne grensen ble flyttet litt etter litt, til 32, 35 og i allefall ikke etter 36. Og her sitter jeg med nyfødt baby som 38 åring. Veien blir til mens man går, og plutselig er ikke 38 år så veldig gammelt mer. Eller 40 for den del.

Her er jeg 23 og ferdig med barn. 2 stk 

Anonymkode: e00eb...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Her er jeg 23 og ferdig med barn. 2 stk 

Anonymkode: e00eb...e36

Det trodde jeg også når jeg var 25 og hadde fått 2 barn. Åpnet etter hvert for at dersom vi skulle ha et barn til, så måtte det skje innen en viss alder som nevnt over, men trodde vel egentlig at jeg var ferdig med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er jeg 23 og ferdig med barn. 2 stk 

Anonymkode: e00eb...e36

Og andre vil sikkert si; skjønner ikke hvorfor folk skal være så unge når de får barn..

Poenget er, folk er forskjellige og ønsker dermed forskjellige ting. Det er ikke alt du trenger å forstå, bare godta at andre kan velge annerledes og ønske andre ting enn deg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor folk skal være så gamle når de får barn. 

Anonymkode: e00eb...e36

Deg om det. Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal være under 30 når de får barn. Hver sine prioriteringer, tenker jeg, og det får være greit. 

Anonymkode: 44ead...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket meg barn da jeg var 20, men han jeg var sammen med da var ikke klar. Jeg er så glad for at vi ventet😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2019 den 13.02, November-spire-79 skrev:

Ja da sitter jeg her å skriver igjen😀Det er 7 år siden sist jeg fikk barn, og nå har vi ei flott skolejente som klarer seg mye selv. Vi bråbestemte oss i går at nå vil vi prøve igjen. Dette er siste sjanse og jeg håper vi får det til. Flere som er 40 år og har begynt på nytt?😀

Kjør på om lysten er der❤️
venter en gutt i feb,fyller 39 nå😉Har 2 barn fra før!!

Anonymkode: a3c6b...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjør på om lysten er der❤️
venter en gutt i feb,fyller 39 nå😉Har 2 barn fra før!!

Anonymkode: a3c6b...692

Så koselig da❤️Håper vi får det til, selv om jeg må prøve å ikke ha så store forventninger. Vet jo at vi har 5% sjanse😅men krysser fingre og tær🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2019 den 19.58, Anonym bruker skrev:

Her er jeg 23 og ferdig med barn. 2 stk 

Anonymkode: e00eb...e36

Jeg var 25 år og tobarnsmor, og skulle ikke ha flere bar . Men vi kan ikke planlegge hvilke retning livet tar, og i dag er jeg firebarnsmor med barn på 21, 18, 7 og 2, og jeg elsker det <3. Jeg var 41 da nr fire kom, og jeg fikk en indre ro og følelse på at familien nå var komplett.

Anonymkode: ca7a6...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var 25 år og tobarnsmor, og skulle ikke ha flere bar . Men vi kan ikke planlegge hvilke retning livet tar, og i dag er jeg firebarnsmor med barn på 21, 18, 7 og 2, og jeg elsker det <3. Jeg var 41 da nr fire kom, og jeg fikk en indre ro og følelse på at familien nå var komplett.

Anonymkode: ca7a6...791

Så herlig🙏🏼Livet er fult av overraskelser,og det er bra☺️
som jeg skriver over venter jeg nr 3 og er 39 år om 3 uker. Min første fikk jeg som 21 år og ho er 18 år nå🥰og neste kom i 2014. Mellom der studerte jeg og livet var på et annet sted. 👌🏼

Anonymkode: a3c6b...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått 15 gravidtester i posten😀prøve å ikke bruke de opp med en gang. Godt å høre at det ikke bare er meg som er over 35 her😂føler meg faktisk som 30 åring🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei😃har akkurat begynt å prøve igjen. Jeg og mannen min er 41 år begge to og har en datter på 10. Sønnen min er 17 fra tidligere ekteskap og han har alltid bodd mest hos oss. Har vært mye i livet som har gjort at vi ikke har ønsket fler eller hatt mulighetene. Men nå jeg virkelig begynt å kjenne på at det er «siste sjanse». Var alvorlig syk i fjor og fikk et annet perspektiv på livet etter jeg ble frisk. Har teste AMH og fått vite at jeg dessverre har få eggreserver. Det skyldtes muligens den sykdommen jeg hadde. Men vi er positive og ser om det går likevel. Kjenner meg veldig igjen i at man kan endre mening selvom man tidligere har tenkt at ett/to barn var greit nok. Ønsker deg masse lykke til med prøvingen😘

hilsen OsloMamma41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, OsloMamma41 skrev:

Hei😃har akkurat begynt å prøve igjen. Jeg og mannen min er 41 år begge to og har en datter på 10. Sønnen min er 17 fra tidligere ekteskap og han har alltid bodd mest hos oss. Har vært mye i livet som har gjort at vi ikke har ønsket fler eller hatt mulighetene. Men nå jeg virkelig begynt å kjenne på at det er «siste sjanse». Var alvorlig syk i fjor og fikk et annet perspektiv på livet etter jeg ble frisk. Har teste AMH og fått vite at jeg dessverre har få eggreserver. Det skyldtes muligens den sykdommen jeg hadde. Men vi er positive og ser om det går likevel. Kjenner meg veldig igjen i at man kan endre mening selvom man tidligere har tenkt at ett/to barn var greit nok. Ønsker deg masse lykke til med prøvingen😘

hilsen OsloMamma41

Hei ja da håper jeg virkelig at dere får det til. Masse lykke til med prøvingen til dere også. Vi kan ikke gi opp håpet😀plutselig sitter vi der med en liten baby i armen❤️🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 Har akkurat hatt mensen i 5 dager lenge før jeg skulle, så veldig skuffet. Tror ikke syklusen min er helt stabil etter jeg tok ut spiralen i slutten av september🙁 Har bestilt eggløsningstester fra babyplan og skal teste litt ofte for å sjekke😏

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, OsloMamma41 skrev:

 

 Har akkurat hatt mensen i 5 dager lenge før jeg skulle, så veldig skuffet. Tror ikke syklusen min er helt stabil etter jeg tok ut spiralen i slutten av september🙁 Har bestilt eggløsningstester fra babyplan og skal teste litt ofte for å sjekke😏

 

Hei jeg fikk mensen 3 dager før den skulle komme så syklusen min er ikke helt stabil ennå. Har gått på p-piller lenge. Har prøvd EL-tester i 7 dager nå. Litt spent på akkurat det. Synes det er litt vanskelig å tyde😀men øvelse gjør mester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, November-spire-79 skrev:

Hei jeg fikk mensen 3 dager før den skulle komme så syklusen min er ikke helt stabil ennå. Har gått på p-piller lenge. Har prøvd EL-tester i 7 dager nå. Litt spent på akkurat det. Synes det er litt vanskelig å tyde😀men øvelse gjør mester.

Kjedelig med ustabil syklus når man skal prøve. Jeg testet positiv El-test rett etter forrige mens i en dag på "feil" tidspunkt. Spent på denne perioden og om det blir mer greie på det. Har ikke gitt opp ennå. Prøver og slappe av og ikke tenke så mye på det for det tar endel av min energi merker jeg, og tror det er bedre for prøvingen. Masse lykke til videre😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, OsloMamma41 skrev:

Kjedelig med ustabil syklus når man skal prøve. Jeg testet positiv El-test rett etter forrige mens i en dag på "feil" tidspunkt. Spent på denne perioden og om det blir mer greie på det. Har ikke gitt opp ennå. Prøver og slappe av og ikke tenke så mye på det for det tar endel av min energi merker jeg, og tror det er bedre for prøvingen. Masse lykke til videre😉

Ja jeg kjenner at det ikke er så lett å slappe av nå, men skulle så gjerne hatt en bror eller søster til frøkna på 7🥰liksom siste sjanse nå. Tror det blir lettere når jeg finner ut av syklusen🤔lurer på m jeg hadde EL i går, isåfall så var timingen bra siden gubben var hjemme😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, November-spire-79 skrev:

Ja jeg kjenner at det ikke er så lett å slappe av nå, men skulle så gjerne hatt en bror eller søster til frøkna på 7🥰liksom siste sjanse nå. Tror det blir lettere når jeg finner ut av syklusen🤔lurer på m jeg hadde EL i går, isåfall så var timingen bra siden gubben var hjemme😂

Så enig. Ikke lett å slappe av. Har så lyst på en til med mannen min så vår datter får et søsken på «sin side». Har familie i utlandet så kjenner mye på at vi ønsker å være en gjeng. Litt sent nå men har ikke vært anledning for oss heller før nå. Satser på at det er en liten sjanse igjen selvom vi har passert 40🤪😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, OsloMamma41 skrev:

Så enig. Ikke lett å slappe av. Har så lyst på en til med mannen min så vår datter får et søsken på «sin side». Har familie i utlandet så kjenner mye på at vi ønsker å være en gjeng. Litt sent nå men har ikke vært anledning for oss heller før nå. Satser på at det er en liten sjanse igjen selvom vi har passert 40🤪😆

Ja det satser vi på🙏Jeg har fortalt til mange av mine venner at vi prøver på en til. Jeg er veldig glad for at alle er så positive til det. Alle kan fortelle om at de kjenner noen på min alder som får barn. Det er så godt å høre😀🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...