Gå til innhold

Tannregulering klasse c

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter er en av de siste som får tilbakebetalt 30 prosent av tannreguleringen sin. Det jeg ikke skjønner, er at reguleringstannlegen sier at det er nødvendig med tannregulering. Jentas bitt er feil, hun vil få problemer seinere i livet, sier han. Bent Høie sier at alle i klasse c er kosmetisk behandling. For oss som ikke er fagfolk, hvem skal vi tro på? Vi turde ikke å la være, ønsker jo ikke at barnet skal få problemer seinere. Burde det vært en uavhengig eller en reguleringstannlege ansatt av staten som egentlig burde hatt sett på barna. Veldig vanskelig å vite hvem man skal stole på. Vet at reguleringstannlegene er søkkrike....

Anonymkode: 2cdc9...b8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, han sier ikke at alle i klasse C er kosmetisk, han sier de fleste er det. Det er fremdeles noen i klasse c som får dekket noe og det er de som f.eks har bittfeil som vil gi hodepine o.l. på sikt. 

De får ikke dekket like mye som de som har mer alvorlige bittfeil, men de får dekket noe. Det høres ut som dere er i den kategorien. Datteren deres har en bittfeil som antagelig vil gi henne plager på sikt så dere får dekket 30%

Anonymkode: 805ba...dd1

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, han sier ikke at alle i klasse C er kosmetisk, han sier de fleste er det. Det er fremdeles noen i klasse c som får dekket noe og det er de som f.eks har bittfeil som vil gi hodepine o.l. på sikt. 

De får ikke dekket like mye som de som har mer alvorlige bittfeil, men de får dekket noe. Det høres ut som dere er i den kategorien. Datteren deres har en bittfeil som antagelig vil gi henne plager på sikt så dere får dekket 30%

Hva slags bittfeil kan gi hodepine?

Anonymkode: 04fd5...13e

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags bittfeil kan gi hodepine?

Anonymkode: 04fd5...13e

Oi, det må du nok spørre en spesialist om. Men jeg vet at om du tygger sammen feil og bruker kjeven feil kan det gi smerter i hodet på sikt. Broren min hadde skikkelig tannlegeskrekk som barn (har det enda egentlig) og nektet regulering selv om han ble rådet til å ha det pga bittfeil, og han går jevnlig til kiropraktor i dag som sier det samme, det at han biter sammen feil er med på å gi smerter i kjeve, nakke og hode. Så det er en sammenheng der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...