Gå til innhold

Konstant bråkete


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan snur jeg trenden? Konstant herjing og roping og det ender med at jeg må snakka høyt for å komme gjennom det. ADHD gutt på 8 og aktiv bror på 5 og jente på 10.

Anonymkode: 74bf8...b64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk lavt slik at de må roe seg for å høre hva du sier.

Ro dem ned hver gang lydnivået blir for høyt.

Anonymkode: 8950a...6ba

Skrevet

Jeg ville prøvd med en bjelle. Ringes det med den, så skal alle sette seg rett ned og vente til alle er stille. Når beskjeden er gitt, så kan de forsette, ikke fortsette osv alt etter hva beskjeden betyr. MEN sett deg ned og snakk med barna først, slik at alle er klar over hva dette betyr. Det er enkelt, altså noe alle unger uansett alder og diagnose kan forstå. For de som ikke har gjort noe, er det kjempe kjedelig å sitte stille en kort tid i påvente av siste ungen skal sitte stille. Dette kan gjøre at ungene advarer hverandre før ting blir for ille andre andre ganger, for de gidder ikke at mamma ringer med bjella. 

Jeg har liten tro på å dele ut kjeft og straff i hytt og gevær, si ting enkelt og kort, dette må gjerne gjentas mange ganger før det når inn.hvilke regler dere har på å bruke innestemme og ikke løpe inne aner jeg ikke, men det vet jo du. Vi hadde en periode ungene herja mye inne, vi hadde regel på dette men med besøk hos venner, familie osv så prøvde de seg hjemme når de så det var andre regler hos andre. Hos tante så kunne de jo sparke fotball i stua feks, det syns onkel var utrolig morro så tante hadde fjernet alt som kunne ødelegges. Så jeg endte med å gi de ett valg: ro dere ned eller løp noen runder rundt huset. Merkelig nok så valgte de nesten alltid å løpe rundt huset. Naboene syns sikkert det så teit ut, men det fungerte supert hos oss. De var rolige når de kom inn. Eller rolige kan jo diskuteres, men de brukte innestemme og gikk inne. 

Anonymkode: ef46a...2f2

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan snur jeg trenden? Konstant herjing og roping og det ender med at jeg må snakka høyt for å komme gjennom det. ADHD gutt på 8 og aktiv bror på 5 og jente på 10.

Anonymkode: 74bf8...b64

Snakk lavt til de, ikke høyt, bruk hviskestemme

Anonymkode: 73a95...48f

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville prøvd med en bjelle. Ringes det med den, så skal alle sette seg rett ned og vente til alle er stille. Når beskjeden er gitt, så kan de forsette, ikke fortsette osv alt etter hva beskjeden betyr. MEN sett deg ned og snakk med barna først, slik at alle er klar over hva dette betyr. Det er enkelt, altså noe alle unger uansett alder og diagnose kan forstå. For de som ikke har gjort noe, er det kjempe kjedelig å sitte stille en kort tid i påvente av siste ungen skal sitte stille. Dette kan gjøre at ungene advarer hverandre før ting blir for ille andre andre ganger, for de gidder ikke at mamma ringer med bjella. 

Jeg har liten tro på å dele ut kjeft og straff i hytt og gevær, si ting enkelt og kort, dette må gjerne gjentas mange ganger før det når inn.hvilke regler dere har på å bruke innestemme og ikke løpe inne aner jeg ikke, men det vet jo du. Vi hadde en periode ungene herja mye inne, vi hadde regel på dette men med besøk hos venner, familie osv så prøvde de seg hjemme når de så det var andre regler hos andre. Hos tante så kunne de jo sparke fotball i stua feks, det syns onkel var utrolig morro så tante hadde fjernet alt som kunne ødelegges. Så jeg endte med å gi de ett valg: ro dere ned eller løp noen runder rundt huset. Merkelig nok så valgte de nesten alltid å løpe rundt huset. Naboene syns sikkert det så teit ut, men det fungerte supert hos oss. De var rolige når de kom inn. Eller rolige kan jo diskuteres, men de brukte innestemme og gikk inne. 

Anonymkode: ef46a...2f2

Takk for gode tips 👍 hvor kjøpes slik bjelle?

Anonymkode: 74bf8...b64

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for gode tips 👍 hvor kjøpes slik bjelle?

Anonymkode: 74bf8...b64

Du har sikkert en i huset du kan bruke. Alt fra sykkebjelle, bjelle til julepynt og sauebjeøle til alarmen på eggkokeren kan brukes.

Anonymkode: 8950a...6ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...