Gå til innhold

Hvilken seng til nyfødt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bedside crib lurt? Trenger man vugge også? Bør man ha begge deler? Eller like greit å kjøpe sprinkelseng allerede nå?

takk for svar :) 

Anonymkode: ecf52...875

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke noe annet enn sprinkelseng. Hvis du har to etasjer kan det være greit med en i hver etasje. 

Vi har hatt både vugge, moseskurv, sprinkelseng, og reiseseng til våre, men er gravid med nr 3 nå og har innsett at dette er bortkastet penger og plass. Trenger kun en sprinkelseng. 

Bedside er ikke lurt siden dette regnes som samsoving og er dermed en risikofaktor for kvelning og krybbedød. 

Skrevet

Jeg hadde Bedside crib til mine to yngste og syns det fungerte bedre enn sprinkelseng. Eldste hadde jeg bare sprinkelseng til, men han fant ikke roen i den før han var nærmere året. Så han samsov vi med.

Hadde vugge i stua, men var egentlig vognen som ble mest brukt. De sov bedre i den.

Anonymkode: d6141...269

Skrevet

Når jeg planla å bli gravid så jeg på bedsidecrib, og synes dette hørtes veldig lurt ut. Når jeg ble gravid,og et stykke på vei, så fant jeg ut at hvorfor kjøpe noe som bare kan brukes i en kort periode? Vi kjøpte sprinkelseng som den ene siden kan taes helt av (kjøpte den brukt). Kunne ikke reguleres så mye, men boret noen ekstra hull, og regulerte slik som det passet oss. Nå har vi sprinkelsengen i samme høyde som vår seng, har sprinkelsengen inni hjørnet, og vår seng ved siden av. Jeg bruker et sammenbrettet laken som baby ligger på, og når baby vi har ammet om natten(baby ligger under egen dyne), så trekker jeg lakenet med baby over i sprinkelsengen. Da mister ikke baby varme, og sover fint videre.

Nei, du trenger ikke vugge også.

I stua har jeg en kurv, men ville sikkert ikke kjøpt dette nytt. dette var noe jeg hadde fra før.

Anonymkode: 248d7...bd7

Skrevet

Vi har hatt sprinkelseng og en moseskurv (uten stativ og sånt, den sto bare på bordet eller skjenken).

Moseskurven var veldig grei første 3 mnd, for den er mindre og lunere, så vi satte bare moseskurven i spinkelsengen om natta første tiden.

Anonymkode: 64b90...172

Skrevet
36 minutter siden, Pobie skrev:

Du trenger ikke noe annet enn sprinkelseng. Hvis du har to etasjer kan det være greit med en i hver etasje. 

Vi har hatt både vugge, moseskurv, sprinkelseng, og reiseseng til våre, men er gravid med nr 3 nå og har innsett at dette er bortkastet penger og plass. Trenger kun en sprinkelseng. 

Bedside er ikke lurt siden dette regnes som samsoving og er dermed en risikofaktor for kvelning og krybbedød. 

Nei, nei, nei!! Bedside crib regnes som TRYGG samsoving, med FORMINSKET risiko for krybbedød. Jeeeez, slutt å spre misinformasjon! 

Anonymkode: 8be12...e02

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, nei, nei!! Bedside crib regnes som TRYGG samsoving, med FORMINSKET risiko for krybbedød. Jeeeez, slutt å spre misinformasjon! 

Anonymkode: 8be12...e02

Det finnes ikke noe som heter trygg samsoving. Det eneste trygge stedet babyen sover er i egen seng hvor foreldrenes dyner og puter ikke kan havner over babyen ved uhell. 

Skrevet
15 minutter siden, Pobie skrev:

Det finnes ikke noe som heter trygg samsoving. Det eneste trygge stedet babyen sover er i egen seng hvor foreldrenes dyner og puter ikke kan havner over babyen ved uhell. 

Dette er jo bare tull. 

Anonymkode: 128c3...3b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...