Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #1 Skrevet 29. oktober 2019 Kommer bare mer og mer. Ikke kontakt med familie, mistet venner og nå nesten 2000 mindre og leve for. Har lite fra før. Er det virkelig verdt å være her. Fuck life!!! Anonymkode: bb6d4...37c
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #2 Skrevet 29. oktober 2019 Vært der selv, så vet det er tøft. Be om hjelp! Bestill deg time til legen hvis du har råd til det. Hvis ikke, ring kommunen og be om å få snakke med psykiatrisk sykepleier. Kan du få hjelp økonomisk så kan kanskje sosialkontoret hjelpe deg, kanskje bostøtte? Kan du jobbe, se om du får en liten ekstrajobb, tilkallingsvakter på sykehjem e.l. Bestem deg at du nå begynner å skape deg et nytt liv. Et lite steg om gangen. Gjør noe lite positivt for deg selv hver dag, kan være så lite som å sette på en maskin med klær og henge opp, rydde litt (for å få mindre rot, det hjelper også mentalt), spise sunt, ta en kopp kaffe). Å skape en endring tar tid. Noen ting kan du påvirke selv, begynn å planlegge hvordan du skal jobbe fremover med disse. Det du ikke kan endre, aksepter det og ikke bruk mer energi på det, finn heller strategier for å leve best mulig med/uten det du ikke kan endre. Om du føler du sliter voldsomt i natt, ring mental helses døgnåpne hjelpetelefon, nr. 116 123. Det blir bedre igjen! ❤️ Anonymkode: 10d4c...42d
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #3 Skrevet 29. oktober 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vært der selv, så vet det er tøft. Be om hjelp! Bestill deg time til legen hvis du har råd til det. Hvis ikke, ring kommunen og be om å få snakke med psykiatrisk sykepleier. Kan du få hjelp økonomisk så kan kanskje sosialkontoret hjelpe deg, kanskje bostøtte? Kan du jobbe, se om du får en liten ekstrajobb, tilkallingsvakter på sykehjem e.l. Bestem deg at du nå begynner å skape deg et nytt liv. Et lite steg om gangen. Gjør noe lite positivt for deg selv hver dag, kan være så lite som å sette på en maskin med klær og henge opp, rydde litt (for å få mindre rot, det hjelper også mentalt), spise sunt, ta en kopp kaffe). Å skape en endring tar tid. Noen ting kan du påvirke selv, begynn å planlegge hvordan du skal jobbe fremover med disse. Det du ikke kan endre, aksepter det og ikke bruk mer energi på det, finn heller strategier for å leve best mulig med/uten det du ikke kan endre. Om du føler du sliter voldsomt i natt, ring mental helses døgnåpne hjelpetelefon, nr. 116 123. Det blir bedre igjen! ❤️ Anonymkode: 10d4c...42d Tusen takk for fine ord ❤️ Håper du har rett selvom det ikke føles sånn nå. Anonymkode: bb6d4...37c
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #4 Skrevet 29. oktober 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for fine ord ❤️ Håper du har rett selvom det ikke føles sånn nå. Anonymkode: bb6d4...37c Jeg vet, det er vanskelig å tro når man er der du er nå. Men det blir bedre. Vær snill med deg selv. Du trenger ikke greie alt alene, så be om hjelp, det å ha noen å lufte tankene med gjør godt. Prøv å la det gå litt sport i å observere positive ting rundt deg. Jeg forsøker å se minst en ting om dagen. I går var det årets først sludd - jeg velger da å ikke tenke på at vinteren er lang og mørk og tyngre, men hvor deilig frisk luften var, at jeg kjenner jeg lever når jeg får sludd i ansiktet, at luften lukter godt nå i overgangen mellom høst og vinter. En fin solopp- eller nedgang. I dag kom en katt i gaten som jeg ikke har sett på flere måneder løpende bort til meg for å hilse på, det var koselig. Og så oppdaget jeg at det stod en ensom rosa og flammefarget rose igjen i hagen her jeg leier, en siste trassig hilsen fra sommeren. Det kan høres banalt ut, men det å være bevisst på å kikke etter slike ting (og det kan være hva som helst, bare det er noe du synes er positivt), det gjør noe med hvordan hjernen fungerer, den får litt fri fra alle de negative tankene og bekymringene. Og det blir litt lettere å finne slike ting også når du har gjort det en stund. Anonymkode: 10d4c...42d
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #5 Skrevet 29. oktober 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet, det er vanskelig å tro når man er der du er nå. Men det blir bedre. Vær snill med deg selv. Du trenger ikke greie alt alene, så be om hjelp, det å ha noen å lufte tankene med gjør godt. Prøv å la det gå litt sport i å observere positive ting rundt deg. Jeg forsøker å se minst en ting om dagen. I går var det årets først sludd - jeg velger da å ikke tenke på at vinteren er lang og mørk og tyngre, men hvor deilig frisk luften var, at jeg kjenner jeg lever når jeg får sludd i ansiktet, at luften lukter godt nå i overgangen mellom høst og vinter. En fin solopp- eller nedgang. I dag kom en katt i gaten som jeg ikke har sett på flere måneder løpende bort til meg for å hilse på, det var koselig. Og så oppdaget jeg at det stod en ensom rosa og flammefarget rose igjen i hagen her jeg leier, en siste trassig hilsen fra sommeren. Det kan høres banalt ut, men det å være bevisst på å kikke etter slike ting (og det kan være hva som helst, bare det er noe du synes er positivt), det gjør noe med hvordan hjernen fungerer, den får litt fri fra alle de negative tankene og bekymringene. Og det blir litt lettere å finne slike ting også når du har gjort det en stund. Anonymkode: 10d4c...42d Må prøve å gjøre som du sier. Godt å gjerne få pratet litt, men har ikke mange rundt meg. Så føler meg veldig alene. Verst med økonomien. Nå er det snart jul og. Skal prøve å det positive, men det negative overskygger det. Fint vær her i dag. Anonymkode: bb6d4...37c
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #6 Skrevet 29. oktober 2019 Mange har lest, men lite tilbakemeld. Hva er grunnen? I sånne perioder hadde det vært kjekt med bare en liten kommentar. Men mye bedre å kommentere på annet enn dette skjønner jeg. Anonymkode: bb6d4...37c
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #7 Skrevet 29. oktober 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mange har lest, men lite tilbakemeld. Hva er grunnen? I sånne perioder hadde det vært kjekt med bare en liten kommentar. Men mye bedre å kommentere på annet enn dette skjønner jeg. Anonymkode: bb6d4...37c Ikke så enkelt å kommentere når man ikke har noe særlig erfaring med dette. Men jeg kan sende deg en klem. Håper du kommer deg opp av hullet snart. ❤ Anonymkode: 760e5...6a2
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #8 Skrevet 29. oktober 2019 Kan du synge? Dette høres kanskje rart ut, men finn deg et kor. Det å synge sammen med andre gir energi, glede, nye bekjentskaper, som kan bli venner, en avtale å forholde seg til og noe annet å bruke tankene på. Du må prøve å gjøre noen små ting selv for å komme ut av hullet du føler du er i. Dagslys er viktig, mange av oss blir tunge og litt smådeppa på høsten av mangel på dagslys og d-vitaminer, frisk luft, bevegelse. Se om du kan komme deg ut og gå en liten tur hver dag. Hils på de du møter, klapp en hund, smil til noen. Selv om det føles kunstig og rart, så gjør det å allikevel noe med deg. Har du bostøtte? Hvis ikke, så bør du undersøke om det er noe du har rett til. Anonymkode: 584e6...351
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #9 Skrevet 29. oktober 2019 Om det er fint vær og du har fri så gå en tur. Trenger ikke gå langt, bare finn et sted med litt skog, kanskje et vann og stå der litt. Kjenn sola i ansiktet og hør fuglene i trærne, det gjør underverker for sjela. Det er så friskt ute nå om høsten, se på fargene og pust inn den friske luften. Økonomien din og alt det andre som er dritt akkurat nå får jeg ikke hjulpet deg med, men finn igjen de små tingene i livet som gir glede. Ting trenger ikke være dyrt heller, farget kopipapir fant jeg på gjenbruksbutikken, men jeg tror ikke det koster så mye på rimelige butikker som jula, claes olson e.l. heller. Så fant jeg og ungene her masse vi kunne brette, klippe og lage på youtube, det kan være en fin juleaktivitet. Ferdig pepperkakedeig er gjerne noe de har priskrig på i desember så det det får du billig i matbutikken, julesanger på høytaleren og laging av pepperkaker med ungene. Billig kos. Snakk gjerne med en økonomisk rådgiver i kommunen, det er nav som setter opp timeavtaler med disse, og få litt hjelp med budsjettet. Så slipper du å ha hengende over deg alle tankene rundt dette, har du et ferdig budsjett og har søkt om all mulig støtte du kan få så er det ikke mer å tenke på, da må du bare leve av det som er satt opp. Anonymkode: 8e40e...eda
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #10 Skrevet 29. oktober 2019 Tusen takk til dere som har skrevet ❤️ Godt å lese. Selvom dette er et anonymforum er det godt å høre litt råd og tips. Har planlagt tur etter jobb i dag. Det økonomisk blir det mest usikre pga kommer jeg til å klare meg eller må jeg selge bolig osv. Og det er det som påvirker hverdagen mest, men man må vel gjøre det beste ut av det man har. Ting går seg vel til. Takk for tips ang ting rundt jul. Ungenes gaver og ellers gaver i år blir betraktelig mindre. Anonymkode: bb6d4...37c
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #11 Skrevet 29. oktober 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om det er fint vær og du har fri så gå en tur. Trenger ikke gå langt, bare finn et sted med litt skog, kanskje et vann og stå der litt. Kjenn sola i ansiktet og hør fuglene i trærne, det gjør underverker for sjela. Det er så friskt ute nå om høsten, se på fargene og pust inn den friske luften. Økonomien din og alt det andre som er dritt akkurat nå får jeg ikke hjulpet deg med, men finn igjen de små tingene i livet som gir glede. Ting trenger ikke være dyrt heller, farget kopipapir fant jeg på gjenbruksbutikken, men jeg tror ikke det koster så mye på rimelige butikker som jula, claes olson e.l. heller. Så fant jeg og ungene her masse vi kunne brette, klippe og lage på youtube, det kan være en fin juleaktivitet. Ferdig pepperkakedeig er gjerne noe de har priskrig på i desember så det det får du billig i matbutikken, julesanger på høytaleren og laging av pepperkaker med ungene. Billig kos. Snakk gjerne med en økonomisk rådgiver i kommunen, det er nav som setter opp timeavtaler med disse, og få litt hjelp med budsjettet. Så slipper du å ha hengende over deg alle tankene rundt dette, har du et ferdig budsjett og har søkt om all mulig støtte du kan få så er det ikke mer å tenke på, da må du bare leve av det som er satt opp. Anonymkode: 8e40e...eda Skulle gjerne tatt en tlf til nav ang budsjett rådgiving. Takk for tips! Anonymkode: bb6d4...37c
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #12 Skrevet 29. oktober 2019 Jeg svarte deg i natt. Tror som en sa, at mange ikke vet hva de skal si hvis de ikke har erfaring med det selv eller har stått noen nær som har vært der, og selv da kan det jo være vanskelig. Støtter det de som har svart i dag sier også. Ta en telefon til kommunen nå og be om time til økonomisk rådgiver, de hjelper deg å få oversikt og vet hvilke muligheter du har. Får du oversikt der så vil det redusere mye av stresset ditt. Bare ta tak i det, ikke utsett det. Klem Anonymkode: 10d4c...42d
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2019 #13 Skrevet 30. oktober 2019 Prøver virkerlig å se det positive i livet, men klarer det bare av og til. Gråter mye og er generelt deppet. Egentlig bare lyst å sove når jeg ikke er på jobb. Anonymkode: bb6d4...37c
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2019 #14 Skrevet 30. oktober 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Prøver virkerlig å se det positive i livet, men klarer det bare av og til. Gråter mye og er generelt deppet. Egentlig bare lyst å sove når jeg ikke er på jobb. Anonymkode: bb6d4...37c Ta kontakt med legen din, HI. Ta også kontakt med kommunen slik at du kan få timer hos psykiatrisk sykepleier. Sjekk også om Nav der du bor har livsmestringskurs, det kan hjelpe med å snu tankene dine en del. Og ikke utsett å ringe kommunen ang. time til økonomisk rådgiver. Bestem deg her og nå at du ringer dit i morgen tidlig, sjekk tlf.nr. til kommunen nå, så har du nummeret klart til i morgen. Og så oppdaterer du i morgen og forteller at du har gjort det. Bare det vil lette deg en god del, når du vet du har time og også når du har hatt den. Anonymkode: 10d4c...42d
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2019 #15 Skrevet 30. oktober 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ta kontakt med legen din, HI. Ta også kontakt med kommunen slik at du kan få timer hos psykiatrisk sykepleier. Sjekk også om Nav der du bor har livsmestringskurs, det kan hjelpe med å snu tankene dine en del. Og ikke utsett å ringe kommunen ang. time til økonomisk rådgiver. Bestem deg her og nå at du ringer dit i morgen tidlig, sjekk tlf.nr. til kommunen nå, så har du nummeret klart til i morgen. Og så oppdaterer du i morgen og forteller at du har gjort det. Bare det vil lette deg en god del, når du vet du har time og også når du har hatt den. Anonymkode: 10d4c...42d Tusen takk for tips og rådet ditt + litt pushing. Trenger det. Skal se om jeg får ringt i morgen 😊 Anonymkode: bb6d4...37c
Anonym bruker Skrevet 2. november 2019 #16 Skrevet 2. november 2019 Godt det er barnefrihelg så jeg kan drukne sorgen i litt alkohol... Anonymkode: bb6d4...37c
amandine Skrevet 2. november 2019 #17 Skrevet 2. november 2019 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Godt det er barnefrihelg så jeg kan drukne sorgen i litt alkohol... Anonymkode: bb6d4...37c Ingen sorger blir bedre av alkohol, hi. Tvert om. Se heller om du kan få deg litt luft, solskinn og en tur. Og istedenfor å bruke penger på alkohol (som også er dritdyrt), kjøp deg noe godt til i kveld. Så kommer du deg til sengs og sovner og starter en ny dag med sol( håper jeg) i morgen. En god frokost og en tur i sola og du har kommet gjennom helgen. Mandag morgen gjør du som du har fått tips om, kontakt lege, psykiatrisk sykepleier, nav. Lykke til! Håper det lysner!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2019 #18 Skrevet 3. november 2019 På 2.11.2019 den 14.13, amandine skrev: Ingen sorger blir bedre av alkohol, hi. Tvert om. Se heller om du kan få deg litt luft, solskinn og en tur. Og istedenfor å bruke penger på alkohol (som også er dritdyrt), kjøp deg noe godt til i kveld. Så kommer du deg til sengs og sovner og starter en ny dag med sol( håper jeg) i morgen. En god frokost og en tur i sola og du har kommet gjennom helgen. Mandag morgen gjør du som du har fått tips om, kontakt lege, psykiatrisk sykepleier, nav. Lykke til! Håper det lysner! Takk for svaret ditt. Ble bedt på mat og litt drikke hos en venn så ble heldigvis en kjekk kveld. Og fikk en tur i fint vær i dag. Følelsene går veldig i bølger kjenner jeg. Skikkelig berg og dalbane kjenner jeg. Hodet mitt prøver å finne seg i dette. Er en prosess. Er i fornektelse nå tror jeg. Anonymkode: bb6d4...37c
Eliseflisa Skrevet 4. november 2019 #19 Skrevet 4. november 2019 Sjekk med "rask psykisk helsehjelp " i kommunen du bor. Det er mange tilbud, mestringskurs osv.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #20 Skrevet 4. november 2019 Takk 😊 Må få søkt litt å gjort noe. Håper liksom at ting skal bedre seg av seg selv. Aldri gått til sånt. Anonymkode: bb6d4...37c
Anonym bruker Skrevet 4. november 2019 #21 Skrevet 4. november 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk 😊 Må få søkt litt å gjort noe. Håper liksom at ting skal bedre seg av seg selv. Aldri gått til sånt. Anonymkode: bb6d4...37c Du vet det ikke går over av seg selv. Ikke utsett det - ring kommunen nå! Ikke i morgen eller neste uke eller neste år. Ring nå, de har åpent fremdeles! Anonymkode: 10d4c...42d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå